Toon posts:

Router ziet eigen pagina als webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een Belkin Wireless Router en sinds gisteren heb ik een klein servertje aangekocht. De server draait prima, van binnen uit is het ip prima te bereiken, maar van buitenaf doet hij helemaal niets!

Het IP dat de Router de PC's geeft is een 192-IP, maar het officiele IP dat ik van @Home heb gekregen is 84.xx.xx.xx. Als ik naar het 192-IP van de server ga, zie ik de webpage die ik heb opgezet, maar ga ik naar het 84-IP, dan krijg ik de 'Setup Home' van mijn router!

Nu heb ik natuurlijk het hele portmappingsverhaal al gedaan en het volgende ingesteld bij de Virtual Servers:

Afbeeldingslocatie: http://www.domienverschuuren.nl/tweakers/router.gif

Op één of andere manier krijg ik hem niet aan de praat en blijf ik de Router-homepage krijgen.

Het IP van de router is 192.168.2.1, dat van de Server is 192.168.2.5. Ik heb ook verder geen idéé wat 'Private IP' betekent...

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
De Soldaat.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:46

sjaak

un giorno credi

Heb je ook de instelling aangepast op welke poort jouw router 'luistert'? Dit staat nu namelijk nog op 80, dit moet je dan aanpassen naar b.v. poort 81.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:40
Als je niet wilt dat je public ip bekend wordt kun je het plaatje beter bewerken... (Titelbalk ;) )Ok

Private ip is het ipadres van jouw thuisserver. Dus de router stuurt alles wat op poort 110 bijvoorbeeld binnenkort door naar 192...5

Als het goed is kun je op die router ook instellen op welke poort de router-homepage te vinden is. Normaliter is dat 8080. Heb je daar soms zelf poort 80 ingezet?

-

Verwijderd

Topicstarter
micha schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 09:59:
Heb je ook de instelling aangepast op welke poort jouw router 'luistert'? Dit staat nu namelijk nog op 80, dit moet je dan aanpassen naar b.v. poort 81.
Ik heb niet zo heel veel verstand van routers enzo (sorry), maar waar zou ik dat kunnen doen?
SysRq schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 09:59:
Als het goed is kun je op die router ook instellen op welke poort de router-homepage te vinden is. Normaliter is dat 8080. Heb je daar soms zelf poort 80 ingezet?
Ik heb er nu 8080 van gemaakt, maar veel maakt het niet uit. Als ik in het lijstje 'WebServer (HTTP)' en op 'ADD' druk, zet hij precies hetzelfde neer (port 80, TCP, etc...)...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 10:03 ]

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:46

sjaak

un giorno credi

Het zijn twee aparte dingen. Je kan instellen op welke poort je router-config te benaderen is en of dat ook van buiten zo moeten zijn. Wil je de router-config en je server kunnen benaderen moet je de router poort op iets anders dan 80 zetten, dus poort 81 of 8080. Je url wordt dan http://ipadres:81

Hierna stel je dus in dat op poort 80 je webserver draait, je router gooit al het verkeer dan door naar de server toe. Als je dus webserver toevoegt zegt ie idd poort 80 omdat je poort 80 van buitenaf gaat routeren naar je server binnen/

[ Voor 13% gewijzigd door sjaak op 14-12-2004 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk verhaal, alleen vraag ik me dan alsnog af where the f*ck ik dat zou kunnen aanpassen!

Verwijderd

Het probleem is dat je meestal vanuit je interne netwerk niet met je externe IP-adres kunt connecten. Daarvoor moet je router NAT-loopback ondersteunen, wat er maar weinig doen. Vergelijk het met proberen van binnenuit je huis door de ramen naar binnen te kijken. Dat is nogal moeilijk, je router moet dus weten dat je dat aan het doen bent.

Je zult dit probleem waarschijnlijk niet kunnen oplossen en er dus een workaround voor moeten vinden. door bijvoorbeeld vanaf je interne netwerk altijd op het interne IP-adres van de server te connecten.

• SysRq
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:00:
Ik heb er nu 8080 van gemaakt, maar veel maakt het niet uit. Als ik in het lijstje 'WebServer (HTTP)' en op 'ADD' druk, zet hij precies hetzelfde neer (port 80, TCP, etc...)...
Dit heb je bij hetzelfde scherm gedaan. En dat is dus niet de bedoeling. Met het scherm wat je in de topicstart laat zien kun je namelijk instellen dat als je vanaf een andere locatie naar 84.... op poort 80 connect, dat de router de request vrolijk doorstuurd naar 192.168.2.5
Dat is dus ook de bedoeling, dus als daar poort 80 staat klopt dat.
Als het goed is kun je in een ander scherm (dus _niet_ bij Firewall) instellen dat de router voor de configuratiepagina op een bepaalde poort luistert. Post eens een screen van het gedeelte boven Lan-settings.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:11:
Het probleem is dat je meestal vanuit je interne netwerk niet met je externe IP-adres kunt connecten. Daarvoor moet je router NAT-loopback ondersteunen, wat er maar weinig doen. Vergelijk het met proberen van binnenuit je huis door de ramen naar binnen te kijken. Dat is nogal moeilijk, je router moet dus weten dat je dat aan het doen bent.
Maar volgens mij is dat het probleem hier toch niet echt? De ts geeft aan dat hij vanaf buiten altijd op z'n router terechtkomt wanneer hij het 84-ipadres:80 ingeeft. (Poort 80 dus)
Je zult dit probleem waarschijnlijk niet kunnen oplossen en er dus een workaround voor moeten vinden. door bijvoorbeeld vanaf je interne netwerk altijd op het interne IP-adres van de server te connecten.
Dat doet hij toch al :?

[ Voor 6% gewijzigd door SysRq op 14-12-2004 10:31 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:30:
[...]
Als het goed is kun je in een ander scherm (dus _niet_ bij Firewall) instellen dat de router voor de configuratiepagina op een bepaalde poort luistert. Post eens een screen van het gedeelte boven Lan-settings.
Ik zit nu op school (moet ook gebeuren, natuurlijk) en ben vanmiddag rond half 5 weer thuis. Ik zal dan een screen posten van m'n lansettings. Het lijkt me stug dat deze simpele Belkin-router geen webserver via een andere PC kan laten draaien. Het zit inderdaad vast in een of andere optie... die ik nog even niet gevonden heb ;)

Tot vanmiddag! _/-\o_

Verwijderd

SysRq schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:30:
Maar volgens mij is dat het probleem hier toch niet echt? De ts geeft aan dat hij vanaf buiten altijd op z'n router terechtkomt wanneer hij het 84-ipadres:80 ingeeft. (Poort 80 dus)
Ik begreep dat hij vanuit z'n interne netwerk probeert te connecten naar z'n externe IP-adres. Kan je dat misschien even toelichten, domein-online?
Dat doet hij toch al :?
Volgens mij zoekt hij een manier om in plaats van zijn routerpage z'n webpage te zien te krijgen als hij op z'n externe IP-adres connect. En dát gaat niet zo makkelijk lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 10:50 ]

• SysRq
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:50:
Volgens mij zoekt hij een manier om in plaats van zijn routerpage z'n webpage te zien te krijgen als hij op z'n externe IP-adres connect. En dát gaat niet zo makkelijk lukken.
Van binnenuit :? Dat is inderdaad niet (makkelijk) mogelijk. Van buitenaf gaat dat natuurlijk wel. :)
Oftewel: 192-ip connecten naar 84-ip gaat niet werken. Vanaf i-net naar 84-ip connecten om zo bij de server (192-ip) te komen werkt wel.

[ Voor 17% gewijzigd door SysRq op 14-12-2004 10:56 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een server draaien.

Dat betekent dat ik op mijn @Home-IP adres (extern dus) webpages wil laten zien voor de hele wereld. Het externe IP is 84..., het interne IP (dat ik van de Router toegeschoven kreeg) is 192...

Met mijn oude Sitecom Wireless Router was dit geen enkel probleem, maar Belkin zit in de weg. Het 84-IP wordt doorgestuurd naar de Router, maar omdat ik uitgeschakeld heb dat de routerpagina voor alle IP's toegankelijk moet zijn krijg je op de 84... nu een 'Pagina kan niet worden weergegeven'.

Kortweg: ik heb een domein (www.hetehits.nl) en dat wil ik hangen aan mijn 84-IP, die pagina's laadt vanaf mijn webserver achter de router.

• SysRq
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:55:
Kortweg: ik heb een domein (www.hetehits.nl) en dat wil ik hangen aan mijn 84-IP, die pagina's laadt vanaf mijn webserver achter de router.
Dat kan inderdaad op de bovenstaande manier. Je moet er dus voor zorgen dat de router-configuratiepagina op een andere poort dan poort 80 staat. Werkt remote dekstop e.d. wel?

-

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je vanaf je 192.* pc een connect probeerd te maken is het in ieder geval iets anders (en iets moeilijks) voor de router.

Als je nu een proxy (die van je provider?) insteld in de browserver, dan benader je je server buitenom. Dat is de goede test (of het werkt is de vraag)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan intern met http://192.168.2.5 op de webpagina komen van de server en ook Remote Admin werkt via dat IP.

Nog wat screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.domienverschuuren.nl/tweakers/router_01.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.domienverschuuren.nl/tweakers/router_02.gif

/me wacht vol hoop op de definitieve oplossing...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 16:38 ]

Verwijderd

Zo kom je er in elk geval niet. Wees even duidelijk:

• Je probeert vanuit je eigen netwerk op je externe IP-adres te connecten?
• Wat gebeurt er als je van een fysiek andere locatie naar je externe IP-adres connect?
• Kun je vanaf die andere locatie wel een andere applicatie gebruiken (Remote Desktop bijv.)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 11:58

MeNTaL_TO

The future is not set

Als ik je goed begrijp moet je zorgen dat de webadminpagina vanaf de internetkant dichtstaat (ik mag hopen dat die router dat heeft, dat het standaard al aanstaat vind ik eigenlijk al slecht)
En dan ga ik er vanuit dat je al een werkende mapping naar je interne server hebt die dan ook vanzelf zal werken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een webserver kunnen draaien die wereldwijd te benaderen is!

Ik wil dat hetehits.nl gekoppeld wordt aan 84.* die dan weer vastzit aan het IP van de server; 192.*!

Ik kan vanaf geen andere locatie buiten het netwerk de 84.* bereiken. Doe ik dat IN het netwerk, dan kom ik uit op de routerpagina, doe ik dat vanaf een PC op school dan beland ik op 'De pagina kan niet worden weergegeven'.

Ook programma's zijn niet te draaien. Ook niet binnen het netwerk. Wil ik via Remote Admin connecten naar 84.* dan krijg ik 'Can't connect to server', connect ik naar 192.*, dan doet ie het prima!

Genoeg info? Duidelijker kan ik niet zijn! |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 16:49 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Volgens mij moet je gewoon die router homepage uitschakelen, het is sowieso niet handig om die extern benaderbaar te laten. Dat moet uit te schakelen zijn, ik snap niet eens dat dat standaard niet uitstaat maar goed :P

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet van buitenaf te bereiken! Alleen intern!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
werkt het wel als je via https die site benadert? dan omzeil je iig poort 80 en weet je of het daar aan ligt.

Mijn rig

Verwijderd

Kijk, daar kunnen we tenminste iets mee. Dan is het enige wat je moet doen de poort waarop de webinterface draait veranderen.

Ga eens kijken bij System Settings en eventueel LAN Settings in je router om dat aan te passen. En klik eens op Help rechtsbovenaan je scherm, misschien dat je daar ergens mee komt :)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je het nog niet van buitenaf geprobeerd of wel? Daarmee bedoel ik dus vanaf internet.

Waarschijnlijk is je webserver van buitenaf gewoon benaderbaar. Als je vanaf een computer in hetzelfde netwerk die webserver wilt bekijken zou ik gewoon het ip adres van die webserver even in je hosts file zetten. Als je dat doet op alle machines in dat netwerk kan iedereen binnen dat netwerk op je webserver terecht.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:52:
Kijk, daar kunnen we tenminste iets mee. Dan is het enige wat je moet doen de poort waarop de webinterface draait veranderen.
Precies ;)
Ga eens kijken bij System Settings en eventueel LAN Settings in je router om dat aan te passen. En klik eens op Help rechtsbovenaan je scherm, misschien dat je daar ergens mee komt :)
Ja, ik heb daar al gekeken, maar zie zo niet waar ik het zou kunnen aanpassen...

Afbeeldingslocatie: http://www.domienverschuuren.nl/tweakers/router_system_01.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.domienverschuuren.nl/tweakers/router_system_02.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.domienverschuuren.nl/tweakers/router_01.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel nu met Belkin en zij doen ook behoorlijk vaag rondom het probleem. Een echte oplossing komt er niet uit :-S

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 11:23
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:23:
Ik bel nu met Belkin en zij doen ook behoorlijk vaag rondom het probleem. Een echte oplossing komt er niet uit :-S
mss niet het probleem maar sommige routers wijgeren forwarding te doen naar dynamische ips (uit de dhcp range), zet je webserver es op fixed ip adres buiten de range en probleer het nog es.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost, maar vraag me niet hoe.
Opeens deed hij het, serieus! :-S

Ik kan intern mijn 84.* niet goed bereiken, die redirect nog steeds door naar mijn routerpage, maar extern is nu de server te bereiken!

Allemaal erg bedankt voor de hulp!!!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:37:
Ik kan intern mijn 84.* niet goed bereiken, die redirect nog steeds door naar mijn routerpage, maar extern is nu de server te bereiken!
Wat (zoals ik eerder zei) vaak normaal gedrag is, en makkelijk te testen door je adres te benaderen via een externe proxy.

/Edit: ZIe de generaal, ik zou gezegd hebben, door in firefox een proxy in te stellen 8)

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 14-12-2004 21:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:40:
[...]
Wat (zoals ik eerder zei) vaak normaal gedrag is, en makkelijk te testen door je adres te benaderen via een externe proxy.
<n00b-mode>

En hoe doe ik dat precies? 8)7

</n00b-mode>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 18:09 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk eens bij "virtual servers", dat zag ik in een screenshot staan. zo noemt mijn router (3com) het ook. Je kunt daar als het goed is poorten doorverwijzen naar je server.
Stuur als het niet lukt daar eens een screenshot van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:09:
<n00b-mode>

En hoe doe ik dat precies? 8)7

</n00b-mode>
Door in IE een proxy in te stellen.

Verwijderd

defusion schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:17:
Kijk eens bij "virtual servers", dat zag ik in een screenshot staan. zo noemt mijn router (3com) het ook. Je kunt daar als het goed is poorten doorverwijzen naar je server.
Stuur als het niet lukt daar eens een screenshot van.
Dat is het hele probleem niet. Lees ajb even goed voordat je post.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:36:
[...]

Door in IE een proxy in te stellen.
Thanks!

http://www.hetehits.nl/ is weer bereikbaar _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 22:06 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Ik zie in je code:

<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">

...make up your mind, wat wil je nou? ;)

http://www.microsoft.com/...stomizing/imgtoolbar.mspx

Ik denk dat ze bedoelen "1 van de twee", hoewel ik het daar ook niet in terug kan vinden...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:13:
[...]

offtopic:
...make up your mind, wat wil je nou? ;)
Ik ben de grootste HTML-prutser die er is, maar twee keer zo'n no-toolbar is leuk ;)
Pagina: 1