op een linux bak van mij wil ik doormiddel van php met een aantal functies op de machine zelf gaan spelen. Ik heb namelijk een tool van ripe geinstalleerd op deze. Als ik die aanroep middels exec("asused") krijg ik vervolgens de "readme" terug van deze tool. Dit lijkt dan allemaal te werken. Vervolgens wil ik er een parameter erachter plakken waar dit alles de mist in gaat. Ik krijg de output namelijk niet terug maar schrijft dit 7 van de 10 keer weg in de error_log van Apache.
Ik ben nu al 2 dagen aan het stoeien maar wordt er helemaal gek van.
Vandaag kwam ik zelfs achter dat ik ping ook niet mag benaderen. Heel af en toe krijg ik dan onderstaand in de log te zien:
ping: icmp open socket: Operation not permitted
Allemaal leuk en aardig maar waarom krijg ik dit niet terug in PHP? Soms geeft hij geen error maar schrijft hij de output die ik graag in mijn pagina wil hebben gewoon in de error_log weg!
Ik gebruik zelf onderstaande code omdat die af en toe nog wel eens wat terug wilt geven.
exec("ping -c 2 www.google.nl", $result);
echo "<pre>";
for ($i = 0; $i < sizeof($result); $i++)
echo $result[$i]."<br>";
echo "</pre>";
passthru / system/ shell_exec heb ik ook allemaal al mee zitten stoeien maar maakt geen verschil.
Tevens ook al flink wat topics door zitten bladeren waar vele hun antwoord vonden en bij mij alles gewoon weer vrolijk in de error_log kwam.
safe_mode staat gewoon uit en kan dit zien in php_info()
als ik whoami aanroep krijg ik www te zien. Is ook de user die ik aangemaakt heb hiervoor.
Wat ik wil is alle output, ook als het een foute commando betreft, terug krijgen op de pagina waar ik de commando's aanroep middels exec().
Ik ben nu al 2 dagen aan het stoeien maar wordt er helemaal gek van.
Vandaag kwam ik zelfs achter dat ik ping ook niet mag benaderen. Heel af en toe krijg ik dan onderstaand in de log te zien:
ping: icmp open socket: Operation not permitted
Allemaal leuk en aardig maar waarom krijg ik dit niet terug in PHP? Soms geeft hij geen error maar schrijft hij de output die ik graag in mijn pagina wil hebben gewoon in de error_log weg!
Ik gebruik zelf onderstaande code omdat die af en toe nog wel eens wat terug wilt geven.
exec("ping -c 2 www.google.nl", $result);
echo "<pre>";
for ($i = 0; $i < sizeof($result); $i++)
echo $result[$i]."<br>";
echo "</pre>";
passthru / system/ shell_exec heb ik ook allemaal al mee zitten stoeien maar maakt geen verschil.
Tevens ook al flink wat topics door zitten bladeren waar vele hun antwoord vonden en bij mij alles gewoon weer vrolijk in de error_log kwam.
safe_mode staat gewoon uit en kan dit zien in php_info()
als ik whoami aanroep krijg ik www te zien. Is ook de user die ik aangemaakt heb hiervoor.
Wat ik wil is alle output, ook als het een foute commando betreft, terug krijgen op de pagina waar ik de commando's aanroep middels exec().