[XP] IE Pop-up blocker service pack 2 omzeild

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Naar aanleiding van dit artikel op Chip.de denk ik dat het voor veel IE gebruikers interessant is om er hier ook melding van te maken.
Het blijkt dat de ingebouwde pop-up blokkering van SP2 om de tuin te leiden is met een stukje ActiveX code.
Let op, als je de volgende link opent worden er meerdere popup vensters geopend:

!!flopup!!

Een mogelijke workaround is het uitschakelen van active scripting.

In Opera 7.54 gebeurt er niets, althans met mijn settings

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[Edit]
Dat is damm irritant , maar even de activeX scripts uit schakelen :P

[ Voor 77% gewijzigd door Lars The 18th op 13-12-2004 23:49 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Bij mij wordt er een dialoogvenster van een webpagina geopend met daarin een rode pagina en daarna krijg ik een scriptforu te zien. :P

Edit:
FF CTRL ingedrukt houden leert mij dat Google depop-ups niet blokkeert en dat ik de popupjes ook zie. Gellukig zijn ze wel allemaal in 1 keer af te sluiten met ALT+F4. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Joen op 13-12-2004 23:55 ]

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb Internet Explorer 6 in Windows 2000 Professional best wel aangepakt en ik krijg maar twee extra vensters. Een interne venster en een externe venster.

Al heb ik geen XP en dus ook geen SP2, de Google toolbar doet ook niks met de popups.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
@Mystic_Jack:
Zie mijn reply: Google toolbar doet er bij mij in ieder geval wel iets mee (tegenhouden :P).

Ik heb overigens Windows XP SP2 met de IE popupblocker uitgeschakeld en de Google popupblocker ingeschakeld.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:56:
@Mystic_Jack:
Zie mijn reply: Google toolbar doet er bij mij in ieder geval wel iets mee (tegenhouden :P).

Ik heb overigens Windows XP SP2 met de IE popupblocker uitgeschakeld en de Google popupblocker ingeschakeld.
Vreemd. :)

Uitschakelen van Active Scripting helpt, maar ik gebruik IE6 toch alleen voor de Windows Update site. Dus kan ik het net zo goed weer aan doen. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

Mystic_Jack schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:02:
[...]

Vreemd. :)

Uitschakelen van Active Scripting helpt, maar ik gebruik IE6 toch alleen voor de Windows Update site. Dus kan ik het net zo goed weer aan doen. :P
ik ook, gebruik alleen maar Firefox om te surfen!
Heeft FF ook ingebouwde popup killer??

Jammer dat AdGuard niet meer draait op XP, want dat was echt "one mean killing machine" voor popups! :9

Verwijderd

Nergens last van met FireFox :P
Heeft FF ook ingebouwde popup killer??
Yep..

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 11:50 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Tjah, het werkt. Nu is het wachten op een fix.

Wat wil je bereiken met dit topic? Er worden dagelijks bugs gevonden in verschillende software, het lijkt me dus niet nuttig om er nog verder op in te gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.