[CSS + Javascript] CSS Background laten faden + wisselen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Wellicht een vrij eenvoudige vraag met dito antwoord voor sommigen, toch weet ik niet of het mogelijk is.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een stylesheet te linken aan een Javascript of iets dergelijks.
Ik wil namelijk een background die doormiddel van een embedded stylesheet is opgenomen in een HTML-pagina, laten wisselen met een andere. Het liefst moet dit gepaard gaan met een mooie fade-in en fade-out.

Ik weet dat het vrij gemakkelijk is om een normale background te laten wisselen. Ik moet echter wel gebruik maken van een stylesheet vanwege de aard van de site.

Thnx.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Met CSS een background faden kan niet. Met Javascript kan dit wel (zoek maar op setTimeout/setInterval). Waar je die link met een stylesheet voor nodig hebt vat ik niet helemaal. Met Javascript kan je gewoon de huidige waardes uitlezen, dus wat is het probleem dan?

Skat! Skat! Skat!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
coubertin119 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:23:
Met CSS een background faden kan niet. Met Javascript kan dit wel (zoek maar op setTimeout/setInterval). Waar je die link met een stylesheet voor nodig hebt vat ik niet helemaal. Met Javascript kan je gewoon de huidige waardes uitlezen, dus wat is het probleem dan?
Het probleem met de stylesheet is het feit dat de background hiermee gepositioneerd is.
Zoals bijvoorbeeld style="background: url(images/fake.gif) repeat-y top left"

Ik wil dus in dit geval dat fake.gif verandert en gaat faden na een x aantal seconden.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Dit kan je allemaal met Javascript uitlezen leert een snelle google-actie me.

Skat! Skat! Skat!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik denk inderdaad ook dat je deze zaken kunt uitzoeken met de keywords "Javascript fade in fade out" en woorden in die trend in combinatie met Google en dit forum. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.