Toon posts:

[HTML] Een horizontal rule tussen 2 rows?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik een <hr> tussen 2 rows? Nu verschijnt ie er steeds boven of onder.
Ik dacht zelf m.b.v. een <span> of een <div> maar dit wilde niet lukken.

Iemand een idee? :/

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Volgens mij is dit niet toegestaan om het in een tabel te doen. Je zal waarschijnlijk moeten werken met 2 verschillende tabellen.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

Wat dacht je van:
HTML:
1
2
3
<tr><td>Dit is row 1</td></tr>
<td><td><hr></td</tr>
<tr><td>Dit is row 2</td></tr>

of iets van:
HTML:
1
2
<tr><td style="border-bottom:1px solid black">Dit is row 1</td></tr>

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die onderste werkt prima, topper bedankt!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:01:
Wat dacht je van:

<td><td><hr></td</tr>
<tr><td><hr></td></tr>

Zou het dan moeten zijn... ;)

Sorry, kon het niet laten O+

[ Voor 154% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2004 22:20 ]

Verwijderd

nope, geen hr's in een td zetten, hr is namelijk een blockelement (dat was klets), bovendien is dit helemaal geen goed gebruik van een hr, een CSS oplossing is hier de enige juiste.

zie ook: http://www.rikkertkoppes.com/thoughts/2004/11/01#hr

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 22:58 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
* faabman vraagt zich af of het plaatsen van een horizontal rule in een table cell semantisch correct is
Horizontal rules may be used to indicate a change in topic. In a speech based user agent, the rule could be rendered as a pause.
edit: spuit elf |:(

[ Voor 7% gewijzigd door faabman op 13-12-2004 22:33 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

* faabman vraagt zich af of het plaatsen van een horizontal rule in een table cell semantisch correct is
Nou eigenlijk dus niet inderdaad. Een tabel bevat semantische gezien tabulaire data die een bepaalde set gegevens voorstelt. Als je dus de gegevens zou willen scheiden zou je dus twee tabellen moeten hebben met daartussen dan bijvoorbeeld en <hr>.

Ik ben zelf voor mijn werk bezig om onze sites drempels-weg compliant te maken en loop je dus inderdaad tegen dat soort dingen aan. Je moet tabellen namelijk een summary-attribuut geven om de gegevens in de tabel te beschrijven.

Overigens is dan een <hr> wel een handige tag omdat die zelfs in tekstbrowsers als lynx een streep laat zien. Als de streep puur cosmetisch is dan is CSS weer handiger omdat die in een tekstbrowser dan weer niets laat zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:00:
[...]

Nou eigenlijk dus niet inderdaad. Een tabel bevat semantische gezien tabulaire data die een bepaalde set gegevens voorstelt. Als je dus de gegevens zou willen scheiden zou je dus twee tabellen moeten hebben met daartussen dan bijvoorbeeld en <hr>.
denk ook aan <thead>, <tfoot> en (eventueel meerdere) <thead>

vergeet ook de scope attributen niet

Verwijderd

Ik ben zelf voor mijn werk bezig om onze sites drempels-weg compliant te maken en loop je dus inderdaad tegen dat soort dingen aan. Je moet tabellen namelijk een summary-attribuut geven om de gegevens in de tabel te beschrijven.
Ik hoop dat je niet |summary="This table is used for layout"| ergens hebt gebruikt?

Verwijderd

[Ik hoop dat je niet |summary="This table is used for layout"| ergens hebt gebruikt?
Helaas komen dit soort constructies nog voor. We hebben nog een hoop oude html uit de jaren '90 waarvoor het te duur is om ze up-to-date te brengen naar divs en spans. En aangezien de drempelsweg testen vereisen dat iedere tabel een summary krijgt, staat er soms dus inderdaad summary="layouttabel". Maar het wordt steeds minder :), alle spacer.gif's zijn alle bijna geelemineerd ...

Verwijderd

Helaas komen dit soort constructies nog voor. We hebben nog een hoop oude html uit de jaren '90 waarvoor het te duur is om ze up-to-date te brengen naar divs en spans. En aangezien de drempelsweg testen vereisen dat iedere tabel een summary krijgt, staat er soms dus inderdaad summary="layouttabel". Maar het wordt steeds minder :), alle spacer.gif's zijn alle bijna geelemineerd ...
Er zijn hier twee opties:
  1. drempelsweg snapt niks van toegankelijkheid
  2. Jullie interpreteren de richtlijnen verkeert
Hoewel 1 een beetje waar is gok ik toch dat jullie de mist ingaan. Net als je wel is |alt=""| gebruikt voor een spacer gif kun je ook |summary=""| gebruiken voor dit soort tabellen.

(Het blijft natuurlijk fout om dit soort tabellen te gebruiken, maar soms is het even niet anders.)
Pagina: 1