Toon posts:

[ASP & Javascript] Plaatje opslaan in ander frame (iframe) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik als beginnend web-developer heb een script nodig waarmee ik plaatjes die dmv een Acces database gelinkd zijn makkelijk weg kunnen worden geschreven in een ander frame of eventueel iframe.

Ik ben nu al even bezig maar krijg het niet voor elkaar om de plaatjes gelijk zichtbaar in een ander frame (of iframe) te krijgen zonder dat de pagina refresht

als voorbeeld voor wat ik ongeveer wil kijk even op deze website:
http://www.schakelarmband.nl

En nee ben geen shopje voor armbandjes aan het maken.... |:(

Wie kan me een beetje op weg helpen?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Waarom zou je dit in godsnaam willen?
1. Je moet alle plaatjes preloaden, wat erg lang kan duren als het er veel zijn.
2. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Plaatjes uit een DB preloaden in javascript alleen omdat ze er dan "meteen" staan? Ik zou er niet aan beginnen...

Edit: op die armbandjes site staan de plaatjes er ook niet "meteen", dus snap nu eigenlijk niet meer precies wat je bedoelt.

[ Voor 24% gewijzigd door sig69 op 14-12-2004 14:35 ]

Roomba E5 te koop

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sig69 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:34:
Waarom zou je dit in godsnaam willen?
1. Je moet alle plaatjes preloaden, wat erg lang kan duren als het er veel zijn.
2. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Plaatjes uit een DB preloaden in javascript alleen omdat ze er dan "meteen" staan? Ik zou er niet aan beginnen...

Edit: op die armbandjes site staan de plaatjes er ook niet "meteen", dus snap nu eigenlijk niet meer precies wat je bedoelt.
Ik denk dat hij de mouseovers bedoelt op het moment dat je over zo'n armband plaatje heen gaat ;)

En dat is makkelijk te javascripten en heeft weinig tot niks met ASP te maken... Ik mis alleen wat "inzet" van de TS...

En wat is er " |:( " aan een "shopje" voor armbandjes? Als die mensen daarmee hun geld willen/kunnen verdienen of er een leuke hobby aan beleven? En wat maakt een shop voor armbandjes anders dan een shop voor koffiemokken of autoonderdelen?

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 14-12-2004 14:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sig69
  • Nu online
De TS heeft het over
in een ander frame of eventueel iframe
vandaar dat ik niet meteen aan mouseovers denk.

Roomba E5 te koop

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Janus_: Wat heb je zelf al geprobrobeerd? Waar ging het mis? Kreeg je foutmeldingen?

Hier in P&W vragen we iets meer inzet en iets meer informatie in je startpost. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

Daarnaast is je topictitel ook niet echt beschrijvend voor je probleem. Dus als je daar ook nog een voorstel voor hebt kan je dat doorgeven via een topic report (zie het handje bovenaan) ;)

En welkom op GoT natuurlijk :)

[ Voor 29% gewijzigd door Creepy op 14-12-2004 15:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie response maar wat ik bedoelde is het volgende:

Je laad een aantal plaatjes vanuit een database(koppeling daarvan althans) in een frame.
Hoe zet je een plaatje dmv erop te klikken weer in een ander frame (iframe) en zorgt ervoor dat als je op meerdere plaatjes klikt vanuit de hoofdpagina al de aangeklikte plaatjes netjes in het andere frame(iframe) worden weggeschreven??

Zoals dat ook gebeurt in de website van de schakelamrbandjes (niets mis mee overgens hoor...)

• sig69
  • Nu online
ik heb er even naar gekeken, en het LIJKT alsof de pagina niet opnieuw geladen wordt. Als je op zo'n pic klikt wordt hij waarschijnlijk in een db weggeschreven of iets dergelijk, daarna wordt de gehele linkerkant van de site opnieuw geladen met deze code
code:
1
<script>parent.frames.leftFrame.location="menu.asp?q=12/14/2004 5:36:46 PM"</script>
Deze pagina haalt dan de meest recente inhoud van het winkelwagentje op.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 14-12-2004 17:31 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat we op het goede spoor zitten!
Alleen mijn vraag was dus hoe zet je zoiets in elkaar of heeft er iemand een voorbeeld script wat ik hiervoor kan gebruiken vind het nl. erg lastig!

Heb al genoeg van die shop scriptjes gevonden enzo maar geen een waarbij de inhoud van je winkelwagen zo wordt wegggeschreven.

Hellup?

• sig69
  • Nu online
Scriptrequest doen we hier niet aan.
Als je vragen hebt waar je niet uitkomt helpen we je graag, maar verwacht niet dat iemand hier nu een compleet script dumpt wat je binnen 10 minuten aanpast en kan gebruiken.

Als je een webshop wilt en je hebt de kennis niet om het zelf te maken kan je 3 dingen doen:
1. Je de kennis eigen maken (gaat wat tijd in zitten)
2. Een webshop laten maken (kan duur worden)
3. Een of ander software pakket hiervoor aanschaffen. En dat hoeft niet eens enorm duur te zijn.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1