Beste mensen na een dag te zitten klooien ben ik het zicht door dat bos met die vele boompjes kwijtgeraakt.
Situatie
Heb een simpele website, met een form. Wanneer ik op de button btnSubmit klik, moet hij wat gegevens uit het form trekken welke ik bovenaan heb gedefineerd (tekst boxjes en twee dropdownlist's).
Het probleem
Ik heb met de debugger het een en ander zitten bekijken en het blijkt dus wanneer ik op btnSubmit klikt, hij eerst Page_load nog een keer gaat doorlopen en dan pas bij btnSubmit.click komt. Dit is dus te laat, schijnbaar (omdat de page al gereload is?) zijn alle velden weer leeg, en krijg ik dus een exception/null waardes uit in me variabelen.
De code
helpdesk.aspx.vb
helpdesk.aspx
Mij is het spoor niet duidelijk meer, kan iemand dit helpen op te lossen ?
Notitie: Maak gebruik van Visual Studio 2005 Web Developer op de .NET 2.0 BETA Framework.
Edit: Er staan in het officiele html bestand natuurlijk wel items in de dropdownlist's. Om dit een beetje kort te houden, heb ik die er nu even uitgeknipt.
Situatie
Heb een simpele website, met een form. Wanneer ik op de button btnSubmit klik, moet hij wat gegevens uit het form trekken welke ik bovenaan heb gedefineerd (tekst boxjes en twee dropdownlist's).
Het probleem
Ik heb met de debugger het een en ander zitten bekijken en het blijkt dus wanneer ik op btnSubmit klikt, hij eerst Page_load nog een keer gaat doorlopen en dan pas bij btnSubmit.click komt. Dit is dus te laat, schijnbaar (omdat de page al gereload is?) zijn alle velden weer leeg, en krijg ik dus een exception/null waardes uit in me variabelen.
De code
helpdesk.aspx.vb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Sub Page_Load(ByVal Src As Object, ByVal E As EventArgs) Handles Me.Load
' indien er dus afgemeld is (of totaal niet is aangemeld) word er automatisch een
' redirect uitgevoerd naar de login pagina.
' dit stukje code dient dus ook bij elke "module" geplaatst te worden.
Try
If Len(Session("cdrelatie")) = 0 Or Len(Session("cdcontact")) = 0 Then
Response.Redirect("login.aspx")
Else
End If
Catch
End Try
End Sub
Sub btnSubmit_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
Dim test As String
test = CStr(ddlNCcategorie.SelectedValue)
End Sub |
helpdesk.aspx
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <html> <head> <title>title</title> </head> <body topmargin="0" leftmargin="0" link="#000000" vlink="#000000"> <form id="frmNieuweCall" runat="server"> <asp:DropDownList Runat="server" ID="ddlNCcategorie"> </asp:DropDownList><br> <asp:DropDownList Runat="server" ID="ddlNCmwgroepen"> </asp:DropDownList><br> <asp:Button ID="btnSubmit" Text="Call Aanmaken" runat="server" OnClick="btnSubmit_Click" /> |
Mij is het spoor niet duidelijk meer, kan iemand dit helpen op te lossen ?
Notitie: Maak gebruik van Visual Studio 2005 Web Developer op de .NET 2.0 BETA Framework.
Edit: Er staan in het officiele html bestand natuurlijk wel items in de dropdownlist's. Om dit een beetje kort te houden, heb ik die er nu even uitgeknipt.
[ Voor 34% gewijzigd door MikevanEngelen op 14-12-2004 13:19 . Reden: Toevoeging ]