Cookies en db-probleem

Pagina: 1
Acties:

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb een heel vreemd probleem:

Ik heb een site waarbij ik gebruikers in laat loggen met behulp van een cookie-systeem. Er word een cookie aangemaakt met daar een willekeurig record-id. Dit id wordt tegelijk opgeslagen in een zogenaamde active-tabel, om zou bij te houden waar de gebruiker zich bevind.

Nu gaat het wegschrijven van de info naar de db wel goed, ook nadat er is ingelogd word het desbetreffende id aangepast en word er een username bij in gezet. Het probleem is dat ik na een dag of wat kijk wat voor records er in die tabel staan en dan zie ik ongelovelijk veel id's met hetzelfde ip maar met een ander tijdstip. Dit kan betekenen dat 1 iemand mijn site 20keer bezoekt en cookies uit heeft staan maar dat vind ik zeer onwaarschijnlijk.

Is er misschien een verklaring voor? Bestaat er een soort programma die websites bezoekt maar de pagina alleen bekijkt of veroorzaak ik dit zelf d.m.v. een script error?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:00
Als het een script-error is dan moeten we toch echt weten welke taal en het liefst wat codevoorbeelden....

Wat zou kunnen is echter dat IE6 jouw cookies blokkeert om privacyredenen. Om dat op te lossen moet je een p3p-policy header sturen voordat je het cookie zet.
code:
1
header ('p3p:policyref="http:/url_enzo.nl/p3p.xml", CP="ALL DSP COR TAIa HISa OTPa OUR PUBi NOR IND UNI COM CNT OTC"');

Werkt bij mij, waarschijnlijk is
code:
1
header ('p3p:CP="ALL DSP COR TAIa HISa OTPa OUR PUBi NOR IND UNI COM CNT OTC"');

Genoeg, als je verder geen p3p policy hebt gespecificeerd. Je kunt checken of dit het probleem is door met IE6 naar je site surfen en te kijken of rechts-onderin (in die drie vakjes) een soort hoorntje oogje met een stopbord staat. Als dit zo is dan blokt ie je cookies...

[ Voor 5% gewijzigd door T-MOB op 13-12-2004 23:48 ]

Regeren is vooruitschuiven

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Ach, natuurlijk, vergeten welke taal erbij te zetten. Ik gebruik PHP, maar het probleem is niet aanwezig bij mijzelf. Mijn ip staat er netjes 1 keer in, het is continu hetzelfde ip wat telkens weer terug komt. Maar ik kan iig jou oplossing wel proberen...