Toon posts:

netwerk down [win2k adv server]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een server win2k met 2 netwerk kaarten, kep kabels vervangen, drivers vervangen, spyware gecheckt, netwerkaarten vervangen.

Mijn Windows 2000 IP Configuration ziet er als volgt uit:

Host Name . . . . . . . . . . . . : pb
Primary DNS Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : chello.nl

Ethernet adapter chello:

Connection-specific DNS Suffix . : chello.nl
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Physical Address. . . . . . . . . : 00-50-FC-xx-xx-xx
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 62.194.xxx.xxx
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 62.194.118.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 212.142.33.236
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.142.28.69
62.108.1.67

Ethernet adapter thuis:

Connection-specific DNS Suffix . : chello.nl
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC #2
Physical Address. . . . . . . . . : 00-0E-2E-xx-xx-xx
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Default Gateway . . . . . . . . . :
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 127.0.0.1

Kan niet meer via een hub hub internet [chello classic] delen via NAT met XP clients door middel van routing en remote access te draaien. Ik voer IP als vast in op 1ste kaart (wan) en 2de (lan) [doe ik cmd -> ipconfig /all, is de entry voor standaard gateway blanco op 1ste kaart].

2de netwerkkaart is online maar kan geen packetjes ontvangen of versturen, (heb net nieuwe cross kabel tussen pc en hub gelegd).

Ik krijg via chello 255.255.255.0 subnet mask toegewezen, ik heb alles geprobeert maar niets lukt. Ik kan alleen verbinding maken via server met DHCP, kan geen vast IP adres invoeren.. heeft iemand een idee laat het weten, Is het een licencing probleem misschien, zo ja hoe kan ik die die disabelen via services uitzetten ?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 16:58 ]

Verwijderd

Welke instellingen heb je precies op je tweede netwerkkaart? En kun je daarmee pingen naar een andere computer waarvan de netwerkkaart in hetzelfde subnet hangt?

Overigens heb je waarschijnlijk wel een gateway nodig op je WAN-verbinding; test eens of die werkt door op de server zelf te internetten.

Verwijderd

Topicstarter
JSS, Nee kan niet pingen naar XPclient IP: 192.168.0.23, de (lan) netwerkkaart genaamd "thuis" (zie boven) kan geen packetjes versturen of ontvangen. En blijft sponaan uit zichzelf de verbinding verbreken waardoor je het rood kruisje te zien krijgt met de melding "cable disconnected", (doet ie helemaal uit zichzelf) terwijl ik er een gloednieuwe cross kabel aan heb hangen en deed ie met de vorige kabel precies hetzelfde)) beide kaarten staan op 10mb/half duplex.. Op de server zelf kan ik wel internetten met de verbinding genaamd "chello" mits die via DHCP een IP toegewezen krijgt. Tussen de chello modem staat nog een Rits telecom VOIP modem, nooit problemen mee heb gehad, het chello kabel signaal zou er dwars doorheen moeten gaan zonder enige vorm van storing te veroorzaken daar zijn ze voor gemaakt.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 17:21 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:50:
2de netwerkkaart is online maar kan geen packetjes ontvangen of versturen, (heb net nieuwe cross kabel tussen pc en hub gelegd).
Tussen een hub en pc moet ( 99 van de 100 keer) een straight kabel, niet crossed. (maar dat heb je vast ook geprobeerd 8) )

Probeer je 2e pc ook eens een statisch adres te geven (b.v. 192.168.0.140 en stel ook als gateway 192.168.0.1 in, en een dns) en kijk of je dan je server kunt pingen. Dan weet je of het aan dhcp ligt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:17:
[...]Tussen een hub en pc moet ( 99 van de 100 keer) een straight kabel, niet crossed. (maar dat heb je vast ook geprobeerd 8) )
Heb ik me ook al eens laten vertellen vandaag, heb het geprobeert maar dan gebeurt er echt helemaal niets. Is het niet zo dat het met een switch straight is en met zon ouderwetse hub (die bijna niemand meer gebruikt wat begrijpelijk is) het crossed is (alleen om van de svr up te loaden naar hub) ? Ik kan het nog eens proberen..
Probeer je 2e pc ook eens een statisch adres te geven (b.v. 192.168.0.140 en stel ook als gateway 192.168.0.1 in, en een dns) en kijk of je dan je server kunt pingen. Dan weet je of het aan dhcp ligt.
Ik kan helaas niet pingen omdat mijn thuis netwerk kaart spontaan steeds de verbinding verbreekt..
correctie: na veel gesjor aan het cross link kabel springt de verbinding ineens weer aan en kan ik pingen met de server zelfs verbinden middels remote desktop. Het is alleen wachten totdat ie weer de verbinding spontaan verbreekt. En internet ligt nog steeds op zn gat via de client

De XP client is als volgt ingesteld:

IP Address. . . . . . . . . . . . : 62.192.168.23
Default Gateway . . . . . . . . . : 62.192.0.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 62.192.0.1

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 17:52 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:33:
Heb ik me ook al eens laten vertellen vandaag, heb het geprobeert maar dan gebeurt er echt helemaal niets. Is het niet zo dat het met een switch straight is en met zon ouderwetse hub (die bijna niemand meer gebruikt wat begrijpelijk is) het crossed is (alleen om van de svr up te loaden naar hub) ? Ik kan het nog eens proberen..
Ik denk toch echt aan een kabel probleem.

Als een lampje blijft knipperen kan dat ook betekenen dat de "autonegotiation" telkens mislukt omdat de kabel rot is/ verkeerde crossing heeft.

Als je hem in de uplink-poort van de hub steekt dan moet je inderdaad wel een crossed kabel gebruiken. maar switch of hub is dat niet anders (hoewel er tegenwoordig meer auto sensing switches zijn die zelf uitvinden of het crossed of straigt kaebl is ) Maar de uplink is bedoel om 2 hubs met elkaar te verbinden :1 in de uplink, andere in een gewone poort , straigt cable ertussen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:46:
[...]

Ik denk toch echt aan een kabel probleem.

Als een lampje blijft knipperen kan dat ook betekenen dat de "autonegotiation" telkens mislukt omdat de kabel rot is/ verkeerde crossing heeft.

Als je hem in de uplink-poort van de hub steekt dan moet je inderdaad wel een crossed kabel gebruiken. maar switch of hub is dat niet anders (hoewel er tegenwoordig meer auto sensing switches zijn die zelf uitvinden of het crossed of straigt kaebl is ) Maar de uplink is bedoel om 2 hubs met elkaar te verbinden :1 in de uplink, andere in een gewone poort , straigt cable ertussen.
Oranje bedankt, je hebt helemaal gelijk, het is straight tussen de svr en de (1) poort op de hub (via de uplink poort met crossed kabel kun je hooguit netwerken maar geen internet verbinding realiseren, duh! wat suf van mij) het is zo lang goed gegaan met dat netwerkje dat ik vergeten was hoe ik dat kr*ng had aangelegd ooit.. :/

Moet er wel aan toe voegen dat ondanks het is vebeterd is en nu (Soms) kan internetten op de client, de verbinding tussen server en client nog steeds extreem instabiel is, het gaat even goed dan verbreekt het weer. Geen idee wat het veroorzaakt, dit vereist meer onderzoek heb ik het idee, virussen, trojans, de hele bubs opnieuw nakijken..

Nu bijvoorbeeld is de probleem kaart "thuis" weer helemaal naar de bliksum (bij "status zie je dan, 0 packets received 0 packets send, nog net 1stap verwijdert van dat je de melding krijgt "cable disconnected")

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 18:51 ]

Pagina: 1