Vreemd schaduw probleem met Gainward 6800GT 2400GS GLH

Pagina: 1
Acties:

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 11:36
Beste Mensen,

Ik zit met het volgende probleem.

Als ik in windows ben (win2000 sp4) dan zie ik achter alle menu's, alle zinnen, alle letters, alle vensters een schaduw.

Als ik bvb naar deze zin kijk dan die ik achter deze zin het volgende )))) maar dan erg wazig en dun maar tis goed genoeg te zien om in alles op te vallen.

En bij vensters zoals het venster waarin ik nu aan het typen ben zie ik de schaduw van de vakken, bvb van de linkse lijn hier zo, daar zie ik drie lange ||| schaduwen in de lengte van dit vak.

Ik heb dit nooit gehad met mijn vorige video kaarten, en ik kan ook niet vinden waar dit aan kan liggen, het enigste verschil dat ik heb kunnen constateren was nadat mijn computer was opgestart en de refresh rate nog op zijn minimum stond dat er toen niks te zien was, daarna heb ik zoals altijd mijn refresh rate op 100hrz gezet wat ook gewon netjes werkt enzo.

Ik zou gaarne willen weten of meer mensen hier last van hebben, of hebben gehad en hoe dit opgelost kan worden want tis gewoon verschrikkelijk irritant, ales lijkt er wazig door te worden.

Als mijn sys specs nodig zijn dan moeten jullie het maar zeggen. Dan post ik die wel. En btw ik heb verschillende refresh rates geprobeerd, 85 hrz 120 hrz en noem maar op maar dat maakt geen verschil uit, en ik heb ook verschillende detonator drivers geprobeerd, 66.93 66.72 en ga zo maar door. Verders zijn al mijn andere drivers helemaal up to date, heb alle laatste sec patches enzo geinstalled. Mijn monitor is trouwens een Dell P1110 21 inch Triniton monitor. Hiervoor heb ik een PNY GF4 Ti4600 gehad, en daar had ik dat probleem dus helemaal niet mee en heb daar met een refresh rate van 100 hrz gedraait op 1024 768 daar draait mijn monitor trouwens nu ook op.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Is het ook te zien op een screenshot? Zo ja, dan is het denkelijk een driver probleempje. Anders zou ik toch gaan denken aan kapot geheugen op de videokaart oid. Kan je misschien een foto posten?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 23:41

siggy

Wait.... what?

Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan je beeldscherm. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en naa het wisselen van beeldscherm was het opgelost. De ))) worden trouwens veroorzaakt door een té hoge frequentie. Bij het verlagen van de frequentie zou de schaduw iets minder moeten worden. Probeer overigens eerst even een ander beeldscherm.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook met mijn Sony F-520 (21"). Ik heb hem via de 5 BNC connectoren en 1 ervan is de oorzaak (de zwarte kabel volgens mij: iig de meest linkerstekker, als je voor de monitor staat). Ik moet er steeds aan trekken/duwen om die ellende op te lossen. Nu heb ik ook het probleem dat zwart niet meer zwart is, maar antraciet/blauwig uitstraalt.
Bij het wisselen van de resolutie (desktop-> game) zie je duidelijk ff zwart beeld en dan licht het weer grijs/blauwig op. Ik vrees dat het een monitorprobleem is :(
Ik ben al eens een keer naar Badhoevendorp met dat loodzware ding gegaan ivm verschuivend beeld (4mm verschuiven tijdens opwarmen). Kom ik daar: zegt die droplul "Ja... het valt binnen de specs"... Ben ik gdvdmm van Den Bosch naar Badhoevendorp gereden omdat een andere sukkel zegt" Ja, dat hoort niet. Breng hem maar ff hierheen"... :( :(

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Hmmm, dit probleem heb ik ook met `n Dell 21 " triniton.
Maar sinds dat ik een Asus kaart heb, een 5900.
Heb ook een lagere refresh uitgetest,ge-deghaust (ofzoiets), moch nie baten.
Ook nie met een driver update.

[ Voor 36% gewijzigd door marquis op 14-12-2004 12:15 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb deze problemen ook met de TS besproken. het schijnt dat ik het ook heb, alleen zie ik het niet en heb er dus ook geen last van.
Voorbeeld van een screenshot van het beeld met mijn videokaart (6800GT GS)
http://home.planet.nl/~barth076/game.jpg

Ik zie hier dus geen schaduws in, de TS wel.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• DrDeathhand
Hmmm ik heb wel een aantal screenshots gemaakt, waarin IK zelf wel zie dat het er is, maar een vriend van mij als hij het bij hem thuis bekijkt ziet het niet. Ik ga straks als ik weer thuis ben eens kijken als ik die screenshot op een van mijn andere comps open of ik het dan ook zie.

Maar wat vreemd Siggy van dat die ))) worden veroorzaakt door een te hoge frequentie, want de frequentie van mijn monitor is altijd 100 hrz geweest, ook met mijn vorige vidkaart die ik zeker 2/ 3 jaar heb gehad, en met mijn andere trouwens ook (lang verhaal :) ) maar ik heb daar nooit het probleem mee gehad dat ik die ))) kreeg, als ik mijn refresh lager zet bvb op 85 dan is de refresh te laag want dan zie je een bepaalde lijn elke keer over het scherm naar boven naar beneden gaan. En deze 66.93 drivers heb ik ook gebruikt met mijn oude kaart en die had geen enkele problemen er mee en ik kreeg dus ook geen schaduw te zien of zo.

Maar zou butt zijn als het aan mijn monitor ligt, dan hoop ik dat hij nog in de garantie van dell valt :) want anders gaat het weer duur worden ungg.

LOL en wat zuur zeg zo'n end met zo'n lood zware monitor sjouwen, unggg das niet leuk. Had ook zo'n soort probleem, ik met mijn pa destijds dat ding naar boven gesjouwd, aangesloten, refresh op 85, want dat was de hoogste refresh van mijn oude monitor, en spelen maar, tot dat die ene lijn die op en neer ging mij begon op te vallen, ik alles geprobeerd behalve de refresh verhogen, dus ik dell gebeld, hun kwamen langs, monitor vervangen, ik sluit het weer aan, weer het zelfde, toen de refresh verhoogd, LOL toen deed hij het niet meer ahaha.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-08 06:41
Deathchant schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:14:
Ik zie hier dus geen schaduws in, de TS wel.
Ik zie ook geen schaduw, maar goed. Volgens mij hoor je op een screenshot ook geen schaduw te zien, omdat de oorzaak van die schaduwen in het traject vga aansluiting --> vg kabel --> monitor zitten en niet in de videokaart.
Volgens mij kan het maar aan twee dingen liggen:
- een monitorkabel van matige/slechte kwaliteit (te dun, slechte isolatie) waardoor je last kan krijgen van interferentie. Kun je achterkomen door de refreshrate te verlagen, waardoor de bandbreedte van het signaal kleiner wordt.
- slechte filters op je videokaart. Kun je weinig aan doen.

• DrDeathhand
Tis leuk dat je zegt dat het aan de kabel kan liggen enzo bio bak, maar hoe verklaar je dan dat het altijd goed heeft gewerkt met de zelfde monitor en zelfde kabels met de zelfde refresh rate (100hz) zonder schaduws??

Ik bedoel het enigste wat er veranderd is is dat er een andere video kaart in zit met tsja meer opties enzo maar das ook alles.

Anyways, straks als ik thuis ben zal ik eerst er een andere monitor aan hangen, kijken wat die doet.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:00
Ik heb dat met mijn GF4ti4200 ook een keer gehad, toen kwam het doordat de TV-out constant aanstond terwijl er geen tv op was aangesloten. het uitzetten van de tv-out door terug tegaan van clone naar single lostte het probleem op

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-04 18:59
Ik had je vraag al beantwoord in de gewone GF topic :P maar goed nog een keer.
Ik heb dezelfde kaart en had dat ook, een vriend van mij zag ook niks verkeerd als ik hem een screenshot stuurde.
Ik heb het opgelost door een andere dvi - d-sub convertor te gebruiken. Ik had de twee convertors die bij de kaart geleverd worden allebei gebruikt maar allebei hetzelfde resultaat, ik had ook nog er ook nog een liggen die bij mijn oude ATi kaart zat. Wanneer ik deze convertor gebruik dan heb ik er vreemd genoeg geen last meer van 8)7

• DrDeathhand
Dang :|

Als dat het is, die dvi - d-sub connector is dan is dat wel vreemd, ik neem aan dat je die dingen ook gewoon los kan kopen. Ik zal dan ook straks thuis die andere proberen die ik er bij heb zitten, werkt dat niet dan ga ik wel een andere halen en kijken of dat werkt. Maar ik zal in iedergeval ook een andere monitor proberen en kieken wat dat doet.

• TomSmit82
oke :D laat me weten of het werkt met een andere monitor. Zou wel raar zijn dat toevallig mijn monitor met die kaart het ook begeeft hehe. Ik zal thuis ook eens kijken naar dat tv-out verhaal

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep die andere sub convertor ook geprobeerd. Ik merk geen hol ervan.

Mjin monitor is een Iiyama HM903DTA, dus goeie kabels en alles erbij. Dus ik zou het niet weten

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• DrDeathhand
Nou ik heb bij mij thuis net er een andere monitor aangehangen, daar waren de schaduwen gewoon weg, en dat was met de zelfde dvi - d-sub connector dus en ook gewoon op 1024 768 100hrz maar dan op een 17 inch dell triniton monitor.

Ik heb ook nog mijn 21 incher aangesloten met die andere dvi - d-sub connector maar dat maakt niks uit.

Ik kan er eentje van 4 euro bestellen en dan kijken wat er gebeurd bij mij. En als dat niet werkt wat word het dan????

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
DrDeathhand , ik had eerder gemeld dat ik hetzelfde probleem heb (had) als jou.
Ik heb ook een 21" (Dell P1130) maar heb vandaag m`ne driver geupdate van m`ne kaart.
Het is bij mij weg........
Refresh staat op 85 Hz, Res. op 1152-864, driver is 6.14.10.6672 en m`n kaart is een Asus 5900 128Mb.
Maar je vertelde al dat het bij jou nie werkte.
Heb je al eens gedeghaust?
Kan het zijn dat er iets in de buurt ligt wat hem stoort? (zelfs een telefoon kan al storing geven)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb dat ook gehad en nog steeds een beetje, maar ik heb dit een beetje kunnen verhelpen om het agp voltage iets terug te zetten, zit nu op 1.5 volt

het is er helaas nog wel een beetje

ligt idd niet aan drivers of vernieuwing frequenty

ik heb trouwens een 6600 gt

• TomSmit82
DrDeathhand schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:41:
Nou ik heb bij mij thuis net er een andere monitor aangehangen, daar waren de schaduwen gewoon weg, en dat was met de zelfde dvi - d-sub connector dus en ook gewoon op 1024 768 100hrz maar dan op een 17 inch dell triniton monitor.
Wat raar dat het bij mij wel werkt met de convertor dan, hoe ongeloofelijk vaag! Misschien toch maar een extra rede om voor een tft te gaan kijken

• DrDeathhand
Beste Tomsmith,

Nu moet je wel weten dat de converter die ik gebruikt hebt, de 2 waren die bij de doos zaten, dus ik kan nog proberen om zo'n ding voor 4 euries aan te schaffen en dan te kijken wat er dan gebeurd.

Maar LOL ik ga echt niet naar een tft kijken, het word toch gewoon een crt monitor hoor, weer een 21 inch triniton, its the best screen I ever owned.

Ok nou ik ga zo'n andere dvi connector bestellen voor een paar euries, hoop dat ie vandaag nog binnen komt.

• DrDeathhand
Nou ik heb de nieuwe dvi connector gehaald.

En DANG!!! waarempel, de schaduws zijn niet weg, ze zijn nog te zien, maar.... ik moet wel zeggen, tis veel minder geworden, ik kan de letters nu weer normaal lezen enzo. Maar het is er nog wel dus echt opgelost is het niet.

Wat kan ik nu nog meer doen?

• DrDeathhand
Mensen ik heb de oplossing gevonden.

Op de een of andere manier lag het toch aan de kabel van de monitor naar de computer, ik heb er een meegenomen van mijn werk, en voila, geen shaduws.

Dus ten eerste werkt een goede adapter stuk al heel wat. En een goede kabel ook.

Dus deze topic is closed voormij part.

• TomSmit82
mooi weet ik dat ook weer :D, alleen weet ik niet zeker of ik mijn kabel kan afkoppelen van de monitor :?

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 16:14

pim_rs

Stars and Stripes

bij de meeste monitors kan dit niet, de kabel zit dan vast aan de behuizing

hoe zou je dan toch de kabel kunnen vervangen?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb gewoon een iiyama monitor kabel. Ik heb idd een andere kabel geprobeerd, maar eerijk gezegd zie ik geen enkel verschil.

Volgens Dr dodenhand heb ik die schaduw ook, alleen ik kan het niet zien. Ik vind het goed zo

• DrDeathhand
hmmm tsja mijn monitor heeft een kabel die gewoon los te schroeven is van de monitor dus ik kon er zo een andere aan hangen.

Maar nu een strange question he.

Wat is nu de beste kabel die je kan hebben voor je monitor, waarmee je de beste beeld qualiteit gaat krijgen enzo??

Nou ik hoor het wel.
Pagina: 1