Toon posts:

[ExchangeW2Ksvr] - Hoe maak ik een externe adrestlist global

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi;

Ik ben bezig met het inrichten van een netwerk, inclusief e-mail faciliteiten voor een klein bedrijfje.
Zij komen uit een omgeving waar zij 1 e-mail computer hadden, waar een boel mailadressen inzitten.

Er is nu een windows exchange server 2000 geinstalleerd op een windows 2000 server omgeving.
Alle werkstations gebruiken windows 2000 en office 2000.

Alle gebruikers hebben hun eigen mailbox, plus inzage in de mailbox Info.
Ik heb het volledige adresboek uit het oude .PST bestand gecopieerd naar de contactpersonen in de info mailbox. De gebruikers kunnen deze ook zien als ze op info/contactpersonen klilkken. De gebruikers zien deze lijst echter niet terug als ze in hun adresboek bladeren, of als ze een mailtje willen sturen.

Ik wil het volgende:
De bekende e-mailadressen van externen moeten worden opgenomen in een global adresslist (juiste term?), zodat alle gebruikers gebruik kunnen maken van deze adressenlijst en er e-mails naar toe kunnen sturen.

Hoe importeer ik deze adreslijst naar een centraal punt?

Nogmaals; Iedere gebruiker heeft een eigen mailbox, plus de info mailbox.

Ik kom er niet uit. Het is vast erg eenvoudig. Maar je weet hoe dat gaat met eenvoudige dingen, als je niet weet waar het knopje zit.

Alvast veel dank!

Mark

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
waarom maak je geen publieke map met contakt persoon items, bij de eigenschappen van deze map kunnen users aangeven "deze map weergeven als een adresboek van outlook"

zo doen wij het in ieder geval

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Grolsch schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:03:
waarom maak je geen publieke map met contakt persoon items, bij de eigenschappen van deze map kunnen users aangeven "deze map weergeven als een adresboek van outlook"

zo doen wij het in ieder geval
En zo hoort het dus ook.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

De officiele Microsoft manier om contacten op te nemen in een GAL is contact-objecten aan te maken in de Active Directory...

Then again, het kost je een hoop tijd om ze handmatig in te kloppen, en voor een CSVDE import kost het ook aardig wat tijd om ze goed op te zetten, dus misschien is de oplossing van Grolsch voor jou functioneler ;-)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Topicstarter
En het aanmaken van deze publieke map contact personen, die als adresboek kan fungeren, dat moet neem ik aan gewoon in de system manager gebeuren?

(Ik vrees dat er een klein gat zit in mijn public-folder kennis).
Heb je daar een korte tip voor? Want dan doe ik het op die manier..

Ik had daar wel aan gedacht... maar kreeg het niet gelijk voor elkaar. Misschien ben ik wel rommelig bezig geweest hoor, en begon het te draaien. (Ik kan vavond pas weer bij het systeem).
Heb je een korte 10clickjes methode hoe ik dit moet doen?
Klik a.. klik b... klik c.. TNX! Dan ben ik er helemaal uit :)

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Verwijderd

Kijk eens naar de titel van dit forum. Professional Networking & Servers is geen forum waar je om een 10-click-methode vraagt, heel GoT eigenlijk al niet.

Je weet waar je het moet zoeken en daarmee hoor je voldoende informatie te hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.