Toon posts:

[XP] Blijft tijdens het opstarten lang "hangen"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit dus zo, sinds een paar maanden duurt het ongeveer 2 minuten zodat mijn computer volledig opgestart is. Het probleem zit hem na het bootscreen blijft hij "hangen" ik zie dat de harde schijf gewoon loopt en na enige tijd springt hij aan en kom ik in desktop. Na een format c uitgevoerd te hebben was dit probleem verholpen maar naar enige tijd terug dit probleem. :( . De herstelconsole wil hij niet eens installeren, de fdisk niet uitvoeren en systeemherstel wel ik heb geen herstelpunt van de datum waarop hij nog goed werkte.

Dus mijn vraag: hoe los ik dit permanent op? en/of suggesties...

Dank

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 21:49

ericding

Altijd de eerste.

Download bootvis eens van de microsoft-site. Met dat programma kan je zien welke processen tijd vergen tijdens het opstarten van de computer.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:39:
Het probleem zit dus zo, sinds een paar maanden duurt het ongeveer 2 minuten zodat mijn computer volledig opgestart is. Het probleem zit hem na het bootscreen blijft hij "hangen" ik zie dat de harde schijf gewoon loopt en na enige tijd springt hij aan en kom ik in desktop. Na een format c uitgevoerd te hebben was dit probleem verholpen maar naar enige tijd terug dit probleem. :( . De herstelconsole wil hij niet eens installeren, de fdisk niet uitvoeren en systeemherstel wel ik heb geen herstelpunt van de datum waarop hij nog goed werkte.

Dus mijn vraag: hoe los ik dit permanent op? en/of suggesties...

Dank
Dit probleem heb ik dus ook.
Ik kreeg een blauw scherm van windows en windows sluite af om foute te voorkomen stond er.
Ik dacht toen boeie, maar nu duurt het ook meer dan 2 minuten.
Bootvis helpt totaal niet. :7

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
adware.....maak je pc ook traaaaaaaaaaag
poost je Hijackthis log eens
http://216.180.233.162/~merijn/downloads.html

Grutte Pier fansels

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Rush_Re, welkom op GoT :) Er missen wat zaken aan je eerste post op dit forum. Begin anders even met Windows Operating Systems - Policy :) Over welk OS heb je het bijvoorbeeld? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Heb je niet gewoon ontzettend veel op de achtergrond draaien?
Of een hoop spy/ad/mall ware?

Issie wel eens gederagmenteerd?

Het kan zoveel zijn IMHO

edit: En spyware?
Draai anders Hitman Pro even.
http://www.tweakers.net/meuktracker/?Query=hitman

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Spider.007 Dank idd, ik ben een newbie. Btw de os is [xp]professional.

Bij bootvis zie ik dat er een lange horizontale lijn is bij registry+[en de rest kan ik niet lezen], een lijn van toch wel 44 seconden en langer.

@ unnamed player: nee er zijn weinig programma's die worden gestart, 4 maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
kick*

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Dan pas ik nog evne de topic titel aan, heb je in tussentijd zelf ook al een beetje eigen resarch gedaan? Zoals een virus/spyware controle?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zit je misschien een netwerk?

Want als je systeem niet kan connecten (of hij doet er lang over), dan kan je syteem ook blijven hangen.

Verwijderd

probeer eens 1 voor 1je pci kaarten in de apparaat beheer uit zeten.
zoals je soundkaart, video, netwerk, andere pci kaarten

je kan ook 1 voor 1 je pci kaarten er uit te halen. en dan steeds je pc te booten.

misschien IRQ confilct ??

dit werkte bij mij wel
dader was bij mij de soundkaart.

als het goed is zit de fout ,zoals je al zei in de : registry & pagefile
het ligt niet aan de pagefile dat kan ik je wel zeggen.
Pagina: 1