Toon posts:

Welke processor voor de Pundit-R

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Pundit-R gekocht.
Ik wil deze gaan gebruiken als HTPC.
Dus hij moet redelijk stil worden.
Nu ben ik dus op zoek naar een processor.
Maar welke processor kan ik volgens jullie nu het beste nemen en waarom?!
Het moet in ieder geval een Pentium 4 van circa 3Ghz zijn.
Het moederbord heeft de volgende specificaties.
Ik heb hier totaal geen verstand van en het lijkt me dat hier een weloverwogen keuze belangrijk is.
De Pundit-R is een zeer compacte kast, dus ik denk ik erg op warmte-ontwikkeling moet letten.
Help me out :)

Specs:
ATI RS300 Chipset,
Asus P4R8L moederbord,
200W voeding,
Socket 478 voor Pentium IV processoren tot 3,2GHz+, FSB800,
2 x PC3200 DDR Sockets (maximaal 2gB geheugen),
ATI Radeon 9100 videokaart,
6-kanaals Audio,
LAN,
2 x PCI.
Drive Bays: 1 x 5,25", 1 x 3,5".
Afmetingen: 91 x 357 x 275 mm.
Aansluitingen Voor:
1 x PCMCIA,
1 x 4-in-1 Cardreader,
1 x Security Key,
1 x S/PDIF-Out,
2 x FireWire,
2 x USB2.0,
1 x Mic-In,
1 x Koptelefoon.
Aansluitingen Achter:
Ps2 Toetsenbord/Muis,
Mic-In/Line-In/Line-Out,
1 x S-Video,
1 x TV-out,
2 x USB2.0,
1 x LAN,
1 x DVI,
1 x VGA,
1 x Parallel,
1 x Serieel.

Verwijderd

als je nog ergens een northwood kan krijgen neem die.. die geven niet zo veel warmte af.
maar ze zijn erg moeilijk te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
aha, ok dan ... zal ook wel een leuk kostenplaatje aanhangen.
De Prescott kom je veel meer tegen, deze produceert meer warmte? En is ie daarnaast beter / slechter dan de Northwood?

Verwijderd

Topicstarter
Zou deze goed zijn voor het bovenstaande moederbord? (het zal een Prescott zijn maar goed)
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/hqei43.html

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Kun je dan niet het beste de laagst geklokte P4 kiezen? Lijkt me dat hetzelfde type op een lagere snelheid minder warmte produceert :) Voor een HTPC heb je toch niet zoveel power nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat nu precies?
Een P4 2.4Ghz bijvoorbeeld (die technische taal zegt me niet zoveel, sorry)!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ook enige idee wat voor harde schijf hierin moet? IDE of S-ATA??
Ik kan niets terugvinden op de website van Asus ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem gewoon de langzaamste P4 :) Een Prescott is trouwens pas interessant vanaf de 3,4GHz.
Iemand ook enige idee wat voor harde schijf hierin moet? IDE of S-ATA??
Ik kan niets terugvinden op de website van Asus ...
Download de handleiding en neem deze door.

Verwijderd

Ik heb ook de pundit-r dus als je nog wat moet weten erover mail me maar op
mailvoorchris@tiscali.nl

Ik heb er zelf een Celeron-D 320 ingedaan 2.4ghz
loopt als een trein hoor die nieuwe serie en niet erg warm
Er kan ook 1 sata in, ikzelf heb er een 200gig western digital ingedaan aangezien ik gelezen had dat die vrij koel blijven. (en dat is hij ook)

Ik heb er mijn 3.4ghz prescott ingehad en die bleef even warm als de celeron alleen toen had ik wel heel de kap eraf dus dat zegt al genoeg.
Ik heb er een asus dvd-rom bijgekocht die er dus standaard helemaal niet inpast dus dat werd vijlen.
Ook heb ik van een ide kabel 80aderig het langste stuk afgeknipt dat je dus een kort lintkabelte hebt met 2 connectors om van dvd-rom naar moederbord te gaan.
Hij staat al weken aan met bittorrent en met de laatste bios is hij ook lekker stil (aangepaste automatische fan controller)
1 nadeel er staat dat hij full size pci kaarten ondersteund maar mijn pvr250 wou er dus net niet in passen ook heb je uiteraard geen agp of iets dergelijks maar met een cpu vanaf 2.4ghz heb je kracht genoeg voor HTPC

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 19:14 ]

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:54
Hier ook iemand met een Celly 2.4 in een Pundit-R. Ik gebruik hem ook als HTPC (met GB-PVR, niet MCE) en het draait goed.

Een PVR-250 past er overigens wel in. Niet gemakkelijk; je moet wat buigen, maar het lukt wel.

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:54
Een beetje offtopic, maar aangezien in dit topic veel Pundit-R eigenaren rondhangen:

Mijn onboard-geluidskaart doet het (onder XP) niet meer nadat het systeem in standby-stand heeft gestaan. Pas na een reboot heb ik weer geluid. Hebben jullie hier ook last van?
Dit is bijzonder lastig als je HTPC automatisch op standby springt als je m niet gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Vandaag komen de onderdelen binnen en over 2 weken de Hauppage 500MCE :)
Hopelijk past ie erin ... ik vrees dus van niet? Wat irritant zeg, dan moeten ze niet erbij zetten dat er full size PCI in past ...... nouja, dan zagen we wel een stuk uit die kast haha

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik de Pentium 4 - 3.0Ghz Prescott in mijn Pundit-R zitten.
Maar hij wordt dus idd erg warm. 48 graden ongeveer.
Nu heb ik geen zin om een Celeron van 2.4 Ghz te gaan kopen.
Zou het ook helpen als ik de huidige processor op minder Ghz zou kunnen laten lopen en hoe krijg ik dat voor elkaar? Dus kan ik hem op 2.4 Ghz laten lopen en zou dat ook daadwerkelijk in warmte schelen.

Verder: Een case-fan zit er niet in volgens mij

En in het BIOS zijn alle mogelijkheden om de processor in te stellen uitgeschakeld.

De PVR-500MCE is er helaas nog niet ... vertraging bij DHL :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:52:
Nu heb ik de Pentium 4 - 3.0Ghz Prescott in mijn Pundit-R zitten.
Maar hij wordt dus idd erg warm. 48 graden ongeveer.
een P4 3.0 op 48° is toch geen probleem? De mijne gaat in een full tower nooit onder de 50 :(

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

ik heb ook een prescott, 3.2 ghz. word ook gewoon 50 graden. en dat mogen ze ook worden, kheb Q-fan aanstaan, en als ie teheet word gaat ie wel harder draaien.
gewoon in windows met films spelen enz, draait ie amper. is dus teken dattie niet te heet is. Ik heb hem overigens ook in een vrij klein barebonetje zitten. de asus terminator2.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Rolfie007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-01 22:21
Ik heb in de pundit-r een Prescott 3Ghz 800FSB in gedaan. De CPU blijft lekker
stil. Maar de PSU fan zo die maakt een herrie. Die wordt ook behoorlijk heet. Weet
iemand of deze FAN ook automatisch RPM heeft die geregeld wordt door het
moederbord? Of komt het omdat die CPU teveel stroom nodig heeft waardoor
de FAN van de PSU harde gaat draaien omdat de PSU te heet wordt omdat ie teveel
stroom moet opwekken....

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 16:32
Ik heb een 2,4 Prescott erinzitten en met 50 graden begint ie hard te blazen, erg irritant.
- De ventilator van de voeding eruitgemod en een 80mm papst erin gezet, scheelt al veel.
- Daarnaast heb ik een 120mm papst outake eringemod, voor alles wat koeler te krijgen.
De fan van de proc heb ik losgehaald van het mobo en aan de 5v met een zalmann connector gezet en dit scheelt al veel geluid.

De fout die ze in deze kast gemaakt hebben vind ik de gaten voor de aanzuiging van lucht van de proc. Dit geluid wordt erg luid als de fan flink moet koelen. Als hier grotere gaten in hadden gezeten dan was het geluidsnivo veel minder geweest.

Sata harddisk(samsung spinpoint 160GB) met kabel en een ronde kabel voor dvd brander help ook mee voor circulatie.

Verwijderd

weet iemand of je in die Pundit(R) ook een ander moederbord kan doen? zou em graag willen hebben met een athlon 64 AGP moederbordje namelijk :)
Pagina: 1