Logitech MX1000 en LX700 Desktop

Pagina: 1
Acties:

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:20
Ikheb het volgende probleem.

Ik heb vandaag een MX1000 gekocht, met een logitech lx700 toetsenbord(de muis hievan gebruik ik niet)

Als ik m'n muis beweeg, reageert mijn toetsenbord niet, of niet goed.
Als ik mn muis UITZET, dan is het hele probleem weg.

Als ik de ONTVANGER van de LX700 set aansluit, dan werkt mijn toetsenbord, EN mijn muis!
Alleen het stoort gruwelijk op elkaar.

Zodra ik mijn ontvanger van de MX1000 hiebij aanzet, dan zien 2 ontvangers een mx1000, reageert hij dus te snel, en als ik klik, ziet hij dat dan als 2 klikjes, dit werkt dus al helemaal niet lekker.

Het toetsenbord krijg ik niet aan de gang met de ontvanger die bij de mx1000 zit.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

mijn muis stoort gewoon op de lx700, en dit is ONMOGELIJk werken...

Hoop dat iemand het weet!

ps. ik vind ook niet echt dat deze mx1000 even snel is als een bedraad muisje:|

[ Voor 6% gewijzigd door Animal op 13-12-2004 23:59 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je ze alletwee proberen opnieuw te connecten? Het lijkt erop dat ze op hetzelfde kanaal zitten. Ieder heeft een 4tal kanalen beschikbaar, dus dit zou zonder problemen moeten kunnen werken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

ja eerst connecten met de muis en dan met het toetsenbord

This is the Way.

• Animal
HIValicious schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 09:27:
ja eerst connecten met de muis en dan met het toetsenbord
Ok bedankt, dat ga ik vanavond proberen, denk dat ik dat allang had gedaan.

Is de ontvanger van de lx700 langzamer als de mx1000?(omdat de mx1000 dat snellere draadloze ir heeft)??
Of kan ik mijn mx1000 volledig gebruiken met de lx700 ontvanger?

En kan ik m'n px700 toetsenbord gebruiken op de ontvanger van de mx1000?
Gisteren viel het me op. dat ik absoluut niet snel kan werken met de mx1000...
Hij vertraagde gewoon duidelijk.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

De ontvanger van de MX1000 zal sneller zijn gok ik, maar of hij geschikt is om twee apparaten aan te sturen weet ik ook niet. De MX700 ontvanger kan twee apparaten aan maar de vraag is dus of hij ook de MX1000 bewegingen goed kan doorgeven... 8)7

Beide zijn trouwens volgens hetzelfde fast RF principe van Logitech, dus volgens mij maakt het niets uit.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Animal schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 09:56:
[...]

Ok bedankt, dat ga ik vanavond proberen, denk dat ik dat allang had gedaan.

Is de ontvanger van de lx700 langzamer als de mx1000?(omdat de mx1000 dat snellere draadloze ir heeft)??
Of kan ik mijn mx1000 volledig gebruiken met de lx700 ontvanger?

En kan ik m'n px700 toetsenbord gebruiken op de ontvanger van de mx1000?
Gisteren viel het me op. dat ik absoluut niet snel kan werken met de mx1000...
Hij vertraagde gewoon duidelijk.
Als dit allemaal niet mocht lukken, kijk dan op het forum van Logitech:
http://forums.logitech.com/index.html?l=EN&c=USA

Hier staan heel erg veel posts over de mx1000, ook over de combinatie met een lx700. Ik heb zelf overigens al 2 maanden een mx1000 en ben er erg tevreden mee. Ik gebruik de mx1000 ontvanger, aangesloten op usb en heb geen vertraging. Wel heb ik de zogenaamde optillag maar daar merk in in de praktijk niets van.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:14

fmb

Wel heb ik de zogenaamde optillag maar daar merk in in de praktijk niets van.
Deze bedoel je?
MX700.mpg: http://3dgpu.com/forums/i...ct=Attach&type=post&id=77
MX1000.mpg: http://3dgpu.com/forums/i...ct=Attach&type=post&id=76
(filmpjes stonden in forum http://3dgpu.com/forums/i...&st=300&p=5464&#entry5464 )

Ik had er nog niet van gehoord, wel fijn om te weten voordat ik er een koop. Misschien eens testen in een winkel, kijken of ik er last van heb...

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

fmb schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:30:
[...]

Deze bedoel je?
MX700.mpg: http://3dgpu.com/forums/i...ct=Attach&type=post&id=77
MX1000.mpg: http://3dgpu.com/forums/i...ct=Attach&type=post&id=76
(filmpjes stonden in forum http://3dgpu.com/forums/i...&st=300&p=5464&#entry5464 )

Ik had er nog niet van gehoord, wel fijn om te weten voordat ik er een koop. Misschien eens testen in een winkel, kijken of ik er last van heb...
Precies, dat bedoel ik. Al heb ik in de praktijk dus geen last van deze lag. Maar we hebben hiervoor een speciaal mx1000 topic.

• Animal
Oke ik zet ff mn muis af voordat ik dit typ...

Het heeft allemaal niets geholpen, het stoort elkaar ech gruwelijk, er is geen half life mee te spelen...

Je loopt ff, en dan sta je weer stil, terwijl de toets is ingedrukt, maar hij wordt gewoon onderbroken door de mx1000

Connecten na elkaar helpt ook helemaal niets..
Iemand een idee?

*zet muis weer aan :P *

Als ik mn muis beweeg, kan ik NIKS typen!!

[ Voor 6% gewijzigd door Animal op 14-12-2004 19:18 ]

Verwijderd

Probeer de twee ontvangers 20 cm uit elkaar te zetten, dat zou het storen kunnen verhelpen.

Ik weet niet of je maar één ontvanger kan gebruiken voor de muis en het toetsenbord, ik zou ze ale twee gebruiken.

Anders vraag je het in een (PC) winkel of bij Logitech.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
sluit de mx1000-ontvanger niet aan aan je pc, enkel de adapter aansluiten zodat hij stroom krijgt.

Druk op connect op je lx700-ontvanger en dan op de reset-knop onderaan je muis. Vervolgens op je connect-knop op je toetsenbord.

Ik werk zo met een lx501 toetsenbord en een mx1000 muis op de lx501-ontvanger. Totaal geen vertraging!

als je toetsenbord ook fastRF gebruikt krijg je totaal géén vertraging.

Als dit op één of andere manier niet werkt, probeer de muis van je lx700 te connecteren met de ontvanger van je lx1000.

Op deze manier gebruik je enkel de ontvanegr van de lx700 en gebruik je de cradle van de mx1000 enkel en alleen voor het opladen.

De ontvanger van de mx1000 ondersteunt maar 1 simultaan fastRF-kanaal waardoor je maar 1 apparaat kan aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door needless to say op 14-12-2004 19:40 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Op Logitech forum:

Ok... so I bought a mx1000... guess why i'm here...

Anyways... surprizingly i don't have the "jumping" problem on USB on a desktop, nor with USB on a notebook. However, both PCs experiences the "invisible wall" problem. Since I've bought so many logitech products the last little while, I decided to do some testing myself. I was first insipred to check the cordless click! plus optical reciever w/ Mx1000 connected to USB after reading the posts by Kevin Smith. Surprizingly, it DOES work. Tests were repeated with MX Duo and MX700 bases. No further problems are appearent from a couple hours of use. Some results from my trials:

MX Duo combo base w/ keyboard + MX700 = perfect
MX Duo combo base w/ keyboard + MX1000 = perfect
MX Duo combo base w/ keyboard + Cordless Click plus optical = perfect
*NOTE: Setpoint did not reconize it has control of the MX1000. Connection was thru Mouseware. Extra buttons does not work.

MX700 only base w/ MX1000 = perfect
MX700 only base w/ MX700 = perfect
MX700 only base w/ cordless click plus optical = perfect
*NOTE: Setpoint did not reconize it has control of the MX1000. Connection was thru Mouseware. Extra buttons does not work.

Cordless Click plus optical base w/ MX1000 = perfect
Cordless Click plus optical base w/ MX700 = perfect
Cordless Click plus optical base w/ orginal mouse = perfect (duh :-)
*NOTE: Setpoint reconized all mice. Battery status unknown for all mice.

MX1000 base w/ MX1000 = invisible wall problem
MX1000 base w/ MX700 = invicible wall problem
MX1000 base w/ cordless click plus optical = did not test
*NOTE: Setpoint reconized all mice. Battery info for MX700 was not obtainable.

Method of testing:
What i did was basically how i encounter the invisible wall problem most fequently; by moving the mouse diagonally across the screen at a quick pace. Repeat the movements for 2 minutes. If no problems were observed, i gave it perfect. Else the problem was described.

Test conditions:
All elements are controlled as best as I can control them. The system was rebooted between reciever and/or mice switches. Only 1 reciever was connected at a time during the tests. All recievers were connected to USB ONLY. Mice which were not the subjects of the test was moved out of range to prevent interference. Reciever was placed at least 30cm from any electronic devices. Mouse surfaces are 1.) Ratpad GS, 2.) a sheet of white paper, and 3.) non-glossy table top with non-repeating, random spot pattern. The different surfaces tested did not produce any noticably difference in performence.

Conclusion:
As you can see, my tests points to the MX1000 base. Rather it is the true cause of the problems will have to be determined by logitech. I hope I helped speed things along here with these tests and results. But for the time being, the MX1000 is paired with the cordless click plus optical base. I do hope that logitech can rectify this problem soon. I think I wore a groove on the ratpad GS with all the testing... lol.

Specs and numbers:
MX1000 base M/N = C-BN34
MX700 only base M/N = C-BN16-MSE
Cordless Click plus optical base M/N = C-BL4-MSE
MX Duo base M/N = C-BK16A-DUAL

Setpoint version: 2.14.106
Mouseware version: 9.80.091
*NOTE: Despite logitech's note about 9.80 only for the MX510(which i do have and use), it functions perfectly with MX700/MX Duo for me. However, I'm in no way suggesting that logitech's note should be ignored.

Desktop: Custom built, Asus A8V Deluxe mb, Windows XP Pro w/ SP1
Notebook : Asus M6Ne, Windows XP Pro w/ SP1

P.S. I don't know why that guy (sorry i forgot to look up the name) can't get his MX510 to work with his MX1000. With Setpoint and Mouseware 9.80 installed, they were quite happily occuping 2 usb ports.

P.S.S. I hope I didn't bore anybody to death. Blame my university making me write engineering reports(3rd year Aerospace Engineering Undergrad). Sigh... back to work...

~T~

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:28
Heb vandaag ook mijn LX700 opgehaald (had al een MX1000) en nu dus alles over de cradle van de LX700 lopen en het werkt gewoon zonder schokken of haperingen :)

nu een tip voor de mensen die ook van plan zijn om de MX1000 te gaan gebruiken met het toetsenbord van de LX700:

Als je de cradles gaat ombouwen zodat de MX1000 in de LX700 cradle past moet je het oplaad gedeelte uitwisselen en niet vergeten om te kijken welke adapter van je MX1000 is want het voltage verschilt van beide muizen........ het begon namelijk aardig te stinken in de muis (LX700) 8)7
Pagina: 1