Toon posts:

Asus A8V Deluxe, RAID controller wil niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in device manager (win xp) blijft de raid controller steeds terugkomen als onbekend apparaat, terwijl de beide controllers (VIA en Promise) in het bios staan uitgeschakeld. Iemand een idee hoe ze definitief kunnen worden uitgezet? ik gebruik het laatste bios (1009.005)

via google kon ik niks zinnigs vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ze worden niet fysiek uitgeschakeld :) Ze draaien hetzij in non-RAID modus (je kunt ze dan gewoon gebruiken als ATA controller) of de BIOS van de controller wordt niet meer geladen tijdens het booten, dat scheelt qua opstarttijd.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

de enigste raid controller die je uit kan zetten is de promise.. de VIA raid kun je alleen de BIOS extensie van uit zetten.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt... de bios banners verschijnen niet meer tijdens de POST .... dan hou ik hem maar op disabled in device manager

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of je installeert gewoon de bijbehorende drivers :)

Verwijderd

Topicstarter
de beide raid controllers heb ik niet nodig (had er zelf al een)

toch raar dat ik de com en lpt poorten, geluid, ide wel via het bios uit kan zetten en dat deze niet door windows worden gedetecteerd, terwijl dat wel met de twee raid controllers wordt gedaan.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:54
BalusC schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:17:
Of je installeert gewoon de bijbehorende drivers :)
Zuipt weer IRQ, DMA, Register en andere factoren die nergens voor nodig zijn. Zo tweak je je bak nooit ;).
Pagina: 1