Toon posts:

Maxtor hardisk wordt niet herkend tijdens XP setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond :)

ik heb een probleem met mijn maxtor schijf (140 GB).
als ik windows xp wil installeren wordt de hard disk niet herkend.

ik gebruik gewoon de xp cd om te booten.
nadat hij alle alles geladen heeft kan ik 'enteren' om xp te installeren.
dan druk ik op F8 om de overeenkomst te accepteren
vervolgens zegtie dat hij op deze schijf geen partitities heeft en die kan ik ook niet aanmaken omdat hij hem niet kan lezen.

iemand een oplossing hiervoor?
ik heb hem ook al als slave aan een andere pc gehangen maar daar herkent hij hem ook niet.
hij gaat wel drivers installeren in windows xp maar ik krijg dan vervolgens geen extra schijven erbij

Verwijderd

kijk even de specs na, volgens mij bestaan er geen 140 GB schijven (correct me if I'm wrong)

Gezien je zegt dat je hem als slave aansluit ga ik ervan uit dat het een p-ata hdd is.

Dat je als je hem aansluit op een andere computer en er vervolgens geen extra schijf bij krijgt in de verkenner kan komen doordat er geen partities op staan. (deze heb je immers nog niet aangemaakt)

Wordt de hdd wel herkend in het bios van je eigen computer? Kan zijn (vooral met oudere moederborden) dat je eerst een keer de hdd moet laten herkennen in het bios voordat deze ook daadwerkelijk gebruikt kan worden.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

pata / sata schijf :?

als hij hem in windows wel herkend, zie je hem waarschijnlijk ook gewoon in schijfbeheer ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
het is een ata en oorspronkelijk 160 gb maar omdat ik hem niet 'gepatched' heb met een patch van maxtor is hij nog altijd 139 gb.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Je moet de sata drivers installeren, vlak voordat je het hele installatie proces begint moet je op f6 drukken en dan je diskette met de drivers van je hdd erin doen. Dit heb ik verleden week ook gehad. Niet heel moeilijk maar moet je even weten. Even op google zoeken naar je type hdd en de drivers.

Misschien kan ik je zelfs dan nog wel aan de drivers helpen, wordt wel morgen want ik ga nu slapen. Zet je mail maar in je profiel als het nodig is.

[ Voor 21% gewijzigd door janklp op 13-12-2004 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ohja in de bios ziet ie hem wel :)

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:10

GreyGhost

Het is een spook

Januszjes schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:39:
Je moet de sata drivers installeren, vlak voordat je het hele installatie proces begint moet je op f6 drukken en dan je diskette met de drivers van je hdd erin doen. Dit heb ik verleden week ook gehad. Niet heel moeilijk maar moet je even weten. Even op google zoeken naar je type hdd en de drivers.
Het is een ata schijf en hij heeft het over slave dus SATA drivers lijkt me niet zo handig.

Wat voor moederbord heb je (model) en ondersteunt je bios wel 48bit adressing?

Je patcht trouwens niet je harde schijf, maar je zet een registry entry in windows xp zodat die 48bit adressing gaat gebruiken.

[ Voor 70% gewijzigd door GreyGhost op 13-12-2004 22:43 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Tipje: hang m ff in een nieuwer type PC en maar daar je partities op aan. Daarna weer terugplaatsen en voila, XP gaat vrolijk installeren ;) 2x80Gb ofzow

[ Voor 5% gewijzigd door keur0000 op 13-12-2004 22:44 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:38:
het is een ata en oorspronkelijk 160 gb maar omdat ik hem niet 'gepatched' heb met een patch van maxtor is hij nog altijd 139 gb.
Welke SP versie van XP gebruik je ? Op zich zou SP1 en hoger namelijk wel de volledige grootte moeten kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:43:
Tipje: hang m ff in een nieuwer type PC en maar daar je partities op aan. Daarna weer terugplaatsen en voila, XP gaat vrolijk installeren ;) 2x80Gb ofzow
ja dat werkt dus niet....

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:57

Rmg

eigenschappen van deze computer manage/beheren schijven en daar kan je als het goed is partitioneren als er geen partities opstaan komen ze ook niet tevoorschijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Raz- schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:49:
[...]

eigenschappen van deze computer manage/beheren schijven en daar kan je als het goed is partitioneren als er geen partities opstaan komen ze ook niet tevoorschijn ;)
daar had ik gekeken en daar komen ook geen partities tevoorschijn.
kan ze daar ook niet maken ;)

ik ga hem morgen naar de winkel terug brengen want ik heb hem pas 2 maanden ofzo...
krijg ik vast wel een nieuwe :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijder de "patch" waardoor de capaciteit wordt gelimiteerd. Kans bestaat dat deze conflicteert namelijk ;)
Pagina: 1