[Windows Messenger]Runtime Error

Pagina: 1
Acties:

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook al +/- in het MSN Messenger 7 Beta ervaringen topic gepost maar aangezien het eigenlijk een probleem is met Windows Messenger 5.1 open ik maar een nieuw topic.

Enkele weken geleden heb ik Windows Messenger 5.1 gedownload en geinstalleerd, dit is een Engelse versie en ik was van plan hem te draaien naast MSN Messenger 6.2 net zoals ik ervoor deed met een oudere versie van Windows Messenger.

Nu krijg ik enkele keren per minuut de volgende fout:
Microsoft Visual C++ Runtime Library
Runtime Error
Program C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
R6025
- Pure Virtual Function Call
Ook al staat Windows Messenger ingesteld dat hij niet moet opstarten samen met Windows wordt het proces wel opgestart en als ik het kill dan start het na enkele minuten vanzelf terug op.. om weer fouten te gaan geven. Het hernoemen van msmsgs.exe naar msmsgs.bak ofzo helpt daartegen wel maar dan kan ik Windows Messenger natuurlijk weer niet meer gebruiken.

Als ik een oudere versie van Windows Messenger probeer te installeren krijg ik de fout dat er al een nieuwere versie is geinstalleerd.
Het proberen te verwijderen van Windows Messenger volgens de verschillende methodes beschreven op enkele websites die ik vond met Google haalt daarbij niets uit.

System Restore heb ik ook geprobeerd maar ik krijg de fout dat de computer niet naar het vorige punt hersteld kan worden :?

Ik heb al op Spyware gecontroleerd met Ad-Aware SE en Spybot S&D. M'n computer is ook virusvrij.

Nu goed, ik had het tijdelijk "opgelost" door msmsg.exe te hernoemen maar toen ik MSN Messenger 7 BETA installeerde vroeg die naar de installatie file van Windows Messenger 5.1 en kon ik geen gespreksvensters openen tot ik Windows Messenger 5.1 opnieuw installeerde.

Plots waren alle foutmeldingen weg en werkte Windows Messenger gewoon samen met MSN Messenger 7 maar alleen op mijn gebruikersaccount. Op die van m'n vader komen de fouten nog wel. En nu vandaag zijn ze er bij mij ineens ook weer :? Iemand een ideetje?

Edit: moet ik natuurlijk wel even nog wat extra relevante informatie bijzetten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-12-2004 12:03 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kick!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Probeer eens alles te verwijderen in Start-->Configuratiescherm-->Software.

Kijk daarna eens hier: Windows Operated Systems - FAQ

Download en installeer MSN nou nog eens, en laat even weten wat er gebeurt!

(btw: SP2 geïnstalleerd?)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Admiral Freebee
  • Niet online
gangsterjoey schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:11:
Probeer eens alles te verwijderen in Start-->Configuratiescherm-->Software.

Kijk daarna eens hier: Windows Operated Systems - FAQ

Download en installeer MSN nou nog eens, en laat even weten wat er gebeurt!

(btw: SP2 geïnstalleerd?)
Die manier heb ik dus al 2 keer geprobeerd en het heeft geen resultaat. Ik blijf de fout krijgen.

SP2 heb ik inderdaad geinstalleerd van dat hij uitkwam.

In ieder geval ga ik het nog eens proberen, niet geschoten is altijd mis :)

Edit: Windows Messenger is helemaal verwijderd maar ik blijf de foutmelding krijgen dat er een nieuwere versie is geinstalleerd. Dit heb ik met het installatiebestand van 5.0 én 5.1.

Ik heb nu ook MSN Messenger van m'n systeem afgegooid maar het wilt niets baten.. ik krijg Windows Messenger gewoon niet meer geinstalleerd :(

[ Voor 23% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-12-2004 17:20 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Updeetje: ik heb windows messenger 4.7 er terug opgekregen door hem te installeren via het toevoegen van Windows onderdelen en met behulp van de originele XP CD om de bestanden van te kopieren en nu draait alles als een zonnetje. :)

Toch bedankt voor alle hulp :)

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 11:02
Hier ook het probleem met messenger 5.1
de versie messenger 5.1 geinstalleerd
die daarna willen verwijderen, en opnieuw de 6.2 willen gebuiken, maar geen enkele verwijderoptie in configuratiescherm

nu wil vraagt hij telkens naar de msi-installfile bij het opstarten van adobe reader.

iemand een idee hoe je de 5.1 weer verwijderd
de 4.7 kon eenvoudig met het dougknow-scriptje, maar deze versie blijkbaar niet zo eenvoudig te verwijderen.

www.compucated.be

• Admiral Freebee
  • Niet online
tullius schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:26:
Hier ook het probleem met messenger 5.1
de versie messenger 5.1 geinstalleerd
die daarna willen verwijderen, en opnieuw de 6.2 willen gebuiken, maar geen enkele verwijderoptie in configuratiescherm

nu wil vraagt hij telkens naar de msi-installfile bij het opstarten van adobe reader.

iemand een idee hoe je de 5.1 weer verwijderd
de 4.7 kon eenvoudig met het dougknow-scriptje, maar deze versie blijkbaar niet zo eenvoudig te verwijderen.
Ik heb het dus opgelost door nog eens de deinstallatie procedure die je hier kan vinden te gebruiken.

Windows Operated Systems - FAQ

Hij wou de eerste keren echter niet werken maar opeens weer wel :? heel vreemd allemaal, maar Windows Messenger 5.1 was er echt wel af. Daarna heb ik Windows Messenger 4.7 er terug opgezet maar tijdens de installatie vroeg hij naar een bepaald DLL bestand. Dat bestand heb ik gezocht en gevonden op de XP installatie CD en heb ik daar ook van gebruikt. Toen stond Windows Messenger 4.7 er weer gewoon helemaal op en die werkte perfect samen met MSN Messenger 6.2

Nu heb ik Windows Messenger 5.0 draaiend naast MSN Messenger 6.2. Van Windows Messenger 5.1 blijf ik wel af..
Pagina: 1