DVD film hapert vanaf SATA schijf maar niet van PATA...

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 06:24

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Sjoerd666 in "DVD film van HDD hapert"

op de bovenstaande link ziet u mijn eerder gestarte topic op het hifi form maar door een onverwachte wending heb ik jullie hulp nodig!

in het onderstaande bericht kwam ik tot deze conclusie!

---------------------
Ik heb eens een DVD rip naar mn PATA schijf gekopieerd en die lijkt zonder haperingen af te spelen

fieten:

vanaf S-ata haperingen (Maxtor diamond max 10 300GB 16MB cash)
vanaf PATA geen haperingen (merk WD 120 gb ofzo)

Maar nu is het de schijf? of is het het moederbord. Ik gebruik de schijf niet als raid maar in de bios staat i dr bij als third IDE device, ik kan ook nergens nieuwe drivers vandaan halen ervoor.

Vroeger had ik hier ook al zo'n gezeik mee als ik windows installeerde op een sata schijf (die ik had terug gebracht) dan waren allerlei bestanden corrupt en konk windows installeren en 1x herstarten. nu heb ik die problemen niet maar toch weer gezeik dr mee. Ik neem aan dat maxtor een goed product levert ik twijfel dan ook een beetje aan het moederbord. is het misschien beter zo'n schijf vast te knopen aan raid of een raid controller (pci) die wat beter met drivers onderhouden word?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post eens jouw volledige PC-specificaties in de topicstart. Signatures zijn niet consistent en kunnen veranderen met de tijd ;)

Wat betreft het probleem: heb je wel de Intel Application Accelerator drivers geïnstalleerd?

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
hallo,

Die intel application acceleration tool... die kan hij niet installeren in de readme file staat dat hij voor raid is maar ik gebruik geen raid misschien moet ik eens raid inschakelen in de bios maar dan start hij niet meer op NTLDR of zo missing. dit is omdat hij de schijf niet kan zien. Moet ik windows helemaal opnieuw installen en dan bij de setup de raid drivers meenemen? of kan ik dit ook op een andere manier dien zodat ik windows kan behouden

P4 2600,
AsusP4p800
2GB PC400 DualCH
9800XT
Creative Audigy 2 ZS
Maxtor 10 16MB 300GB SATA

Verwijderd

Laat eens een benchmark los op beide schijven. En kijk ook eens in je bios of je 32-bit transfer mode hebt enabled.

De SATA controller zit in de IC5H, daar moeten geen extra driver voor geladen worden (tenzij je in RAID werkt, wat niet met 1 schijf lukt uiteraard)

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Ik snap het zelf ook niet maar ach,,, het werkt nu!

het was mn SATA schijf, ik wilde ten alleen die op raid aansluiten maar ik kreeg maar niet dat Contril + i menu, raid bios. toch ging die via de raid controller en bij de install van windows op F6 met de drivers van intel en toen later die intel application booster geinstalled die ik eerst niet kon installeren en films de films lopen als een zonnetje in mn systeem staat nu ook Intel SATA raid controller.. nou alhoewel ik nog nooit een raid bios ben tegen gekomen het werkt nu en ik ga eens lekker een film kijken hehe eindelijk!