Verkeerde VGA / mobo combinatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 06:43
Hallo Mede-Tweakers!

Ik heb een probleem mijn pc!

Ik heb een Asus A7V600 mamaplank, en een ATi Radeon 9600 XT..
Een AMD Athlon XP 2400+
DVD-Fikker
40 + 80 GB Maxtor HDD
256DDR geheugen
CD-fikker
Q-tec 350 Watt voeding (net vervangen voor een 230Watt voeding)

Het probleem is nu dat mijn grafische kaart het niet goed werkt samen met deze moederbord, op mn oude configuratie werkte de grafische kaart wel goed.
Mijn oude grafische kaart (Geforce 4 MX 64 MB) werkt wel goed op dit moederbord, maar weer niet samen met mn oude moederbord.

Wat kan hier het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10 14:03

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

IK zou denken aan de agp versie,

vroeger, kon je wel eens via een jumper op de kaart kiezen tussen agp 1x, en agp 2x

Tegenwoordig gaat dat automatisch, en vaak goed, maar het kan zijn dat je nieuwe kaart relelijk veel stroom wil hebben....

check dit ook eerst even in de bios van je mamaplank, daar kun je ook nog wel eens je agp settings aanpassen

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
Ik zal het proberen als ik thuis ben.

Extra info:

Hij valt alleen weg bij het spelen van spellen en 3dmarks. bij hoge CPU/GPU load dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor problemen heb je precies? Je voedingen zijn niet echt geweldig, daar kan het dus ook nog aan liggen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maar in hoeverre werkt het niet goed?
met wegvallen, bedoel je daarmee dat je systeem uitvalt. Want daar kan ik me wel invinden met een 230watt voeding, die kan er wel eens uitknallen met zware belasting (evenals een Q-tec 350 watt, das goedkope rotzooi).
Hang er anders eens een goede voeding in die het nodige wattage kan leveren en kijk wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Omschrijf even duidelijk wat er precies gebeurd met je systeem als hij "uitvalt". Ik denk namelijk dat dit topic hier namelijk niet hoort, maar het aan je voeding, mobo of videokaart ligt en het dus naar een van deze subfora moet. Ik zou ook de FAQs van die subfora eens doorlezen, daar staat een boel nuttige info waarin staat waar het aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
ik zal eens proberen een andere voeding er in te zetten.

Bij het wegvallen bedoel dat ik het bij het spelen van een spel naar een aantal minuten helemaal uitval of de pc gaat op nieuw booten.

• Scotix
Ik heb een 360w Chieftec voeding erin gehad en hij blijft nog vastlopen/opnieuw starten bij spellen. Hij speelt wel wat langer nu maar nog valt hij weg/start hij opnieuw.

Ik ga nu proberen een andere DDR-geheugen bankje erin te doen.
Pagina: 1