Trekt deze Compaq Deskpro ook P3?

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:26
Ik heb hier nog een Compaq Deskpro EN 6350/6.4 staan met op dit moment een Intel Pentium II 350 MHz.

Als ik deze in het BalusC lijstje ga opzoeken blijkt daaruit dat hij Slot 1 moet zijn aangezien er geen andere Pentiums op 350 MHz zijn. Nu ben ik nieuwsgierig of er ook een Pentium 3 500 MHz Slot 1 (dat is de Katmai) erin kan.

Via het dipswitch-schema (aan de binnenkant van de Compaq kast) kan ik hem op maximaal 500 MHz zetten als ik het goed zie. Staan alleen niet bij of Pentium 3 hieronder ook valt. Vandaar deze vraag, wie weet het zeker?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In theorie zou het moeten kunnen. De 350mhz was de eerst CPU met een bus snelheid van 100mhz, en die P3 500 heeft waarschijnlijk ook een 100mhz FSB (Front Side Bus). Vaak brengen fabrikanten BIOS updates uit die nieuwere CPU's mogelijk maken, maar gebruik google eens om er achter te komen of Compaq dat ook heeft

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Ga naar de compaq site en gebruik de search. Ze hebben een uitgebreide database met computergegevens, documentatie etc.

Moet er wel bij zeggen dat die niet altijd vlekkeloos werkt sinds de overname door HP.

• Spixo
Gunner schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:53:
In theorie zou het moeten kunnen. De 350mhz was de eerst CPU met een bus snelheid van 100mhz, en die P3 500 heeft waarschijnlijk ook een 100mhz FSB (Front Side Bus). Vaak brengen fabrikanten BIOS updates uit die nieuwere CPU's mogelijk maken, maar gebruik google eens om er achter te komen of Compaq dat ook heeft
Ik heb al wat op de Compaq site lopen zoeken maar nergens een echt technische handleiding die dit zeker zegt. Via Google krijg ik alleen maar spare-parts dit en dat te zien :/

De Katmai draait inderdaad ook op 100 MHz

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

500 Mhz kan alleen maar een pentium 3 zijn. P2 is er t/m 450 Mhz. Dus als de jumpers t/m 500 Mhz gaan lijkt me ook dat je er gewoon een p3 500 in kan proppen.

Probeer het gewoon eens :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer de documenten hier eens:

http://h20000.www2.hp.com...=12454&prodSeriesId=96266

Een snelle methode is overigens kijken welke chipset gebruikt wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door ritsjoena op 14-12-2004 17:07 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:50

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ziet de kast er ongeveer zo uit:
link naar winkel
Afbeeldingslocatie: http://www.pcdepot.nl/images/upload/Compaq%20EN.bmp
dan heb je grote kans dat het zou werken... ik had zo eentje (totdat het mobo opeens dood was :?) met een P3 450Mhz en een P2 350 werkte er ook in...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 14-12-2004 17:06 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Spixo
BiG-GuY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:05:
link naar winkel
[afbeelding]
dan heb je grote kans dat het zou werken... ik had zo eentje (totdat het mobo opeens dood was :?) met een P3 450Mhz en een P2 350 werkte er ook in...
Hij ziet er ongeveer zo uit ja, al zit bij mij de powerknop aan de zijkant van de behuizing..

Zo dus:
http://www.hajo.nl/images/aanbiedingen/dp.gif

[ Voor 83% gewijzigd door Spixo op 27-12-2004 12:25 ]

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 11:48
Yip, ik heb ze ook gezien met pIII 450 processoren. Volgens mij passen alle SEC cardridges er gewoon in. Die jumpers waren mij nog niet opgevallen. Misschien hoeft dat niet eens. Compaq BIOS' zijn meestal niet eens zo dom. De jumpers zijn er misschien alleen nodig voor probleem gevallen (hardware override).

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29

Nemesizz

Untouchable

Als die Compaq's net zo zijn als de PII's van HP dan heb ik m'n twijfels.

Ik heb namelijk (heel goedkoop) zo'n HP Vectra op de kop getikt, en dacht daar mooi een PIII in te stoppen. Wat dus niet werkte....

Ze hadden PIII's in de BIOS geblockt....en updates hielpen ook niet.

So keep your fingers crossed.

• Spixo
ajslaghu schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:17:
Yip, ik heb ze ook gezien met pIII 450 processoren. Volgens mij passen alle SEC cardridges er gewoon in. Die jumpers waren mij nog niet opgevallen. Misschien hoeft dat niet eens. Compaq BIOS' zijn meestal niet eens zo dom. De jumpers zijn er misschien alleen nodig voor probleem gevallen (hardware override).
Ik ga dan eerst ook eens het BIOS upgraden. Viel me nog mee dat deze een (Nederlands) BIOS had, ik heb ook nog een Deskpro 2000 staan en die had de BIOS op de harddisk... gevolg... format weg bios :/

Afijn, ik kan die Pentium 3 500 kopen daarom wil ik het graag zo zeker weten ;)

Verwijderd

Toen COMPAQ deze machintjes de fabriek uit pompte was Intel van plan om een slot1 pentium 2 op 500 uit te brengen.
Alleen door tegenvallende verkoopcijfers en om dat een slot1 cpu duurder was om te maken dan de fpga opvolger heeft Intel toen allemaal vage dingen gedaan om de marketing op te vijzellen van de SLOT1.
Hoe dan ook, idd de p2 stopt bij 450Mhz en de p3 begon vanaf hier.

Wel belangrijk is ook idd wat voor Slot1 het is, hierin bestaan 2 soorten:
sec en sec2 (sec2 is gewoon een uitgeklede goedkoper fabriceerbare versie van de slot1 sec alleen een nadeel: de sec2 kan weer neit op een sec voet en de sec kan weer niet op een Sec2 voet.)
Ik zou dus eerst eens kijken wat voor sec specificatie die Compaq doos van je heeft..
groetjes

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:18:
Toen COMPAQ deze machintjes de fabriek uit pompte was Intel van plan om een slot1 pentium 2 op 500 uit te brengen.
Alleen door tegenvallende verkoopcijfers en om dat een slot1 cpu duurder was om te maken dan de fpga opvolger heeft Intel toen allemaal vage dingen gedaan om de marketing op te vijzellen van de SLOT1.
Hoe dan ook, idd de p2 stopt bij 450Mhz en de p3 begon vanaf hier.

Wel belangrijk is ook idd wat voor Slot1 het is, hierin bestaan 2 soorten:
sec en sec2 (sec2 is gewoon een uitgeklede goedkoper fabriceerbare versie van de slot1 sec alleen een nadeel: de sec2 kan weer neit op een sec voet en de sec kan weer niet op een Sec2 voet.)
Ik zou dus eerst eens kijken wat voor sec specificatie die Compaq doos van je heeft..
groetjes
Dit zijn de uitvoeringen:

PentiumII: 528pins LGA - 242pins SEC - Slot1
Katmai: 570pins OLGA - 242pins SEC - Slot1

Gaat dus wel gewoon passen? Allebei 242 pins SEC. Alleen die andere pinnen zijn anders, maakt dat uit?

btw volgens mij had alleen de P3 Xeon die andere SEC.

Verwijderd

[b]

PentiumII: 528pins LGA - 242pins SEC - Slot1
Katmai: 570pins OLGA - 242pins SEC - Slot1

Gaat dus wel gewoon passen? Allebei 242 pins SEC. .
Dan moet het zo te zien aan de specificatie die je hier net gaf kunnen qua pins.
Alleen of deze compaq ook met een p3 overweg kan, i dont know..
Ben er wel erg benieuwd naar eigenlijk..

Die p3 kun je voor een z8 prijsje kopen?

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:06:
[...]

Dan moet het zo te zien aan de specificatie die je hier net gaf kunnen qua pins.
Alleen of deze compaq ook met een p3 overweg kan, i dont know..
Ben er wel erg benieuwd naar eigenlijk..

Die p3 kun je voor een z8 prijsje kopen?
Euro of 10

Aan het geld zal het niet liggen, kan altijd een gokje wagen. Als het niet werkt dan gaat die cpu zo weer de verkoop in. ;)

Verwijderd

BiG-GuY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:05:
link naar winkel
[afbeelding]
deze compaq [deskpro EP of EN versie] zoals afgebeeld op de site bestaan er idd met een Mhz. van 550.
Alleen betreft het dan wel de Intel Celeron 550Mhz. versie die weer persé in een 370 sokje wil O-)
Deze is dus geen slot1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 19:42 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 10:27

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Als het toevallig hetzelfde bios is als van een EN SFF (686T5)
Dan werken zelfs de Coppermine P3 cpu`s erin

je krijgt wel een melding van CPU Not Supported bij de POST, maar ff op F1 drukken en bij start braaf door.
(als je in de Setup kijkt, herkent ie de cpu wel goed trouwens, zowel de snelheid als de cache)

je zou het dus kunnen proberen

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Pagina: 1