Ik heb twee selektievakken, multiple. In de eerste selecteer ik één of meerdere provincies alwaar ik bij de tweede selectievak één of meerdere vakgebieden selecteer.
De onderstaande code geeft de array $provincies en $vakgebieden weer welke ik wil gebruiken in mijn query. Het is de bedoeling dat de query vacatures weergeeft welke behoren bij de gekozen provincies en vakgebieden.
Mijn probleem is, dat als ik bijvoorbeeld alle provincies en alle vakgebieden selecteer ik geen resultaten krijg terwijl er wel vacatures als resultaat aanwezig behoren te zijn. Alle gekozen waarden moeten nu overeenkomen anders krijg ik geen resultaten geretourneerd.
Ik denk dat ik in mijn query OR moet gebruiken bij de variabelen $provincies_seperated en $vakgebieden_seperated om dit te vorkomen.
Ik heb echter geen idee hoe ik dat aanpak. Ik heb geprobeerd de OR optie bij implode toe te voegen maar zie geen andere mogelijkheid om dit netjes in mijn query te verwerken.
Alvast bedankt voor het meedenken.
De onderstaande code geeft de array $provincies en $vakgebieden weer welke ik wil gebruiken in mijn query. Het is de bedoeling dat de query vacatures weergeeft welke behoren bij de gekozen provincies en vakgebieden.
Mijn probleem is, dat als ik bijvoorbeeld alle provincies en alle vakgebieden selecteer ik geen resultaten krijg terwijl er wel vacatures als resultaat aanwezig behoren te zijn. Alle gekozen waarden moeten nu overeenkomen anders krijg ik geen resultaten geretourneerd.
Ik denk dat ik in mijn query OR moet gebruiken bij de variabelen $provincies_seperated en $vakgebieden_seperated om dit te vorkomen.
Ik heb echter geen idee hoe ik dat aanpak. Ik heb geprobeerd de OR optie bij implode toe te voegen maar zie geen andere mogelijkheid om dit netjes in mijn query te verwerken.
Alvast bedankt voor het meedenken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $aantal_vars = count($provincies); //tellen for($i = 0; $i < $aantal_vars; $i++){ $provincies_seperated = implode(",", $provincies); } $aantal_vars = count($vakgebieden); //tellen for($i = 0; $i < $aantal_vars; $i++){ $vakgebieden_seperated = implode(",", $vakgebieden); } $Mysql2 = mysql_query("SELECT * FROM tblvacatures t, tbl_vacatures_provincies p, tbl_vacatures_vakgebieden v WHERE p.provincieID = '".$provincies_seperated."' AND p.vacatureID = t.ID AND v.vakgebiedID = '".$vakgebieden_seperated."' AND v.vacatureID = t.ID AND t.landID = '1'"); |