Toon posts:

[Novell] Sys volume kan niet worden herladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server met een 5 hardeschijven tellende raid config dus een defecte hardeschijf lijkt mij uitgesloten. Het geheel draait op Novell 6 met service pack 5. Nu het probleem de sys volume kan niet worden herladen. Het doorlopen van vrepair mocht ook niet baten. vrepair komt met de volgende melding: warning: reservation conflict on logical partition ID: 0x15 on device ID: 0xB.

Ik heb al op google en op de novell site gezocht maar deze sites dragen alleen het draaien van vrepair als oplossing voor. Wat dus niks blijkt te resolven.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

VRepair op een NSS volume? NSS volumes moet je met nss /poolverify=sys en nss /poolrebuild=sys controleren en repareren.

Of je moet handmatig TFS hebben geselecteerd, eventueel geupgrade van NetWare 5.x? Wat voor foutmeldiongen krijg je bij het mounten van de SYS volume?

[ Voor 39% gewijzigd door JoetjeF op 14-12-2004 12:45 ]

Verwijderd

Kan nss zijn, kan ook nwfs zijn. Wel handig te weten.

Dus welk filesystem is het?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:46:
Kan nss zijn, kan ook nwfs zijn. Wel handig te weten.

Dus welk filesystem is het?
Het gaat om een NSS file system.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:44:
[...]

Het gaat om een NSS file system.
Dan zou ik eens contact opnemen met degene die jullie server heeft neergezet. VRepair kun je namelijk niet op een NSS volume uitvoeren.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Zie de tid.... kun je sys wel vanuit nwconfig mounten? Dan deze backuppen, sys deleten en restoren.
Pagina: 1