Toon posts:

sata en ide

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
lezers,

nou me nieuwe pc doet helemaal top!!

ik heb in me nieuwe pc een sta schijf en in me oude een ide, nou is mijn vraag die oude IDE schijf daar staat veel data op kan ik deze in de nieuwe pc aansluiten zo ja hoe moet ik de jumpers van me oude ide instellen, ik weet hoe dat moet maar er staan geen letters bij, het is een maxtor 30gb schijfje

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

je kan gewoon je hdd op master zetten. s-ata is niet master slave afhankelijk (kan maar een schijf per conector :)) als je ook nog cd/dvd speler heb zou je ook je hdd op slave kunnen zetten zodat je niet je cd/dvd naar slave hoeft te halen :)

No signature required.

Verwijderd

Topicstarter
hhm okay ff proberen :)

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35
hij weet nou juist niet welke welke is volgens mij gewoon een cd of dvd speler afkoppelen dan doet ie het altijd

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt het beste je jumperinstelling laten staan zoals het stond en op een lege IDE connector aansluiten, dan kan er weinig misgaan :)

Tenzij je al minstens 1 apparaat op elke poort hebt natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
er is alleen een sata en een dvd-cd-rw station op aangesloten, dus ik hoef niks aan de jupers te doen?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rctworld schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:58:
hij weet nou juist niet welke welke is volgens mij gewoon een cd of dvd speler afkoppelen dan doet ie het altijd
* M3rcury schaamt zich voor het niet goed lezen 8)7

jah gewoon alles los kopelen en je hdd op master zetten werk idd beter :P
Edit: nou zeg ik het nog verkeerd

gewoon je dvd eruithalen. en dan je hdd op master zetten :)

[ Voor 33% gewijzigd door M3rcury op 13-12-2004 22:05 ]

No signature required.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

M3rcury schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:03:
[...]

* M3rcury schaamt zich voor het niet goed lezen 8)7

jah gewoon alles los kopelen en je hdd op master zetten werk idd beter :P
Edit: nou zeg ik het nog verkeerd

gewoon je dvd eruithalen. en dan je hdd op master zetten :)
Loskoppelen heeft anders wel hetzelfde effect hoor... ;) Gewoon de stroomkabel en IDE kabel eruit halen dus... ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

GJ-tje schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:07:
[...]
Loskoppelen heeft anders wel hetzelfde effect hoor... ;) Gewoon de stroomkabel en IDE kabel eruit halen dus... ;)
Ik ben dus echt niet helemaal wakker :|

No signature required.

Verwijderd

Topicstarter
nou heb gedaan wat jullie zeiden, heb de hdd in de gast erin gezet, stroom ingeplugt en een ide kabel die rechtstreeks van de mobo na de hdd gaat.

nu krijg ik bij het opstarten deze melding

primary master s.m.a.r.t drive bad!!!
dan een stukje tekst eronder dat ik me data moet opslaan anders heeft het gevolgen voor de pc blablbalbla etc...

maar verder dan dat gaat ie niet :s

Verwijderd

Topicstarter
oja dvd heb ik losgekopelt

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat betekent dat die harde schijf kapot aan het gaan is, gewoon opstarten en alles eraf halen, en die schijf zou ik niet meer vertrouwen, en opsturen naar maxtor/terug naar de winkel als je nog garantie hebt :X

Verwijderd

Topicstarter
nou bedankt voor de tip....alleen al me website staan daarop ***** ik ga ff goed nadenken wat ik ga doen, ff weer die oude pc aansluiten en de data branden want daar doet ie het nog wel op gelukkig

bedankt voor de tip!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit valt onder basiskennis. Een paar basiscursussen. En lees het mailtje dat dion_b jou heeft opgestuurd serieus en aandachtig door.

[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 14-12-2004 07:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.