Toon posts:

3Com OfficeConnect Secure Router en eMule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vroeger had ik een D-Link 604 routertje en dat ding werkte perfect, 2 pc's op aan gesloten. Op een gegeven moment had ik een probleem: af en toe (lees: meestal) als ik 's nachts eMule had opstaan en ik ging 's morgens kijken lag mijn internet verbinding eruit. Een reset van de router (kabel eruit en erin) was de oplossing. Verder geen probleem.

Nu heb ik een 3Com OfficeConnect Secure Router en die heeft eigenlijk exact hetzelfde (had eigenlijk een klein beetje verwacht dat het probleem opgelost zou zijn). Ik trek de kabel eruit en steek die er opnieuw in en dan werkt het weer...

Dit heb ik dus allemaal alleen als ik eMule heb draaien (default config). Zou het kunnen zijn dat die na lange tijd 100en connecties maakt die die router ophangen? Ik heb hier al mee gespeeld door die op 100 te zetten enzo.. zelfde probleem.

Nu heb ik het dus niet altijd, maar ik merk ook hetvolgende: als ik de pc en emule lang op heb staan wordt mijn internet (en de hele pc (AthlonXP 2100+)) veel trager.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Of weet iemand een oplossing hiervoor. Een oplossing via en search die dit probleem aanpakt heb ik nog niet gevonden helaas.

bedankt alvast voor elke tip...

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08-2025
Klinkt als dat het niet je router is maar je PC...

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ervaring heeft me geleerd dat de meeste hardwarerouters geen honderden open verbindingen aankunnen.

Met mijn software router (win2k, P2-266 / 288mb / 2x 8139) heb ik geen enkel probleem.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:18

Kleintje81

Blaat

Soortgelijke taferelen meegemaakt met een 3C857, de router loopt na verloop van tijd gewoon vast, hardware reset is enigste wat helpt. Op dit euvel na werkt de router ook vlekkeloos zonder problemen. Collega van me had hetzelfde probleem gehad.

Mijn workaround die ik hiervoor heb is een linux server neer te zetten. ;)

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
En allemaal software routers te gebruiken? AAARRRGGGGHHHH
Het lijkt er wel op dat dat het is...

In ieder geval... waarom zou het mijn pc zijn? Alle andere pc's kunnen ook niet meer het net op.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:18

Kleintje81

Blaat

Dat andere PC's het internet niet meer op kunnen komt naar mijn mening gewoon omdat je router echt letterlijk is vastgelopen. Dit heeft weer te maken met de capaciteit van de router in snelheid (bewerkingen of connecties per seconde) en/of het buffer (aantal ondersteunde verbindingen).

Het verlagen van het aantal connecties heb ik heel tijd geleden mee zitten spelen, echter daarbij kwam ik volgens mij bij een waarde van 50 connecties max, die nog na verloop van tijd problemen wil geven (hogere ping / soms timeouts).

Nu zijn er ook routers van andere merken, bv sitecom die soortgelijke problemen hebben, ik geloof dat er voor de DC-202 zelfs een speciale firmware update was zodat je hem dan goed met filesharing programma's kan draaien, als je deze niet gebruikt, dan is de router vaak zeer traag en een enkele keer hangt deze zich zelf op. Er zijn andere routers die 'veel' verbindingen in 1000 connecties bv ondersteunen, staat vaak in de documentatie, een search hier op GoT wil ook weleens wonderen doen.

Persoonlijk had ik dit niet verwacht van een 3com router, naar mijn idee hadden ze voor mijn 3com router een standaard routerchip + geheugen gebruikt, een mailtje naar 3com gaf verder helaas weinig reactie en het updaten van de firmware wil ook helemaal niet helpen. Uiteindelijk heb ik mijn linux server er weer neergezet om van dit geklooi af te zijn, ik was naar mijn idee langer bezig met proberen en testen dan die linuxserver te installeren en configureren.

Kortom wil je van dit probleem af zijn en je hebt o.a. al een firmware update geprobeerd, dan lijkt mij de enigste oplossing een andere hardware router te nemen die daadwerkelijk de hoge verbindingsaantal ondersteund of een software router in de vorm van freesco, linux of windows te nemen.

BF2 stats Systemen

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb dit probleem ook, en heb tevens een 3Com Officeconnect SR. Voorheen (met een linuxbak) nooit, maar dan ook echt nooit problemen, en dit 3Com geval hangt om de dag.

Ik had ook al het vermoeden dat de interne buffer volzit of iets in die trant, aangezien dit spul vergeleken met een software router natuurlijk maar weinig geheugen heeft. Toch klote, aangezien mijn linux-oplossing niet fanless is (dus wat lawaai), en ik juist deze 3Com kocht voor de (overigens heerlijke) stilte.
Misschien maar eens een mini-itx inzetten, fanless.

Verwijderd

Is het niet zo dat de meeste (simpele) routers maar 1k verbinding kunnen onderhouden, en daarna over hun nek gaan? Heb dit probleem ook gehad met een Zyxel router. Het probleem kwam idd als ik bv enthousiast aan het bittorrenten was.

Heb ook een Cisco 827, en die kan (afaik) 64k verbindingen onderhouden :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 02:36:
Is het niet zo dat de meeste (simpele) routers maar 1k verbinding kunnen onderhouden, en daarna over hun nek gaan? Heb dit probleem ook gehad met een Zyxel router. Het probleem kwam idd als ik bv enthousiast aan het bittorrenten was.

Heb ook een Cisco 827, en die kan (afaik) 64k verbindingen onderhouden :)
Lol doe mij ook zo'n Cisco :)

Anyway...
Ik heb nog ongeveer 8 MB buffer over als ik hem reboot.. wanneer ik hem een nachtje laat leechen heeft ie er nog 6 over... slorpt kennelijk ook wat logging op. Heb trouwens de meeste log zaken al uitgekletst.

Op zich niets mis mee met die routertje. Draait hartstikke goed... maar dan moet je wel van emule afblijven.

Wellicht kan ik het aantal connecties binnen eMule eens naar laag gooien: naar 10 of zo. Maar wat voor impakt gaat dit geven op eMule?

Verwijderd

Die dingen zijn niet zo duur hoor. Had die van mij 2e hands voor 150 euro (827, adsl modem/router)

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 12:13

Redwood

The Truth Is In Here

wil niet kicken, maar toch ff zeker weten...

hey hal-9000, heb jij nog wel eens vastlopers met emule of i.d. nu je dan een cisco 827 hebt?

ik heb dezelfde 3com router, en ook vastlopers met emule, word er moe van, dit ligt dus idd aan het aantal connections wat ie aankan.

Is het geen idee om eens een leuke hardware routerlijst te maken, waarin staat welke routers welk kunnen emulen ;-) en hoeveel con. ze aankunnen, en welke niet?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Pagina: 1