Toon posts:

CDRW/DVD speler en USB MP3 stick: inhoud wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Ik heb sinds oktober 2002 een nieuwe pc. Ok vanaf nu gezien is ie niet nieuw meer.
Hij heeft het een hele tijd goed gedaan.

Het volgende probleem doet zich voor.

Mijn I/O media functioneerd niet naar behoren. Dan heb ik het over: CD RW/ DVD / MP3 usb stick. Bijvoorbeeld als ik een cd wil afspelen, herkend ie het station wel, maar kan ie de inhoud niet weergeven.

Het vreemde is als ik een cd in de speler doe, of de usb stick aansluit voordat xp prof opgestart is, dan pakt hij de betreffende media wél. Hoe kan dit?

Specificatie systeem:
-P4 2,4 ghz
-Win XP Prof.
-512 mb DDR Pc2100 DIMM
-DVD 15x/cd 48x_LG IDE
-philips CD RW 2010
-Creative Rhomba mp3 speler 256 MB
-etc.

Wie kan mij verder opweg helpen? Ligt het aan bepaalde instellingen in de bios? Of software niet meer up to date? Heeft iemand anders een soortgelijk probleem gehad?

Ik hoor het wel.

Gr,
Jean-Paul

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
wat heb je veranderd nadat ie vreemd is gaan doen?
probeer eens de nieuwste drivers en/of BIOS update te installeren, kan geen kwaad al heb je dat al 3 jaar niet gedaan :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb persoonlijk niet zoveel veranderd, het neigd sterk naar een win xp update die niet helemaal goed gevallen is.

Ik heb al de nodige updates ongedaan gemaakt, helaas nog geen bevredigend resultaat.

Het vreemde is nl als ik de pc in de veilige modus opstart en dan een cd in speler doet, kan hij de data ervan wel lezen.

Ook als ik een cd in de speler doe, vóórdat win xp opgestart is leest hij hem goed.
Dat is toch weird?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 00:15 ]

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 17:33
ja das inderdaad weird, probeer je windows eens opnieuw te instaleren met een xp-sp2 slipstream en kijk dan offie het wel doet, want ik denk dat je winxpsp2 hebt geinstaleerd? probeer anders de drivers van je chipset ff te updaten en de bios idd. je kan ook nog proberen zoveel mogelijk apparaten (cd/dvd ed) los te halen en kijk dan offie het beter doet

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik heb hetzelfde gehad met een Win2000 systeem dat ik voor iemand moest installeren.

Alles werkte prima, totdat ik wat driver-updates had gedaan. Ik verdenk persoonlijk de intel-inf drivers (als ik 't me goed herinner).

Ik heb alle (originele) drivers van cd geinstalleerd, antivirus/firewall via usb-stick voordat ik 'm aan internet knooptje. Toen wat nieuwe drivers gedown
load, waaronder intel-inf drivers. En daarna het systeem meegegeven. Komt ie de volgende dag naar me toe dat ie 't niet doet. Hij kan z'n internet niet installeren/geen enkele cd laden.

dus ik weer kijken, geen usb-stick, geen cd, nix. Nog 't een en ander geprobeerd (mobo drivers weggegooid) maar dat viel niet zo goed. toen kon ie geen boot-partitie meer vinden. Toen maar de hele zooi opnieuw geinstalleerd zonder intel-drivers. Toen geen problemen meer gehad.

heb je nieuwe drivers geinstalleerd?
Kijk dan even of je je intel-drivers kan deinstalleren/ongedaan maken?

(disclaimer)
dit ervanuitgaand dat je een intel-chipset hebt natuurlijk, en alles op eigen risico.

Suc6

/edit
dat was trouwens een msi-bord. zou niet meer weten welke.

[ Voor 5% gewijzigd door J2pc op 15-12-2004 10:38 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.

Ik heb nog even nagekeken, maar de stuurprogramma's zijn allemaal nog van service Pack 1.

Een bios update ed is allemaal wel leuk en aardig, maar daar heeft het denk ik niet mee te maken. Hij heeft het immers voorheen goed gedaan.

Kan geen installatie vinden van update intel-drivers.

ik kijk nog even verder
Pagina: 1