garantie compag uw3 scsi hardisk :(

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep een quantum 9,1 gb utra wide scsi 3 10000 toerenb schijfie. alleen is ie dood. Nu probeerde ik hem onder garantie te laten repareren of een nieuwe te krijgen maar compaq doet moeilijk. Ik moet de bon of een serial nummer hebben van de server waar hij in heeft gezeten. Ik heb hem een keertje 2de hands gekocht zonder bon etc... Is er iemand die mij een server nummer kan geven of heeft iemand een iedee hoe ik dit kan fixen ?

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 21:55
Woon je in de buurt van Apeldoorn?
Misschien kan ik wat regelen bij de Compaq Service Desk van mijn bedrijf?
Hoe oud is de schijf, heb je misschien een serienummer van de schijf zelf en weet je het typenummer?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Kan je hem niet via Quantum laten fixen?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38
:( nee niet via quantum, krijg je een bericht dat je NIET bij hun moet wezen, maar bij de reseller van je schijf/systeem, klopt, compaq needs a serial of een bon, kijk ff of je een zelfde schijf kan vinden in een server of zo en noteer dat nummer, werkt goed :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• jhead22
  • Niet online
ja volgens compaq zit er nog garantie op. alleen moet ik wel server nummer erbij hebben :(

• jhead22
  • Niet online
wezep: ik woon niet echt in de buurt: Zeewolde vlak bij harderwijk. Hier zijn de gegevens van de schijf: serie nummer: 336381-001
deze schijven hebben in de volgende servers gezeten: proliner 5500, 6500, 1850
het is een compaq 9,1 GB wide ultra scsi 3 pluggable
model nr: HD0093172C
lot nr: A-01-9922-1
serial nr: Lj814082
Defect: Hij spint niet op.. maakt hele gekke geluiden... bzzzzzz blub... bzzzzz blub...
Ook als ik alleen voeding aansluit.
nog meer gegevens nodig ?

• wezep
Hoi jhead22. Ik heb net de Compaq Service Desk bij ons gebeld, maar ook zij kunnen mij niet helpen. Zelfs niet via een achterdeurtje. Om een schijf te reparatie aan te bieden moeten ook zij een serienr van het systeem hebben. Compaq kijkt dan in hun database of die schijf daar ook werkelijk in hoort voordat ze er ook maar iets aan doen.
Een willekeurig nummer opgeven heeft ook geen zin, aangezien de relatie server-schijf dan niet klopt. Misschien kan je toch nog aan een serienummer komen van 1 van de proliner servers.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik had een quantum fireball uit december 1997, die is vorig jaar nog vervangen toen ik quantum daarover mailde stuurden ze mij een tooltje waarmee ik een foutcode kon maken, daarna kon ik hem opsturen naar ierland en kreeg een nieuwe uit singapore.
Ik had hem gekocht bij een winkel welke niet meer bestond en waar ik geen bon meer van had, maar met het serienummer kan je ook de leeftijd nazoeken etc (online!)

Ergo, je hebt 3 jaar fabrieksgarantie, dus via de site van quantum even zoeken naar help en maak er een niet al te zielig verhaal van! :)

I have usernames older than you.

Verwijderd

Allo, allo buitenwereld.

Ik zal me ff voorstellen. Ik ben werkzaam bij Compaq als Customer Relationship Manager. En ja, ik weet dat Compaq als het hier om gaat erg moeilijk kan doen. Omdat de harddisk in eerste instantie waarschijnlijk niet als los artikel, maar als onderdeel van een compleet systeem is verkocht is het moeilijk je garantie te claimen. Sterker nog, ik denk dat het helemaal niet mogelijk is om nog iets bij Compaq voor mekaar te krijgen zonder compleet systeem.

Wat je wel kan doen is nagaan waar het systeem is aangekocht, welke reseller dus. Compaq levert namenlijk bijna nooit rechtstreeks, dus via een ander bedrijf. Als je weet welk bedrijf dat is kan je proberen je garantie daar de claimen. Zij zullen waarschijnlijk alleen maar een aankoopbewijs van hun zelf vragen, en geen Compaq papieren.

Als je helemaal geen aankoopbewijs of andere papieren hebt is het vrijwel onmogelijk ergens garantie te claimen, en kan ie alleen maar betaald gerepareerd worden.

• jhead22
  • Niet online
:( Ik heb die schijf 2de hand gekocht een jaar geleden.. via internet.. kep t adres etc al lang niet meer van die persoon dus ik kan helaas niet zo'n nummer van een server achterhalen :( Tja.. quantum kan ik proberen.. maar ben bang dat zei mij direct verwijzen naar compaq. Wat ik alleen niet begrijp is dat alle andere merken zoals quantum seagte en westerndigital de schijf zo omruilen als ie dood is in de garantie periode en zonder bon. Het enige wat zei willen hebben is de serial van de hd. Wat dat betreft vind ik de service van compaq dus niet zo goed terwijl ze juist bekend zijn door hun goede service. 1 ding weet ik wel.. ik koop geen compaq hd meer...

• wezep
Ik heb de nummers die je door gaf geprobeerd in te voeren op de site van Quantum: geen succes geen enkel nummer was bekend. IS jou dit wel gelukt? Zo niet dan is het nummer ook echt van Compaq en zul je bij Quantum weinig succes hebben.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:52
Ik vrees een beetje t ergste,
heb soortgelijks meegemaakt met Seagate/Compaq

Resultaat: Seagate hd's waren door Compaq opgekocht, met 1 jr garantie (ipv 3).

Aankloppen bij Seagate: "Oh, dit is een Compaq Sparepart, garantie via ons is afgekocht, neem contact op met Compaq"

Hoe t bij Quantum is weet ik niet.....

Je KAN gewoon hardweg een rma proberen te krijgen van Quantum (mail naar enduser.rma@quantum.com )

Wat je ook kan proberen, bel ff naar Loco, zitten ook in zeewolde en die zijn compaq dealer. miscchien kunnen die wel wat fixe?

• jhead22
  • Niet online
Loko is daar niet zo makkelijk in.
Heb ik stage gelopen en was leverancier van mijn vaders bedrijf....

wat is dat voor email adres van quantum ? qat moet ik naar ze mailen en wat krijg ik dan van ze ? Ik heb al wel namens het bedrijf van mijn vader contact gehad met compaq... en zei vertelde dus dat ik of de bon moet hebben of een server nummer en anders houd t op :(
Pagina: 1