XP - XP kan shares niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Ik heb twee pc's met Windows XP waarvan er een dienst als server en de andere als client.

De client heb ik recentelijk geformateerd en sindsdien kan hij de server niet meer benaderen. Op de client staat een Sygate personal firewall, maar deze is uitgeschakeld.
Ik zie de share wel in mijn netwerkomgeving, we hebben dezelfde "workgroup" naam. Als ik hem probeer te benaderen krijg ik direct als melding dat de opgegeven lokatie niet beschikbaar is. Op de server draait geen firewall en hij is vanaf andere clients wel te benaderen.

Verder is er nog een ding wat wellicht belangrijk kan zijn is dat ik de volgende tweak heb doorgevoerd:
Speeding Up Share Viewing

This is a great tweak. Before I found it, I was always smashing my head against the table waiting to view shares on other computers. Basically, when you connect to another computer with Windows XP, it checks for any Scheduled tasks on that computer - a fairly useless task, but one that can add up to 30 seconds of waiting on the other end - not good! Fortunately, it’s fairly easy to disable this process. First, navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace in the Registry. Below that, there should be a key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. Just delete this, and after a restart, Windows will no longer check for scheduled tasks - mucho performance improvement!

bron: http://www.tweaktown.com/...ype=guide&dId=120&dPage=5

Geen idee hoe ik dit weer goed krijg en of dit er iets mee te maken heeft.

Weet iemand of dit aan de tweak kan liggen, hoe ik dit ongedaan kan maken of dat dit ergens anders mee te maken kan hebben?

Verwijderd

Dit is veel te weinig informatie. Hoe ziet je netwerk eruit, kun je overal en alles pingen? Kun je pingen op naam? Wat gebeurt er als je een machine benadert met \\\[IP-adres] of \[naam]?

Ga eerst eens systematisch je probleem zoeken, dan pas kunnen we je helpen.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:26

tozzke

aka tozzert

je kunt firewalls wel uitschakelen... maar sommige firewalls blijven (bepaald) verkeer blokkeren ook al is hij uitgeschakeld. Het process killen does the trick (iig voor zonealarm)

• mol99
JSS

Ik kan alles pingen, ook de betreffende server.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
4 pc's met Windows XP waarvan 1 de server is.
De andere drie kunnen bij de shares komen behalve degene die niet werkt.

Alles is verbonden door een switch in een Draytek router.

Als ik nog meer informatie moet geven om het probleem te kunnen verhelpen hoor ik dat graag.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 19:07
Mischien het volgende >> Extra > MapOpties > Tabblad Weergave en dan aanvinken: Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25

Crusader

Arc Nature

Wat gebeurt er als je in Start -> Uitvoeren het volgende uitvoert:
\\<servernaam>\<Sharenaam>
Krijg je dan ook die foutmelding of opent ie de share in een nieuw venster?
Heb je op die pc die het niet lekker doet soms een andere dns server geconfigureerd staan?
Probeer anders eens de velden dns server leeg te laten, op een lokaal netwerkje kan Windows XP namelijk zijn buren ook vinden d.m.v. NetBIOS broadcasts, daar heeft ie geen dns voor nodig. Als het dan wel werkt, weten we meer. Ik neem aan dat je die pc's ook voor internet gebruikt, dus de dns server moet uiteindelijk wel weer ingevuld worden. Maar nogmaals, vergelijk even de waarde van de dns server met die van de andere pc's.
Ik neem aan dat de dns server jouw Draytek bakkie is.
Oh ja, als je die server pingt (wat dus lukt), doe je dat op ip adres of op naam van de server?

[ Voor 16% gewijzigd door Crusader op 15-12-2004 09:16 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• mol99
Reactie op IJnte:
Dit staat op eenvoudig delen van bestanden.

Reactie op Crusader

Bij servernaam neem ik aan dat je de computername bedoelt die mijn huisgenoot heeft ingevuld, weet niet zeker of je dat bedoelt maar daar ga ik even vanuit.

Als ik bij start uitvoeren kijk naar \\testtesttest (zo heet die bak) dan gebeurt er niets.
Op de cient die het niet doet stond inderdaad mijn Draytek als DNS server, dit heb ik nu leeggemaakt en vervolgens de LAN verbinding opnieuw opgestart.

Wanneer ik ping op de servernaam dus ping testtesttest dan zegt ie dat de host niet gevonden kan worden.

Overig:
In m'n eerste post zei ik dat ik de share wel zag. Ik bedoel hier eigenlijk mee dat ik de computer zie in netwerkomgeving als ik deze benader krijg ik al een foutmelding, dus voordat ik de share's zie.

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

heb je je accounts gechecked ? guest account wil nog wel eens geklooi geven met netwerkdelingen..

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• mol99
Reactie op Bigbakkus:
Ik heb mijn geustaccount weer ingeschakeld. Helaas heplt dit niet. Op de server staat de guest account altijd aan.

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 21:49
Heb je zelf wel iets gedeeld op die client? Dit wilt ook problemen geven toch? Als je dit niet hebt gedaan..

[ Voor 17% gewijzigd door Patrlck op 15-12-2004 10:40 ]

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

voer de wizard netwerkverbindingen op je server opnieuw uit als al de pc's aanstaan. Doet wonderen.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb je appart je computernaam veranderd ten opzichte van je domain/werkgroep naam? Als er gevraagt wordt om je computer opnieuw op te starten doe dat dan ook. Dit probleem komt zo vaak voor. Dit is iets dat in microsoft windows xp zit.

Self reflection is the school of wisdom

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Netbios over tcp/ip wel aanstaan ?
Masterbrowser problemen ?

• mol99
Reactie op Furinax:
Uitgevoerd en opnieuw opgestarte, helaas helpt niet.

Reactie op Nichtwalker:
Ik heb de cient ook opnieuw opgestart, helaas werkt dit niet.

Reactie op Killerace:
Op de server staat tcp/ip wel aan. Ik weet niet precies wat je met masterbrowser bedoelt

Aanvulling:
Het is inmiddels wel mogelijk om de host te pingen op naam! :-) Het gaat dus al vooruit

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je er echt niet uitkomt: op beide pc's ipx/spx installeren, dan werkt het zowiezo.
Maar goed, gebruik de search eens, daar vind je alle vragen en oplossingen. Dit komt zo vaak voorbij.

• mol99
Reactie op KillerAce:
Helaas heb ik via de search niets kunnen vinden. Als niets werkt kan ik het altijd nog via ipx/spx proberen maar liever heb ik dat het gewoon via tcp/ip werkt.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij het tabblad wins -> netbios over tcp/ip aanvinken op beide pc's.

• mol99
Reacht op KillerAce

Op beide pc's netbios over tcp/ip aangevinkt, helaas zonder resultaat. Ook heb ik mijn Firewall gedeinstalleerd zonder dat het hielp. Ik heb echt geen idee meer waar ik het zou moeten zoeken.

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

staan de interne xp firewalls wel uit op beide machines?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

mol99 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:39:
Reacht op KillerAce

Op beide pc's netbios over tcp/ip aangevinkt, helaas zonder resultaat. Ook heb ik mijn Firewall gedeinstalleerd zonder dat het hielp. Ik heb echt geen idee meer waar ik het zou moeten zoeken.
Check dit ook ff: http://www.datacrash.net/viewtopic.php?t=256Je mag maar 1 masterbrowser in je werkgroep hebben.
Pagina: 1