Probleem: (zwaar) Pissig op Iomega

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zal PROBEREN niet te schelden (is moeilijk gvd :( ).

Nouja, ik heb dus mijn Eudora (e-mail proggie) op een zipdiskette staan...

Tot ik vandaag m'n mailproggie opstarte en het ding alleen nog maar tikte (TIK, TIK, TIK doet ie en dan kapt ie ermee met een blauw scherm voor diskette erin te douwe).

Ik kan helemaal niet in die dir, de rest wat erop stond kon ik nog wel inlezen... maar die e-mail is dus het belangrijkst (staat een jaar mail in).

Weet iemand een oplossing toevallig? Scandisk/defrag werkt niet (>error dat ie niet in kan lezen).

Anders heeft IOMEGA morgen geen ramen meer in dat gebouwtje van ze :( (kut daar begin ik weer :( ).

Alvast bedankt,

p.s. ligt niet aan de zipdrive (denk ik), ik heb 2 zipdrives (een externe en een interne ATAPI), beide tikken zodra ik naar die dir ga... :(

Verwijderd

Dat heb ik ook met mijn SCSI-interne ZIP gehad, als je door blijft gaan is de schijf helemaal niet meer toegankelijk, het enige wat je zou kunnen doen is bij Iomega vragen of zij de info er voor je af kunnen halen...

Ik heb hem daarna de deur uitgedaan, er gingen te veel schijven naar de kl...
(de ZIPdrive zelf was gewoon goed, maar er zitten schijven tussen die niet te vetrouwen zijn)

Verwijderd

Het is een bekend probleem bij Iomega. Bel ze even, ze hebben goeie service :9

Alleen ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat ze dit niet onder de garantie enzo wilde laten vallen :(

Suc6!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:08

• Tom
  • Niet online
Mooi kut dan, ik had het wel vaker horen tikken dat ding, en na een tijdje gewoon een nieuwe zipdisk gekocht (zonder verder erbij na te denken)...

Maar met die laatste link kan ik misschien wel wat, ik zal het eens downloaden. Verder zal ik ze morgen gelijk ff bellen (ramen zullen erin blijven zitten ;) ik was net ff flink pissig :().

In ieder geval bedankt...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Dit probleem is toch verholpen bij de nieuwere drives?
Drive laten vervangen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• gkros
  • Laatst online: 04-06-2023
Je moet ze ff bellen ze hebben echt een steengoede service vindt ik persoonlijk ik kreeg onlangs ook een nieuwe zipdrive terwijl ik die oude al twee en een half jaar in mijn bezit had,die tikte ook iedere keer en op het laatst deed ie het continu en ik kreeg er zelfs nieuwe zippies bij.
Probeer te bellen met 0800 0222861,sterkte.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:56
Iets schrijven/lezen naar Zipdrive zorgt er wel voor dat je muis in stappen van 5cm over het scherm fietst en dat je voor de rest nix meer kan doen :(
slecht gedaan voor een medium dat veel langzamer is dan HD en CD, die daar geen last van hebben.

Verwijderd

Zipdrive + de service van Iomega roelen gewoon :)

Mijn externe was kaduuk, PERFECT opgelost door Iomega. Echt service.

Trouwens, zip drives zijn nog handiger als al je vrienden er ook een hebben :)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
quote: "Je moet ze ff bellen ze hebben echt een steengoede service vindt ik persoonlijk ik kreeg onlangs ook een nieuwe zipdrive terwijl ik die oude al twee en een half jaar in mijn bezit had,die tikte ook iedere keer en op het laatst deed ie het continu en ik kreeg er zelfs nieuwe zippies bij."

Het lijkt me niet meer dan logisch dat een bedrijf, wanneer ze ondeugdelijke waar leveren, zelf zorgen voor een goede vervanging. Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die dat steengoede service noemen.
Met zijn opmerking geeft gkros wel aan dat het tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend is in de computerbranch dat, wanneer je een leverancier/producent met HUN probleem (en dus ook het jouwe) opzadelt ze ook zelf zorgen voor een goede oplossing.

Iomega weet dan tenminste nog hoe het wél hoort, maar niet meer dan dat!

Volvo V70 D5 my2011

• Tom
  • Niet online
OK thanx allemaal... :)

• php
  • Niet online

php

Ook ik kan alleen maar juichen over de service van IOMega.

Had tweede hands een interne SCI zipdrive gekocht van een gast die zich bediende van het adres " slimmy5@hotmail.com "
Zipdrive was dead on arival, terwijl het ding wel extreem goed ingepakt was, en de doos ook geen sporen van geweld vertoonde. Die gast gemaild, eerst zegt-ie ja sorry hoor, heb je pech gehad, ik dus mailtje terug, geeft ie een zelfgemaakt foutmelding dat het adres niet meer bestaat (stond een spelfout in, de loser, dus daarna heb ik gecontroleerd door een mailtje te sturen naar een zeker weten fout hotmail adres)
Later heb ik via een ander account eens gecontroleerd, door een harde schijf voor weinig aan te bieden, en toe "deed zijn accountje het weer"

Maar goed, geen bon, en het ding meer dan een jaar laten verstoffen. Dan toch maar IOMega bellen, nieuwe SCSI-zip opgestuurd gekregen, om de oude in dezelfde verpakking terug te sturen, verzendkosten terug worden betaald door IOMEga. Super dus.

Was Tom kan proberen is het programmaatje Trouble in Paradise (TIP). Dit heeft bij mij een beschadigde disk gerepareerd, terwijl het programma claimt niets te doen. Anders eventueel IOMega naar laten kijken, of bij een vriend kijken.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:08
Muis fietsen op het scherm?
Wat voor zip-drive heb je?

Ik vind zips zelf erg makkelijk. Je pleurt er wat op en 2 min later heb je 100 mb vol. Ondertussen gewoon doorwerken. Booten vanaf flop? Nee, Zip! Gaat rete-snel.
Ik heb wel een interne ATAPI.

Verder heb ik echt nog nooit enig probleem met mijn zip-drive gehad, en ik heb hem nu 3 jaar.
Wel had een vriend van mij problemen met zijn 2 1/2 jaar oude drive. 2 dagen later had hij een nieuwe en kon de oude inleveren. Volgens mij is dat toch ver buiten de garantie, dus perfecte service!!!

Verwijderd

Zeker weten 9)

Zip roelt!

• Uitvreter
  • Laatst online: 10:24

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

De service van iomega is pas beter geworden nadat ze in de VS een class action lawsuit aan hun broek gekregen hebben, een paar jaar geleden, vanwege het grote aantal drives wat kapot ging. Van de drie drives die ik had is er dus ook 1 overleden aan de 'click of death'.
Voor backups zou ik het ding al helemaal niet durven te gebruiken, alleen voor het overzetten van veel/grote bestanden.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Pagina: 1