Krakende Boxen bij RAM/CPU/NIC use

Pagina: 1
Acties:

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:12
Goed, ik erger me hier enorm aan maar het probleem blijft bestaan. Ik heb een stel boxen aangesloten op mijn PC en via een kabel aangesloten op een versterker. Op deze versterker zijn 4boxen aangesloten. Nu, bij netwerkverkeer - drive read/write - cpu use - etc kraken mijn boxen enorm. Ook een koptelefoon kraakt, dus het ligt niet aan de boxen icm versterker.

Goed, wat heb ik al gedaan :?
  • Andere AC`97 drivers
  • Andere boxen/koptelefoon
  • Netwerkkaart in ander PCI-Slot
Het geluid kon me eerst niet zo interesseren, maar ingame wanneer je mooie rustgevende muziek wilt horen, hoor je gewoon het irrirante gekraak er door heen. Verder hoor je, wanneer je niet muziek e.d aan het luisteren bent, maar wel de boxen aan hebt staan jezelf gewoon scollen. Ofwel: Ruis wanneer je je muis beweegt oid.

Irritant en minder plezant dus :) Iemand een oplossing? :>

Moederbord: MSI KT3 Ultra. Onboard geluid wordt gebruikt.

Verwijderd

Wat algemeen bekent is dat AC'97 niet al te goede geluidschips zijn. Vaak zijn er problemen mee en ik heb zelf ook op een p4 mobo Ac'97 en die valt soms plotseling uit ;) . Ik zou dus een SB live'je nemen (ook beter geluid) of iets beters.

offtopic:
Dag w03f O-)

• UTM
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:14:
Wat algemeen bekent is dat AC'97 niet al te goede geluidschips zijn. Vaak zijn er problemen mee en ik heb zelf ook op een p4 mobo Ac'97 en die valt soms plotseling uit ;) . Ik zou dus een SB live'je nemen (ook beter geluid) of iets beters.

offtopic:
Dag w03f O-)
Ja, dat zou kunnen. Maar ik ga geen geld uitgeven als het niet hoeft ;) Hij moet het gewoon doen vind ik. Heeft het ook wel gedaan, maar zo bij god niet meer weten wanneer en wat er veranderd is :)
offtopic:
:w mssl

Verwijderd

w03f schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:15:
[...]

Ja, dat zou kunnen. Maar ik ga geen geld uitgeven als het niet hoeft ;) Hij moet het gewoon doen vind ik. Heeft het ook wel gedaan, maar zo bij god niet meer weten wanneer en wat er veranderd is :)
offtopic:
:w mssl
offtopic:
Komt gewoon door jou :*) PC vind je niet lief :+

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je misschien je line-in open staan in de mixer (of andere ingangen die je niet gebruikt)? Schakel die dan in ieder geval uit!

Heb je dan nog steeds het probleem, dan vrees ik dat je er niet vanaf kunt komen. Doordat analoog en digitaal zo dicht op elkaar zitten op je MB ontstaat er flink wat overspraak, waar je verder weinig aan doet (behalve dan een nieuwe kaart kopen).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• UTM
deepspace schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:29:
Heb je misschien je line-in open staan in de mixer (of andere ingangen die je niet gebruikt)? Schakel die dan in ieder geval uit!

Heb je dan nog steeds het probleem, dan vrees ik dat je er niet vanaf kunt komen. Doordat analoog en digitaal zo dicht op elkaar zitten op je MB ontstaat er flink wat overspraak, waar je verder weinig aan doet (behalve dan een nieuwe kaart kopen).
Line-in staat dicht, net zoals: CD-player, beeld
Open staan: Front speaker en Wave
---
Goed, weer andere boxen. Gelukt, geen ruis meer. Maar :w Surround :(. Is met een AC'97 onboard, dus met LineIN - LineOut/Front de mogelijkheid om 4 boxen aan te sluiten? Gewoon PC-boxen :). Dus beide slots 2 boxen? Ofwel, 2setjes

[ Voor 17% gewijzigd door UTM op 14-12-2004 18:18 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
w03f schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:38:
[...]

Goed, weer andere boxen. Gelukt, geen ruis meer. Maar :w Surround :(. Is met een AC'97 onboard, dus met LineIN - LineOut/Front de mogelijkheid om 4 boxen aan te sluiten? Gewoon PC-boxen :). Dus beide slots 2 boxen? Ofwel, 2setjes
ligt aan je m/b , de meeste standaard m/b tjes gebruiken ac97 maar niet allemaal met meerdere speakertjes, waarom? ik heb geen idee, maar het is wel zo :P

• UTM
jessevl schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:28:
[...]

ligt aan je m/b , de meeste standaard m/b tjes gebruiken ac97 maar niet allemaal met meerdere speakertjes, waarom? ik heb geen idee, maar het is wel zo :P
Erm ja :D ok. Maar eens testen dan. Atm geen boxen voor handen, maar even iets zien te regelen
Pagina: 1