X800 Pro + Zalman ZM80D-HP

Pagina: 1
Acties:

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik zit eigenlijk met een Vraag en kan me antwoord niet echt vinden in de search

Ik heb een Club3d x800 pro met de zalman ZM80D-HP,
Afbeeldingslocatie: http://www.zalmanusa.com/upload/product/zm80d_hp_f.jpg
maar nou staat er in het boekje ook de uitvoering met als extra optie een fan er op. Is het verstandig dat ik dat er ook op zet ? Want hoe warm mag (Kan) me Kaartje nou precies worden voor ik in de problemen raak. Maar als ik zo'n fan er op zet volgens mij zit ik dan tegen me zijpanel aan en dat lijkt me ook niet erg lekker te werken en om nou een blowhole in me zijkant te zagen vindt ik ook zonde :)

Dus vroeg me af of ik wat advies van jullie kan krijgen

Bedankt

Verwijderd

absoluut zo snel mogelijk die fan erop. Zalman raadt dat al aan vanaf een 9800pro - en x800' jes worden zeker niet koeler :P

Fannetje (OP-1) is extra dun, dus dat gaat wel goed - ik hou met mijn Z80C-HP iig ruimte zat over.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 10:53 ]

• Hom3r
oke dan ga ik dat er toch maar er op zetten :) maakt dat eigenlijk nog uit wat ik voor fan er op zet ?

Verwijderd

De ZM-OP-1 is een stuk dunner dan je standaard alledaagse casefan, en wordt geleverd met de nodige boutjes/schroefjes om hem te bevestigen aan die "rails" aan de open kant van je kaart.

Met zo'n kaart, absoluut ZSM d'r op, maar op 5V laten draaien, dat is genoeg.

• Hom3r
Oke he Bedankt jongens ik ga hem bestellen ! _/-\o_

• Hom3r
Weet er iemand trouwens wat maximaal de warmte is van je videokaart ? want als ik een tijd heb gegamed is me videokaart 75 graden :( en volgens mij is dat behoorlijk warm.

Verwijderd

Jup, daarom, haal maar zo'n fan :).

De core van een VGA kaart kan veel hebben hoor.. maar het zal iig niet de levensduur verlengen, met zulke temperaturen.

• Hom3r
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:07:
Jup, daarom, haal maar zo'n fan :).

De core van een VGA kaart kan veel hebben hoor.. maar het zal iig niet de levensduur verlengen, met zulke temperaturen.
:9 Ja dat dacht ik al opzich loopt alles gewoon hoor geen happeringen of vastloopers. Maar ik denk ga het toch is ff nakijken maar kon niks vinden maar gelukkig is er GOT _/-\o_

• Hom3r
Nou heb gisteren het fannetje er op gezet en als ik me videokaart nu flink belast wordt hij niet warmer dan 50 graden neem aan dat dat een redelijke warmte is ??? :?

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03
50 is een mooie temp volgens mij, maar ik heb vehalen gelezen op andere fora over mensen die de sandwich slecht hadden gezet. Dus, koelpasta teveel/te weinig e.d. ik zeg niet dat dit bij jou het geval is, want een X800 met deze cooler ken ik niet echt, ik heb zelf met een 9600PRO/9800PRO in een C sandwich gewerkt, dus hier weet ik iets meer van.

Verwijderd

Hom3r schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:34:
Nou heb gisteren het fannetje er op gezet en als ik me videokaart nu flink belast wordt hij niet warmer dan 50 graden neem aan dat dat een redelijke warmte is ??? :?
Nee, dat is een mooie temperatuur als hij echt stressed is. Hoeveel graden is hij idle?

• Hom3r
Nee heb alles netjes volgens het boekje geplaatst. Ik had alleen ff moeten kijken wat me temp. was met de originele fan, stom maar ik heb geen zin om alles er weer aftehalen :)

• Hom3r
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:06:
[...]

Nee, dat is een mooie temperatuur als hij echt stressed is. Hoeveel graden is hij idle?
Ben nu niet thuis 8)7 maar dacht uit me hoofd gezegt 41 graden !

Verwijderd

nu maar OCén ;)

• Hom3r
hahaahah nee dacht het niet ben tevreden zo hoor, zoveel spelletjes speel ik ook nou weer niet op me pc daar heb ik me spelcomputers voor !

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
en daarom koop je een X800 pro??

MAar die fan is idd wel aan te raden.. op mn 9800SE heb ik al zo'n fan geplaatst, want hij werd toch wel erg heet (en een spel liep een keer vast ws. daardoor).

Verwijderd

mja idd, waarom dan een x800

• Hom3r
waarom niet ik spel heus wel spelletjes er op (hl2, cs enz.)maar meestal toch wel op de xbox/ps2/cube
Pagina: 1