RAW naar JPEG converter gezocht voor image van 400MegaPixel

Pagina: 1
Acties:

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 04:43
Hoi,
Ik heb zojuist de sattelietbeelden van NASA gedownload en dat bleken foto's te zijn van 21600 * 21600. Ik heb ze zo groot nodig, vanwege een 3D project dat ik ook wil gebruiken voor school, om dingen duidelijker te maken.

Ik heb wel programma's die RAW bestanden kunnen lezen, zoals InfranView, maar die gaf aan dat het bestand veel te groot is.

Geheugen genoeg, 1024MB en het bestand is 444MB.

Bestaat er een soort van image converter die RAW bestanden direct om kan zetten JPG bestanden?

Bij voorbaat dank :)

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Met Paint Shop Pro moet het wel lukken denk ik, ik kan in elk geval een bestand van die grootte aanmaken daarmee. En .raw bestanden kan ie ook openen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dawai op 13-12-2004 22:46 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

photoshop CS heeft er ook een plugin voor zag ik op google,
die zal wel geld kosen maa meestal kan je een trail version downloaden.

p.s. mischien ff beter googlen?

• masser120
Ik zal eens kijken. Bedankt.

Jammergenoeg neemt het bestand behoorlijk veel RAM-geheugen weg als het ongecomprimeerd is:
21600 * 21600 * 3 = 1399680000 Bytes of 1334MB

En als ik 2 van deze foto's bij elkaar voeg (western and eastern hemosphere), dan wordt het dus ongecomprimeerd 2670MB :|

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Imagemagick ondersteund wel RAW RGB en RAW RGBA afbeeldingen, mogelijk dat een convert zou werken, zeker qua geheugengebruik zou dit optimaal zijn (aangezien IM enkel commandline is, en verder afbeeldingen converteerd zonder deze af te beelden..)

http://www.imagemagick.org/www/formats.html
http://www.imagemagick.org/www/convert.html

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 14-12-2004 18:01 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

offtopic:

waar exact heb je die foto's gedownload? als je je trouwens in foto's in teresseerd op dat gebied:
www.tno.nl/gigapix

• masser120
Bedankt voor die converter, jammergenoeg is de link van de windows executeable down. Maar dat komt vast wel een keer goed.

Voor degene die wilde weten waar ik de foto's vandaan heb gehaald:
http://earthobservatory.nasa.gov/Newsroom/BlueMarble/

Het is het Blue Marble project van NASA, dan maken ze voor iedereen gratis beelden van de aarde voor projecten.

Ik heb de 400 megapixel plaatjes hiervandaan gedownload:
ftp://mitch.gsfc.nasa.gov/pub/stockli/bluemarble/

Dat is een link die op de pagina van blue marble staat. Vreemd genoeg heb ik nu geen toegang meer, moet ik een wachtwoord en gebruikersnaam invoeren. Maar gisteravond kon ik daar zo de foto's downloaden. Laat ik nou net alleen de wolken gedownload hebben. :( Ik dacht "cloud" betekent ook met land en zee en alles, maar dus alleen de wolken. Had ik maar "land" gedownload. :'(

• ZipoBibrok5-108
  • Laatst online: 22-08-2025
masser120 schreef op dinsdag 14 december
[...]
Ik heb de 400 megapixel plaatjes hiervandaan gedownload:
ftp://mitch.gsfc.nasa.gov/pub/stockli/bluemarble/
offtopic:
Ik kan ze gewoon downloaden als ik op deze link klik, zonder password of zo :?

[ Voor 7% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 14-12-2004 19:55 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

• masser120
offtopic:
Ja, ik ben er net achtergekomen waarom: In Amerika is het nacht las het bij ons dag is. Zodra ze "wakker worden" daar kan ik zonder paswoord ernaartoe

Ik heb nu dus de goede foto's gedownload (topo) en mij valt op dat die 900MB zijn. De wolken bleken zwart-wit te zijn en daarom kleiner (400MP). De nieuwe versie, de echte, gaat over het land en is dus in ware kleuren en dus 900MB. Ik open dit dus met photoshop, maar ik krijg dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.pacifictanklines.com/maarten/aps_400mp.JPG
Het ziet er dus vaag en ik weet niet hoe dat komt... Weet hier iemand een olossing voor?

offtopic:
geinig, die 2,5gigapixel foto! hoe heb je die gemaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door masser120 op 14-12-2004 22:14 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Dit is niet echt iets voor W&G :)

• masser120
Weet niemand een oplossing? :'(
Pagina: 1