Amd 2000Xp overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023
Tjo peeps of GoT

Ik wil mijn amd 2000xp overclocken alleen kan niet genoeg informatie vinden om te gaan beginnen. Heb al het een en ander opgezocht en ook de search functie gebruikt maar daar staat niet egt specefieke informatie tussen (sorry wil niemand beledigen)

In mijn Bios kan ik hellaas niet de vermedigvuldingings factor (van de processor) instellen (staat op 10x)
Ik kan wel de FSB instellen (varieerend tussen 166 en 200) maar als ik de FSB instel gaat ook de agp en pci snelheid omhoog en gaat daardoor de videokaart en de geluidskaart niet naar de knoppen???

Dit is mijn systeempje (al wat ouder staat al 2 jaar te draaien ofzo)

AMD Athlon 2000XP (voltage 1,7 volt)(max speed volgens gigabyt maindboard manager 2800mhz)
Mobo: Gigabyte GA-7VAXP
Ati Radeon 9000pro
AC97 sound chipset
256mb ram (weet ut das weinig maar komt binnenkort 1024 in)
Standaard cooling + 2 case fan's (CPU is ongeveer 45 graden tops)

Graag een berichtje hierover om iemand die nieuw is in overclocken te helpen

Save Water Drink Beer

Verwijderd

Speciaal voor jou is er in de DOC FAQ een groot stuk geschreven over het wel en wee van overclocken. In jou geval zul je dit eens moeten lezen. Het is sowieso verstandig Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) in zijn algemeen eens door te werken. B)

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023
Jah die standaard dingetjes die weet ik wel alleen wil graag ervaringen van iemand horen die dat algedaan heeft! Het is altijd handiger als je niet voor verrassingen komt te staan tog!!!!!

Save Water Drink Beer

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je alles beetje per beetje omhoog gooit zal het plots echt wel niet allemaal kapot zijn of zo hoor. Krij je problemen, verhoog het voltage iets (hou dan wel de temp goed in de gaten!) en anders ga weer een beetje lager. Kwestie van uitproberen. ;)

Ik verwijs verder naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/843724//

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

hovingtim schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:16:
Jah die standaard dingetjes die weet ik wel alleen wil graag ervaringen van iemand horen die dat algedaan heeft! Het is altijd handiger als je niet voor verrassingen komt te staan tog!!!!!
Die faq is toch geschreven vanuit praktijk ervaringen.
Zoiezo kan je nooit een overclock garanderen. Je garantie is weg hierna en je weet dat het risico's met zich mee brengt. Er zijn als zoveel mensen voor jouw geweest die dit hebben geprobeerd. Er is ook veel discussie in dit gedeelte van het forum over overclocken.
Om wat van die topics te vinden, moet je de search functie gebruiken.
Ik weet zeker dat je dan weer verder kan

Verwijderd

Als je mobo geen PCI/AGP lock heeft, houdt t overclocken vaak snel op.
Het kan wel, maar mijn persoonlijke ervaring is dat mijn videokaart het niet leuk vond als ie boven de 68 mhz kwam...
Zoals je al dacht KAN inderdaad je videokaart "naar de knoppen" gaan...
(systeem start niet meer op, vastlopers, artifacts etc.)
Maar dit alles blijft een kwestie van "trail-and-error" aangezien elk type grafische kaart, HDD, etc. anders is...Suc6 ;)

Verwijderd

hovingtim schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:16:
Tjah, gewoon proberen. De fsb in stapjes verhogen, de CPU met programma belasten (benchmark oid.) en als de pc dan stabiel loopt, verder de fsb verhogen. Zorg ook dat je temps niet te hoog worden.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:51

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb vanalles en nog wat overgeklokt (zelfs rekenmachines). De FAQ is de basis om mee te beginnen en de rest leer je uit ervaring & de search bij.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-02 19:16
rekenmachines :) op hoeveel hz heb je die nu geklokt ;)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Allereerst welkom hier op GoT..

De vragen die je stelt zijn allemaal toch wel vrij standaard. Omdat dit standaard vragen zijn hebben we ze opgenomen in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Probeer die faq eens op je gemak door te lezen, en probeer ook te begrijpen wat erin staat. Op die manier zul je snappen waar je mee bezig bent.
Je zult dan ook snappen dat er niet echt garanties voor het overclocken bestaan, en dus de vraag hoe hoog je kunt komen ook niet beantwoord kan worden. Dat hangt immers af van de kwaliteit van de gebruikte componenenten (zoals processor, moederbord maar ook bijv. geheugen). Ook zal je daarin kunnen vinden dat als je het maar met beleid doet, dus voorzichtig, stapje voor stapje, er niks aan de hand is.

Voor ervaringen zul je toch echt de mooie search van ons forum moeten gebruiken ;) Deze zal meer dan genoeg uitkomst bieden :)

Overclocken is altijd een kwestie van proberen. Dus neem gewoon de tijd, ga wat proberen, en als je rustig aan doet, met kleine stapjes tegelijk, kan er niet veel fout gaan :)

Succes.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.