[XP] Meerdere rundll32.exe actief, hoe verwijderen?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hey allemaal,

ik heb sinds een tijd last van meerdere (véél) rundll32.exe processen in mijn task manager. Deze processen nemen nogal wat geheugen in beslag en van tijd tot tijd ook de volle 100% van mijn CPU. Ik heb het een en ander weten te vinden via google zoals:
Multiple instances of RUNDLL32.exe indicates a DLL or Device driver problem that is not responding to system messages, hence the RUNDLL32.exe task that is spawn off by some program to perform a DLL function call can not complete and exit.
Er is dus blijkbaar een programma (moet het een actief programma zijn dat in de task manager aanwezig is?) dat dit veroorzaakt maar ik heb geen enkel idee welke dit kan zijn.

Mijn vraag is dus ook of dit uit te vinden is behalve alle programmas een voor een te gaan verwijderen of is dit toch echt de enige oplossing?

bij voorbaard dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je reeds gescant op Spyware? Dat wil ook nog wel eens dit soort rare klachten veroorzaken. Zie voor een goede guide [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Verder heeft dit niets met externe software te maken dus SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Spider.007 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:30:
Heb je reeds gescant op Spyware? Dat wil ook nog wel eens dit soort rare klachten veroorzaken. Zie voor een goede guide [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Verder heeft dit niets met externe software te maken dus SA > WOS
SA > WOS? :S

en ja ik heb reeds gescanned op spyware... Ik draai 24/7 GIANT anti spyware die in mijn ogen een van de beste spyware programmas is die er op dit moment bestaan en zeker het geld waard is... Daarnaast draai ik ook regelmatig freeware antispyware programmas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:18
offtopic:
SA -> WOS houd in dat je topic verplaatst is van Software Algemeen naar Windows Operating Systems ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 18:59

tweakerbee

dus..?

Je probleem was waarschijnlijk wel 3rd party software die actief was. Download van sysinternals even AutoRuns, tegelijk met Procexp. Sluit eerst met de eerste de rundll32.exe instances, dan met Autoruns de autostart entries eruit gooien.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:37
Over welk os hebben we het hier, dan kan ik dat nog even in de titel zetten zodat deze voldoet aan de policy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
We hebben het hier over Windows XP Professional. Ik zal zometteen eens die programmas downloaden van sysinternals (zijn deze freeware?). Alvast bedankt voor de replies, ik hoop dat deze programmas het probleem vinden/oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Os even aan de titel toegevoegd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

En als je nou gewoon even in MsConfig kijkt?

Start
Uitvoeren
Typ: "msconfig"
Tabblad "opstarten"
Hier kijken welke processen er op starten en eventueel vinkjes voor de desbetreffende processen weghalen.
Pagina: 1