Toon posts:

Hardware aansturen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Korte vraag (als het een n00b vraag is, alvast mijn excuses.. via de search kon ik er iig niks over vinden).
Ik heb thuis een klein netwerkje via een router, werkt allemaal prima en ik kan dus ook via de ene computer de printer van de andere aansturen. Nou vroeg ik me af of het ook mogelijk is om vanaf de ene computer, de geluidskaart van de andere aan te sturen.
Mijn desktop staat aangesloten op een vette stereo en de boxjes van mn laptop zijn nogal ruk en omdat ik niet elke keer de kabels heen en weer wil slepen, vroeg ik me af, of ik dus via het netwerk (en dus mijn desktop) de stereo kan gebruiken als output.

Alvast bedankt.

Owja en beide pc's draaien windows xp

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 12:01 ]

Verwijderd

Met beheer op afstand kun je een andere computer volgens mij op afstand bedienen..

Kun je daar bij google ook niks over vinden?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

idd:remote de desktop van andere pc overnemen is het simpelst. b.v. [google=vnc]
anders moet een streaming server op je laptop zetten en dat naar de pc streamen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 21:49
XP heeft Remote Desktop. Daar kun je het scherm mee overnemen.
Of kun je niet iets maken zoals audiocast. (streaming media player?)

let the past be the past.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Volgens mij is VNC niet de oplossing, als je dan een film afspeelt moet die ook gedecodeerd worden op de andere computer, en als je geluid wilt bij een programma moet dat ook op de andere computer draaien.

Volgens mij kan het simpeler, door het opneem kanaal op master/all te zetten, en dan met Shoutcast server of andere Geluids server te streamen, en dan op de andere computer altijd winamp die stream aflaten spelen. Dan krijg je elk geluidje door en draait alles lokaal op de laptop.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

El-cheapo switchboxje of mengpaneel met tulpingangen en een verloopkabel is denk ik een stuk makkelijker. Kun je zelf kiezen welke bron je de audio wilt laten weergeven. Da's de hardware-oplossing.
Software-solution: map met mp3's op je laptop delen, en op je destop de map van je laptop benaderen. Dat moet je met een 100mbit netwerk makkelijk trekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me niet alleen om mp3's, maar om alles wat er uit mn laptop komt zegmaar.
Dus ook geluid van o.a. games enzo.

Denk dat die switchbox nog helemaal niet zo'n gek idee is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 15:30 ]

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Misschien een beetje domme opmerking, maar je zou je geluid kunnen streamen naar die andere computer.
Intern moet dat met een aardige bitrate kunnen.
Dan krijg je echt al je geluiden uit je laptop aan de andere kant te horen, zei het met een kleine vertraging.
Of gewoon een tulp-splitter aan je boxen vastmaken en laptop en pc aan de boxen verbinden, maar dan heb je wel weer een draad extra.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Pagina: 1