Folder sharen via internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb hier een Windows 2003 Enterprise Server staan die mappen deelt.

Nu wil ik dus op een andere plek bij een kennis inloggen op mijn server.

Ik heb users aangemaakt, en de permissies gegeven om toegang te krijgen tot de gedeelde map.
Ik heb gezocht welke poorten er worden gebruikt voor folder sharing. Poort 136, 137, 138, 139, 445 heb ik open gezet, maar het wil maar niet werken

Op de andere PC wil ik dan een netwerk schijf eribij zetten. Ik toets dan het adres in van mijn server (\\mijnip\hetmapje). Dan moet ik op een gegeven moment mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
Alle gegevens zijn juist ingevoerd, maar hij blijft maar vragen naar het juiste wachtwoord.
In mijn eigen netwerk werkt dit allemaal wel gewoon maar vanaf buitenaf niet.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15
Ik heb geen ervaring met het bovenstaande, maar dit probleem heb ik ook gehad met 2 XP systemen de oplossing was op beide pc 's het zelfde account te hebben....

dus als je met de client inlogd met admin, admin moet je daar ook een user admin,admin hebben...

Is het misschien verstandig om een andere manier van mappen delen te gaan gebruiken? Ftp bijvoorbeeld....ook om beveiligingsredenen.

• AMDathlonxp
fastbal schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:41:
Ik heb geen ervaring met het bovenstaande, maar dit probleem heb ik ook gehad met 2 XP systemen de oplossing was op beide pc 's het zelfde account te hebben....

dus als je met de client inlogd met admin, admin moet je daar ook een user admin,admin hebben...

Is het misschien verstandig om een andere manier van mappen delen te gaan gebruiken? Ftp bijvoorbeeld....ook om beveiligingsredenen.
Ik snap je niet helemaal.

Je bedoelt dus dat ik op allebei de PC's met hetzelfde gebruikersnaam ingelogd moeten zijn.

Een voorbeeld:

Op de externe PC is er een username met de naam Jantje.
Op mijn server ben ik ingelofd op Admin, maar dan zou ik dus ook ingelogd moeten zijn als Jantje op de server????

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15
Je hoeft niet op de zelfde manier in te loggen maar het zelfde account moet aanwezig zijn op de client, dus je hoeft er niet mee ingelogd te staan op de client:
dus als je op de netwerkshare wilt inloggen met de gebruiker jantje moet er op de client waar je dat doet ook de gebruiker jantje aanwezig zijn!

Is het niet beter en makkelijker om ftp te gaan gebruiken?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:26

tozzke

aka tozzert

deze poorten worden standaard door 9 van de 10 ISP's geblokkeerd

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Bijna alle providers blokkeren (terecht) windows file & printersharing poorten vanwege de enorme hoeveelheid wormen en trojans die er misbruik van maken. Gebruik fijn ftp ofzo om bestanden over internet te delen, daar is ftp voor gemaakt. Windows filesharing is gemaakt voor lokale netwerken.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• AMDathlonxp
Nvidiot schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:54:
Bijna alle providers blokkeren (terecht) windows file & printersharing poorten vanwege de enorme hoeveelheid wormen en trojans die er misbruik van maken. Gebruik fijn ftp ofzo om bestanden over internet te delen, daar is ftp voor gemaakt. Windows filesharing is gemaakt voor lokale netwerken.
Ik heb Planet ADSL. Hoe kan ik erachter komen of ze die poort blokkeren?

Maar als die poort geblokeerd zou zijn, dan zou het ook toch zo zijn dat ik geen verbinding met de server zou kunnen maken. Ik kan namelijk wel verbinding maken met mijn server. Dus dan lijkt het mij dat de poort wel open staat bij mijn provider

Verwijderd

probeer eens als user&pass op te geven:
domeinnaam\naam
password

Als je geen domein hebt, ipv domeinnaam de servernaam invullen.

Voor filesharing over het internet kun je overigens beter een VPN opzetten ivm security.
Zonder VPN kan je eventueel NETBIOS scope ID gebruiken voor een beetje security.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt ook een ftp servertje opzetten met alleen leesrechten. Lekker makkelijk.

• AMDathlonxp
FTP is denk ik gene oplossing.

Ik wil namelijk via folder shren zo muziek afspelen die op mijn server staat.

Als ik FTP opzet, dan moet ik eerst alles versturen naar die externe PC, en daar heb ik niet zoveel zin in.

En met VPN? Kan ik dan wel gewoon de map openen op mijn server, en dan de nummers aanklikken die ik wil luisteren?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:26

tozzke

aka tozzert

mbv VPN zal het wel kunnen lukken

Verwijderd

Tozzman schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:08:
mbv VPN zal het wel kunnen lukken
Kan je dan mp3z streaming afspelen op lokale pc?

Ik denk toch dat je gewoon beter een cd of dvd kan branden met je mp3z, is veel makkelijker, en kost je ook nog eens minder bandbreedte

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 20:07

Valkyre

Kitesurf FTW!

Tozzman schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:08:

Ik denk toch dat je gewoon beter een cd of dvd kan branden met je mp3z, is veel makkelijker, en kost je ook nog eens minder bandbreedte
met vpn kan ut bij mijn vriendin in den haag stream ik vaak muziek van thuis af heb je ongeveer 30-40 kb/s upload nodig.

server staat dan in friesland,

vpn naar huis toe, (in mijn geval router, maar kan ook je win2k3 server) en dan gewoon een drive mappgin maken naar je muziek share,
en inladen in winamp (is wel handig om een playlist klaar te hebbem)

en zoals gezegd, mappen delen via interent via windows not possible!

[ Voor 14% gewijzigd door Valkyre op 15-12-2004 19:38 ]

iRacing Profiel

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:55:
[...]

m.b.v. een VPN kun je de folder met je mp3's benaderen, die kun je afspelen. Heeft weinig met streaming te maken.
En altijd je 200GB grote mp3's collectie meeslepen, right... imo niet echt een oplossing :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
waarom draai je niet gewoon een shoutcast servertje die je beheerd met remote desktop oid

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Pagina: 1