Toon posts:

Asus A7N8X-E Deluxe Mhz probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey peeps.

Kzit met `n vaag raar probleem en khoop iemand hier te treffen of die hetzelfde heeft meegemaakt of iemand die zinvolle info kan geven over het volgende probleem:

Kheb hier een A7N8X-E Deluxe rev.1.01 moederbord met de laatste bios rev. 1013 erop, AthlonXP 2500+ en 2x 256Mb. KIngston pc3200 dat loopt op 166Mhz (x2 dus loopt op 333) en de cpu heeft een multi van 11.5
Niks aan de hand, sys loopt vlot, betrouwbaar en erg lekker in mijn ogen.

Nu komtie.
Kheb een UBER Bios gedl`t (uberbios is kort vertaalt `n uitgeklede bios waarin verborgen futures worden opengegooit die ASUS weg liet).
UBERBIOS heb ik btw. hier gedl`t:
http://homepage.ntlworld.com/michael.mcclay/A7N8X-Deluxe/E/1013E-Uber.rar

Ok, dingetje geflash`t en verborgen futures kwamen zichtbaar naar boven, dus nieuwe futures aangezet en hoppakeej, draaien die handel.
GIng goed maar na 2 dagen kreeg ik een vage error bij het booten ( een of ander gemauw over dat de FSB niet goed was en snelheid met RAM )
Heb toen de instellingen weer ingegeven in de bios (166 FSB x 2 , multipl. 11,5, voltage`s zoals voorheen) maar sys wou niet meer booten.
Sys kapt naar paar secondes en ben dan genoodzaakt om de voeding uit te schakelen en weer in te schakelen anders wil ie sowieso niet meer booten.
En ik moet nu persé het geheugen en de FSB op 100 Mhz draaien ( tot 109 Mhz kan ie anders klapt het sys na een paar seconden er weer uit).

Maw. ik draai nu een veelste lage FSB waardoor m`n systeem loopt als een AMD 1100 ( duron stijl)

109 Mhz. FSB is het hoogste wat ik kan halen , 166Mhz ( wat normaal is met het geheugen en cpu dat ik heb) is uit den boze, systeem klapt stil.

Ik heb de orginele BIOS rev. 1013 suc6vol tergu geflash`t maar helaas, probeem blijft.
WTF.. :r }:O

Dus.. als iemand wat weet wat er aan de hand zou kunnen zijn dan hoor ik dat graag.
thx alvast
Regards, Martin

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00
Ik heb dit probleem inderdaad ook al een keer gehad met mijn XP2800+ Barton en ditzelfde bord.
Bij mij was echter de oplossing een lagere proc erin te zetten, dan te booten en vervolgens je eigen proc er weer in te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:56:
Ik heb dit probleem inderdaad ook al een keer gehad met mijn XP2800+ Barton en ditzelfde bord.
Bij mij was echter de oplossing een lagere proc erin te zetten, dan te booten en vervolgens je eigen proc er weer in te zetten.
Lagere CPU drin ?
Sorry maar ik snap `m niet helemaal denk ik. :?
Dus een lagere CPU erin , booten en hierna moet m`n oude hogere CPU wel weer werken met m`n plank?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?
|:(

Verwijderd

Topicstarter
BTW:

ik zei dus 109 FSB draaien dat dat ging..

Ook niet dus, na een klein half uurtje draaiend onder een OS kapt het systeem ook opeens.
Terug geklokt naar 106 Mhz. en draait nu wel door :'(

Lijkt er verd8 veel op dat ie persé nu op 100 Mhz FSB wil draaien en en alles hierboven ervaart als ..
overklokken

8)7 Hellup 8)7

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 16:02

vinnie1908

Appel != peer

martart:

Leuk dat je op GoT bent, het is nie de bedoeling je topic om de 5 minuten te 'kicken'. Mocht je iets gepost hebben en het willen aanpassen of iets willen toevoegen gebruik hier de 'edit'
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop voor

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Pagina: 1