Toon posts:

Interne speaker en mijn hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wegens ruimtegebrek twee harde schijven profesorisch buiten de bay's geplaatst maar ze zitten nu zo'n 3 cm boven de interne speaker.
Kan de magnetisme kwaad voor de hardeschijf ?, of is deze van nature al beschermd tegen magnetisme van buitenaf ?

Verwijderd

Niet afgeschermd, speaker er uit.
Who want one anyway

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Een harddisk is NIET afgeschermd voor hele grote magnetische straling van buitenaf, maar in een harddisk zelf zitten ook zeer sterke magneten !!! (De magneet van het speakertje verbleekt hierbij) Deze magneten hebben geen invloed op de platen van de schijf doordat het magnetisch veld geleid wordt door metaal (doet 't vele malen beter dan lucht). Zoiets is het ook met het PC-Speakertje op zich is het speakertje schadelijk maar door de grote hoeveelheid metaal in de buurt wordt het grootste gedeeltje van het magnetische veld keurig weg bij de platen van de schijf gehouden.

Groeten, Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

zo'n speakertje is best handig, weet je tenminste wat er aan de hand is met je mobo als ie niet werkt(piepjes) anders zit je maar te kijken van waarom ziek ik nou niks, en ga je heel hard op de power knop rammen enz.