[Systeemvraag] AMD64 gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 17:21
Goedenavond,

Ik ben hier nieuw op dit forum en ben ook nog niet echt thuis in de "computerwereld".
Ik ben bezig met het samenstellen van een computer met alleen basiscomponenten (processor, moederbord, hardeschijf, werkgeheugen etc.) aangezien ik al een videokaart heb en randapparatuur etc. Nu had ik het volgende samengesteld met een budget van ong. €500:

GigaByte GA-K8VT800 60,50
AMD Athlon 64 3000+ Box 800 MHz, Boxed 121,85
TwinMos Memory PC3200, 400 MHz, -, 2,5, 512 MB 61,35
Lite-On DVD-ROM 16x48x Retail, Wit 21,01
Lite-On SOHW-1633S Retail, Wit 59,66
Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB, 7200 rpm, 8 MB 70.59

Tot. ong. 390 excl. btw

Nu las ik alleen ergens dat de AMD processoren en met name AMD 64 niet goed werkt met TwinMos geheugen. Weet iemand hier wat meer van en wat adviseren jullie mij dan? En ziet het er verder wel goed uit wat ik gekozen heb om redelijk te kunnen gamen ;) ?

Grt.

Roncom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Laatst online: 16-10 20:52
Allereerst, welkom op het forum :)

Voor al je vragen over "is dit systeem goed" verwijs ik je hierheen: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---.
Over dat TwinMos geheugen, ik weet het niet, er zijn ook veel mensen met die combinatie waarbij het gewoon zoals het hoort te draaien.

Ohja over dat gamen op dat systeem, ik heb geen idee wat voor videokaart er in zit maar ik denk dat het wel aardig gaat lukken

Jees ik lijk wel een modje :P

[ Voor 29% gewijzigd door Dekay op 13-12-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *

De combinatie CPU en RAM is niet van belang, de combinatie MB en RAM des te meer. Op de site van de fabrikant staat vrijwel altijd welk merk en type geheugen getest is op het betreffende MB.

Verder is de keuze van de overige hardware helemaal aan jou. Is ook allemaal wel uit te vinden aan de hand van reviews. De mogelijk problemen die er zijn vind je terug in diverse topics.

Het is even worstelen en zoeken maar je leert er verrekte veel van.

[ Voor 39% gewijzigd door Guardian Angel op 13-12-2004 23:44 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb het stukje gelezen en ben ook zeker niet uit op discussies over wat beter is of niet. Ik weet zelf ongeveer wat ik wil en dat is terug te zien in mijn lijst. Waar ik dus alleen een leek in ben is of het hele boeltje bij elkaar past en ik geen dingen gekozen heb die niet samen kunnen. Ik wil eigenlijk ook geen reacties van mensen dat je het één of het ander wel of niet moet nemen, dan ga ik alleen maar meer twijfelen. Nu ga ik zelfs al bijna twijfelen over welke behuizing ik zal nemen... Wat mij nog opviel in de Best Buy Guide was dat er hier wel een AMD processor en TwinMos memory gecombineerd werd dus volgens Tweakers.net zou het dan toch wel moeten kunnen?

Ik zal proberen erachter te komen wat de websites van de verschillende merken mij vertellen en dan eventueel mocht het nodig zijn jullie raadplegen. Is het eigenlijk zo, dat wanneer je een bestelling plaatst via internet en je componenten kiest die niet bij elkaar passen, dat je hier bericht over krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nogmaals, de processor en het geheugen is niet een mogelijk probleem maar het moederbord en het geheugen.

Je moet er ook op te letten of de socket voor de processor op het moederbord gelijk is aan het type processor wat je koopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 14-12-2004 03:57 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Ik ben wat verder gekomen en ben alleen nog op zoek naar een geschikt moederbord. Die van gigabyte ben ik niet van overtuigd dus misschien een asus of msi of dan toch die gigabyte.. In ieder geval:

AMD Athlon 64 3000+ Box 800 MHz, Boxed € 121,85 € 121,85
Corsair VS512MB400 ValueSelect PC3200, 400 MHz, -, 2,5, 512 MB 68,07 68,07
Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB, 7200 rpm, 8 MB 70,59 70,59
Lite-On SOHW-1633S Retail, Zwart 59,66 59,66
Lite-On DVD-ROM 16x48x Retail, Wit 21,01 21,01
Antec Sonata Life Style 380 watt, Zwart 98,32 98,32

prijzen excl. btw dus incl. +/- 540

Met een moederbord erbij zal ik dus rond de 650 uitkomen, iets meer dan gepland maar ik denk niet dat ik voor minder hetzelfde materiaal kan krijgen.

Trouwens..wordt er met corsair valueram de corsair valueselect bedoeld die ik in mijn lijst heb?

Grtz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Roncom schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:28:
Ik ben wat verder gekomen en ben alleen nog op zoek naar een geschikt moederbord. Die van gigabyte ben ik niet van overtuigd dus misschien een asus of msi of dan toch die gigabyte.. In ieder geval:

AMD Athlon 64 3000+ Box 800 MHz, Boxed € 121,85 € 121,85
Corsair VS512MB400 ValueSelect PC3200, 400 MHz, -, 2,5, 512 MB 68,07 68,07
Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB, 7200 rpm, 8 MB 70,59 70,59
Lite-On SOHW-1633S Retail, Zwart 59,66 59,66
Lite-On DVD-ROM 16x48x Retail, Wit 21,01 21,01
Antec Sonata Life Style 380 watt, Zwart 98,32 98,32

prijzen excl. btw dus incl. +/- 540

Met een moederbord erbij zal ik dus rond de 650 uitkomen, iets meer dan gepland maar ik denk niet dat ik voor minder hetzelfde materiaal kan krijgen.

Trouwens..wordt er met corsair valueram de corsair valueselect bedoeld die ik in mijn lijst heb?

Grtz..
Je gaat nu voor een socket 754 als ik het goed lees... Waarom??? Op dit moment zou ik sowieso voor een socket 939 gaan, want hier zit de toekomst in, win je wat prestatie door Dual-Channel, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft niet zo een hoog budget voor een 939 moederbord en processor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Nee precies...kijk als het geld geen probleem was had ik het wel ongeveer geweten wat ik genomen had. Nu wil ik met een relatief laag budget het beste er uit halen.

Ik denk dat ik voor 1 van de volgende moeder borden ga:

Asus MB K8V SE Deluxe AMD Athlon 64 of
MSI Neo platinum

Heeft iemand voor mij de doorslag tussen deze 2 of maakt het op zich niet veel uit?

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Doe maar de ASUS, werkt hier al een jaar zonder problemen.

Klik anders op mijn specificaties hieronder.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
De SE deluxe schijnt iets anders te zijn. De gewone deluxe heeft iets met het netwerk, betere overklokmogelijkheden en 5.1 Dat zijn dus geen immense verschillen waardoor ik dan waarschijnlijk voor de Asus SE deluxe zal gaan aangezien deze alleen verkrijgbaar is bij de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Edit: Afgesloten vanwege onoverzichtelijkheid t.o.v. topictitel.

zie volgend topic van Roncom.

[ Voor 94% gewijzigd door Roncom op 28-12-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Huh? Dit lijkt me geenszins de bedoeling hoor!

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Oke ik begrijp nu dat ik het bij deze topic had moeten laten. Het probleem is alleen dat ik niet de titel van de topic kon veranderen dus dat mijn vervolg reactie niets meer met AMD en Twinmos te maken had. Misschien dat een admin zo vriendelijk zou willen zijn om dit te veranderen? Dan kunnen we dus in dit topic verder :)

Om maar gelijk aan te haken op de andere "vervolg topic":

Voor een latere upgrade zou het verstandig zijn om voor de 939 socket te kiezen maar in wezen maakt het nu niet uit of je de 754 kiest of 939. Dan weet ik denk ik wat dat betreft genoeg.

Nu blijft toch nog de kwestie van het moederbord over. Ik hoor en lees zoveel uiteenlopende meningen dat de ASUS weer minder is dan de MSI en omgekeerd. Best lastig dus. Maar volgens mij als je globaal kijkt zijn het maar kleine dingetjes die verschillen dus zou in principe het niet veel uitmaken welke je neemt (althans dat is mijn conclusie die ik er uit kan trekken). Ik zal mij nog verder oriënteren, zodat ik echt overtuigd kan raken welke ik kies. Want qua prijs is het ook geen wezenlijk verschil. Uiteraard zal ik nog wel dit forum in de gaten houden of er iemand is die voor mij de doorslag kan geven. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Om te vragen om een topictitel te wijzigen klik je bovenin op het handje. Daarna komt een scherm waar je een moderator kunt vragen het e.e.a. te regelen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Oke bedankt!!
En nu weer hopelijk reacties on-topic ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Mooi!

Waar ik zojuist op werd geattendeerd, is dat de Asus mb max. 400 fbs kan halen en de MSI mb max. 800. Dat wist ik dus al, maar de processor (AMD Athlon XP 3000+ 800mhz) kan dus 800 aan dus al zou ik voor de Asus gaan dan loop ik dus 400 fbs mis..of zie ik dat soms verkeerd?

Verder liggen de prijzen tegenwoordig van de 734 en de 939 sockets niet ver van elkaar vandaan. Misschien in dat opzicht is het ook wel verstandig om dan voor de 939 socket te kiezen, aangezien dat toch meer de toekomst gaat worden en van daaruit je dan weer verder kunt gaan upgraden in de toekomst.
Pagina: 1