Toon posts:

Router/AP upgraden tot printserver mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vreemde vraag misschien, maar ik zat me af te vragen of het op de een of andere manier mogelijk is om je printer in een netwerk te hangen zonder een aparte printserver te kopen.

Netwerk Situatie: US Robotics 8054 wireless router/AP met op de WAN poort het modem en aan de LAN kant een desktop en een notebook, beiden met USR netwerkkaarten. De printer hangt, zoals gebruikelijk, aan de desktop.

Nou staat die printer me in de weg en wil ik 'm bijvoorbeeld in de kast kunnen opbergen waar ook de router hangt. Normaal koop je dan een printservertje, steekt die in de router en hop, je printer kan je aansluiten.
Er zijn echter ook routers met ingebouwde printserver (alleen heeft die van mij dat niet). Zou ik via een firmware upgrade deze taak aan mn router kunnen leren? En zo ja, wat voor een vreemde kabel moet je dan maken om een LAN poort te verbinden met USB - of seriele poort op de printer?
Ben benieuwd of iemand dit ooit geprobeerd heeft en met welk resultaat!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ah nieuw :)

nou welkom, maareuh ik denk niet dat dat je gaat lukken ....

Iperf

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 20:53

cor-gijs

Dig further for bigger hole

dat gaat dus niet. het signaal dat uit een lanpoort komt is niet om te zetten naar usb of paralel. onmogelijk
alleen als er een omvormer tussen komt zoals een hp jetdirect (en da's een printerserver)

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Er is niet eens een aansluiting voor. Dit vind ik wel een érg onmogelijk idee, sorry. Je vraagt je toch ook niet af of je een auto zonder trekhaak met een nieuwe boordcomputer meteen een aanhanger kan laten trekken? 8)7

Verwijderd

Er zijn LAN naar usb 'converters', dus zo gek is de vraag niet...
Maar ik ben ook van mening dat het je niet gaat lukken.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32
Heb her en der wel mensen gezien die op een Linksys extra poorten hebben zitten maken. Geen idee of het met de USR ook kan?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:15
Een tijdje geleden heb ik het op GoT wel een stukje gelezen van iemand die z'n router gemod had en daar een seriele poort aan had gebouwd. Maar de tijd dat printers serieel werden aangestuurd is al enige tijd geleden, dus daar heb je ook niet zoveel aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:58:
Beetje vreemde vraag misschien, maar ik zat me af te vragen of het op de een of andere manier mogelijk is om je printer in een netwerk te hangen zonder een aparte printserver te kopen.

Netwerk Situatie: US Robotics 8054 wireless router/AP met op de WAN poort het modem en aan de LAN kant een desktop en een notebook, beiden met USR netwerkkaarten. De printer hangt, zoals gebruikelijk, aan de desktop.

Nou staat die printer me in de weg en wil ik 'm bijvoorbeeld in de kast kunnen opbergen waar ook de router hangt. Normaal koop je dan een printservertje, steekt die in de router en hop, je printer kan je aansluiten.
Er zijn echter ook routers met ingebouwde printserver (alleen heeft die van mij dat niet). Zou ik via een firmware upgrade deze taak aan mn router kunnen leren? En zo ja, wat voor een vreemde kabel moet je dan maken om een LAN poort te verbinden met USB - of seriele poort op de printer?
Ben benieuwd of iemand dit ooit geprobeerd heeft en met welk resultaat!
Deze kost +- 100 euro. Kleine computer het lansignaal omzet. Heeft dan ook zijn eigen ip adres...
Handig voor scholen enzo die laserprintertjes hebben , maar geen uitbreiding voor aan een hub te hangen...

bestaat dus wel degelijk. had zelfs overlaatst één gezien in een ct magazine. maar weet de naam niet meer exact. :(

ff linkje zoeken

hierzo:

http://www.sweex.nl/content.asp?pcID=90

ik hoop dat dit je probleem oplost.
je moet dus zoeken achter printserver

(heb dit gevonden via google:
http://www.google.be/sear...werkprinter+maken&spell=1)
Pagina: 1