[VB/.NET] WMF bestand creeren

Pagina: 1
Acties:

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Topicstarter
Ik heb een soort van tekenprogramma gemaakt waarin een plattegrond ingericht kan worden. Nu wil ik dit op een of andere manier in Autocad zien te krijgen. Hierdoor zit ik aan een WMF bestand te denken, die je in Autocad kan importeren.

Op MSDN kan ik niks vinden over het creeren van WMF bestand, wel over EMF bestanden, maar die kan je weer niet openen in autocad.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
kijk eens naar de bitmap class
C#:
1
2
3
Bitmap b = new Bitmap( 200, 100 );
// Doe dingen met je pic
b.Save( fileName, ImageFormat.Wmf );

Roomba E5 te koop

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gok dat MayaFreak met vectortekeningen bezig is, en dan heb je niks aan Bitmaps. Geen idee hoe het wel kan trouwens. :)

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Topicstarter
Ik ben idd met vector tekeningen bezig, het is dus belangrijk dat alle data blijft bestaan, dus ook met vergroten etc. Het hele gebeuren moet in A3 geprint kunnen worden. Het zijn voor de rest hele simpele tekeningen, bestaande uit horizontale en verticale strepen en wat tekst. Dus alles kan geprogrammeerd weggeschreven worden. Als dat mogelijk is dus :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Als ik in de help van VS zoek op "vector graphics" krijg ik genoeg interessante info. Ik heb er zelf nooit iets mee gedaan, maar dit ziet er voor jou veelbelovend uit:
You can record a vector image (a sequence of graphics commands) in a metafile. GDI+ provides the Metafile class for recording, displaying, and saving metafiles.
Directe link (mits je VS help geinstalleerd hebt): [url=ms-help://MS.VSCC.2003/MS.MSDNQTR.2003FEB.1033/cpguide/html/_gdiplus_the_three_parts_of_gdi__about.htm]klik[/url]

Roomba E5 te koop