[IIS] De opgegeven bron is bezet

Pagina: 1
Acties:
  • 5.208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 10:22

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik krijg opeens van onze IIS-server de melding "De opgegeven bron is bezet". Die melding verschijnt vóórdat er iets uitgevoerd wordt, dus aan een ASP-script kan het niet liggen. Wel gebeurt het alleen bij ASP-scripts en niet bij statische content... Ik zou dus de schuld geven aan de ASP engine of aan iets in IIS. Voor de duidelijkheid, die melding komt dus in een browser-venster als ik een willekeurig request doe. Vreemd genoeg lijkt het probleem zich niet voor te doen op alle websites op die server...

De server is Windows 2000 Server SP4, met alle patches van windows update. Onnodig om te zeggen dat het dus om IIS 5.0 gaat.

ik heb al de WWW-service opnieuw gestart (niet de IIS-beheer service) maar dat helpt niet. Als het ff kan wil ik IIS liever niet opnieuw starten, want dan trekt ie half Exchange mee, en krijg ik weer allerlei gebruikers om me heen van wie Outlook niet werkt :)

日本!🎌

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Ik heb deze melding ook weleens gehad. Ik meen dat het er toen mee te maken had dat mijn personal firewall ruzie had met IIS. Misschien draait er ook een virusscanner/scriptblokker :?

Staat er verder misschien een errornummer in het eventlog, want met een nummer of engelse beschrijving zul je waarschijnlijk meer vinden op knowledge base, google etc...

De makkelijkste "oplossing" is waarschijnlijk IIS opnieuw installeren btw...

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Een firewall/virusscanner/scriptblocker kan het niet zijn. Ik heb er wel eentje draaien (Norton Antivirus corporate edition), maar die heeft nooit eerder voor problemen gezorgt. Daarnaast is het probleem nu opeens weg (om waarschijnlijk op een later tijdstip zn gezicht wéér eens te laten zien). Dus dat kan het niet zijn.

IIS opnieuw installeren is gewoon de weg van de minste weerstand en ik weiger te geloven dat her daarmee opgelost is (beetje het verhaal van de vlieg in de soep, waarna de soep opnieuw opgediend wordt). Bovendien staat er op de server ook Exchange (het is een SBS), en die help je om zeep als je IIS wegmikt.

In het logboek staan geen fourmeldingen, maar wel informatieve meldingen. Elke keer toen ik de fout kreeg, twee meldingen: de eerste zegt "service is afgebroken" (ID 4) en de ander zegt "service is gestart" (ID 3). Beide zijn van de bron "Active Server Pages". Dus het lijkt erop dat er iets is dat het ding op z'n knieën krijgt, maar voor zover ik weet zijn er naast ASP en ASP.NET geen verdere extensies geinstalleerd voor IIS...

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nou, volgens mij heb ik het opgelost, en wel door in IIS de website weg te gooien en opnieuw toe te voegen. Ik heb em voor de zeker een andere naampje gegeven, maar ik denk eigenlijk niet dat dat uit had gemaakt.

日本!🎌