Hd gefixed door open te schroeven en:

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoi Mede Tweakers.
Ik had een hardiskje in de kast liggen van 2,5 GB quatum siruco... hiervan draaide het motortje niet meer en maakte een vreemd geluid. Helaas zat er geen garantie meer op.
Nu heb ik hem voor de gein open geschroeft en er stroom opgezet. vervolgens heb ik de schuif een zetje gegeven en toen begon ie weer te draaien.. kep nu alle data terug en er zit geen bad sector op :) Ik vertrouw m alleen niet meer voor mijn belangrijke data :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Een drupje olie wil soms ook wel eens werken.... dus in geval van verlopen garantie........

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 18:31

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Lucky you ;)...

Verwijderd

leg maar vast een sigarenkistje klaar voor hem.
Die schijf leeft niet lang meer i.v.m de afstand van kopt tot schijfopppervlak die kleiner is als een gemiddeld stofje.
gr

jakob
(8>

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:48

Crusader

Arc Nature

Dit soort gevallen van een zg. "plakkop" zijn ook te verhelpen zonder een schijf open te schroeven.
Neem daartoe de schijf horizontaal in je hand en maak een zeer snelle draaiende beweging. Door de traagheid van massa zal de schijf binnen in de HD stil blijven staan en de buitenkant van de HD draait dus eventjes. Dit heeft bij mij al twee schijven kunnen "repareren".

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• jhead22
  • Niet online
Ik verwacht ook dat ie binnenkort een keer dood gaat.. zet er dan ook geen belangrijke bestanden op :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 15:51
tip voor de volgende keer:

- sluit jezelf + hd op in de badkamer
- zet de hete kraan/douche open, zodat het lekker stoomt
- wacht tot er flink veel stoom in de badkamer is.
- wacht daarna tot alle stoom weer weg is
- schroef je hd open

op die manier heb je minder last van stof (de waterdruppeltjes hechten zich aan het stof, de waterdruppeltjes condenseren -> geen stof meer in de licht)

oh ja... misschien kun je beter ook eerst zelf onder de douche gaan, en geen kleren aan (minder last van "nieuw" stof (stof dat uit je kleren komt, stukjes oud huid, etc)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• jhead22
  • Niet online
hehe lolz...
Nog beter... hd weg gooien en nieuwe kopeh.. is ie tenminste een beetje te vertrouwen...
maar ik vind t wel grappig dat die hd t nu weer gewoon doet... Had hem allang dood verklaard.
Pagina: 1