[WD-Schijf] Schijf aangesloten pc start niet

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 16:17
Hallo, ik heb een WD-Schijf, een oudje 15 Gb, en als die schijf aangesloten wordt in een pc dan doet die pc helemaal niks meer.
Waar kan dit aan liggen, ik heb al op de printplaat gekeken maar er zijn geen componenten doorgebrand. Ik heb de schijf ook al in andere pc's geprobeerd maar dan doet die pc ook niks meer. Zou er nog een manier zijn om deze schijf aan de praat te krijgen?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Hoe zijn de jumperinstellingen? Welke kabels gebruik je? Op welke moederborden heb je hem geprobeerd? Wat is het exacte type van de schijf?

Wat is eigenlijk 'helemaal niets meer'? Geen kick? Alleen draaiende fans ofzo? Draait de schijf zelf überhaupt wel?

• urk_forever
Geen jumper, moet volgens WD voor een single drive. Ata100 en Ata33 kabel geprobeerd. Op een MSI BX Master en een Compaq Deskpro. Tis een WD Caviar 153AA.

Helemaal niks betekent helemaal niks! Op het msi bord zit een powerledje, dat gaat wel branden maar als ik de pc aanzet doet ie niks, geen fans geen schijven, niks. Als ik daarna de schijf afkoppel moet ik ook de voeding uitzetten met het knopje anders gebeurt er nog steeds niks. Volgens mij maakt de schijf kortsluiting ?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Koppel alles eens los van de voeding en sluit alleen de schijf aan. Als het een ATX voeding is, maak (en houdt) dan contact met de groene draad en een zwarte draad (in de 20-pins connector). Als het een AT voeding is, gewoon inschakelen. Gaat de schijf draaien?

• urk_forever
Nope, had ik ook net geprobeerd. Alleen de schijf aan een voeding en dan de groene draad met de zwarte verbinden. En dan de voeding kabel aansluiten, helemaal niks! Zonder de schijf gaat de voeding gewoon aan.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Dan is de schijf gewoon defect lijkt me. Hij zou in alle gevallen moeten gaan draaien als hij, los van jumpers en dergelijke, stroom krijgt. De schijf is dood, gecondoleerd. ;)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
urk_forever schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:49:
Geen jumper, moet volgens WD voor een single drive. Ata100 en Ata33 kabel geprobeerd. Op een MSI BX Master en een Compaq Deskpro. Tis een WD Caviar 153AA.

Helemaal niks betekent helemaal niks! Op het msi bord zit een powerledje, dat gaat wel branden maar als ik de pc aanzet doet ie niks, geen fans geen schijven, niks. Als ik daarna de schijf afkoppel moet ik ook de voeding uitzetten met het knopje anders gebeurt er nog steeds niks. Volgens mij maakt de schijf kortsluiting ?
Das dan het enige wat overblijft.
Denk i.d.d. dat ie dood is.

oeps te laat......

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• urk_forever
En als ik nou een print heb van een vergelijkbare schijf, zou ik die nog kunnen proberen?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Nee, want dan moet de behuizing en dergelijke ook van de schijf af. Dat gaat je never nooit niet lukken. Eén minuscuul stofje is als een rotsblok op de weg voor de schijf en de platters.

Als je nog garantie hebt (maar dat betwijfel ik), zou ik hem even terugsturen naar de leverancier (voor RMA).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 12:16 . Reden: Quote verwijderd ]

• urk_forever
Nou, de print kan je gewoon van de onderkant afschroeven dus daar hoeft de behuizing niet voor open. Garantie op een schijf van 15 gb kan je denk ik wel vergeten.
Ik zal nog wel kijken of ik zo'n print kan vinden. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Dat gaat echt niet werken, neem dat nou maar van mij aan. Die schijf is dood en blijft dood, tenzij je hem opstuurt voor garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 12:26 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De print zou je kunnen proberen te vervangen, maar tenzij er nog belangrijke data opstaat vraag ik me af of het de moeite is
Pagina: 1