[Autoradio] Sony CDX-F5500 + XS-HT170CN Goede combi?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55
Ik heb sinds een week een auto maar hier zit nog geen radio in. Ik heb van een kennis een Mitsubishi radio gekregen maar deze is op geen enkele mogelijkheid aan de gang te krijgen, geen ISO stekker te krijgen en direct solderen werkt niet. Weg met dat ding, koop wel een nieuwe :)

Ik zit al de hele week een beetje car-audio site's te bekijken en ik denk dat ik voor de Sony CDX-F5500 met de volgende speakers XS-HT170CN ga.

Plaatjes;

De radio
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/CDX-F5500_im.jpg

De speakers
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/xs-ht170cn_1_im.jpg

Waarom heb ik interesse voor deze combi?

Het design vind ik erg mooi (geen overdreven kermis), de radio heeft MP3 mogelijkheid (als ik toch nieuw koop dan maar gelijk goed :) ), goede reviews , leuke aanbieding en uitbreidingsmogelijkheden (subwoofer, versterker, misschien komt dat later)

De radio kost op dit moment 155 euro bij Etronics, de goedkoopste die ik tot nu toe heb kunnen vinden. De speakers kosten 99 euro bij Ron de Vries

Het totale spul kost me dus iets meer dan 200 euro (moet nog kabeltjes kopen neem ik aan, liggen nog niet in de auto), vind dit op zich wel een mooi bedrag voor mn eerste radio :)

De kleur van de boxen past ook wel bij het auto'tje (rode Ford Fiësta) dus das ook nog eens meegenomen. Wat denken jullie van dit setje? Heb er een goed gevoel over maar nog geen "kenners" gehoord. Ben langs Menke (caraudio boer in Gouda) geweest maar een verkoper wil het altijd wel kwijt ;)

Hebben jullie verder nog tips/aanraders voor me (subwoofer/versterker? Of is dat niet nodig gezien het toch een redelijk zware radio is?)

Heb uiteraard ook gekeken naar andere merken maar vind deze toch erg plastic/niet zo mooi overkomen (Pioneer/Kenwood/JVC) als deze Sony. Ook zijn deze flink prijziger!

Heb ook nog een klein vraagje over de (standaard denk ik) deurspeakers, ik heb geen idee wat voor geluid hier in zit, heb namelijk geen radio om dat even te testen... Raden jullie aan om hier ook andere in te gooien of deze te laten zitten, af te wachten en daarna te besluiten om deze te houden of te vervangen voor nieuwe?

De auto nu dus;

Geen speakers achterin
Geen radio
Speakers (geen idee wat voor) voor in de deuren.

Op deze radio moet een ISO stekker komen begreep ik? Zit deze in de doos bijgesloten of moet deze los erbij aangeschaft worden? Evt. solderen is geen probleem...

Hoop dat jullie me wat meer wijs kunnen maken in de car-audio wereld :) Het hoeft niet super zwaar te worden (heet geen Sjonnie) maar er moet wel goed geluid uitkomen :)

Whoop!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Ik zou eerst even die radio kopen en testen met de standaard boxen en dan eventueel nog boxen daarbij kopen.
Persoonlijk vindt ik ovalen 3-weg speakers van Sony beter klinken omdat daar wat bass uitkomt in tegenstelling tot de ronde speakers die ik tot nu toe heb gehoord.

Verder kan ik je helaas niet echt nuttig advies geven, zelf luisteren is het beste.

Owh en er zit wel een isostekker in de doos.

[ Voor 7% gewijzigd door Master__R op 13-12-2004 22:01 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben persoonlijk geen fan van Sony speakers (de radio's zijn wel ok). Ik zou ook voor een 3-weg ovealen setje gaan, dat geeft een stuk meer geluid. Ik heb zelf de voorgangers van deze:

http://www.rondevries.nl/...cPath=25&products_id=1548

Die geven ook op de radio (dus zonder extra versterker) een behoorlijke bass (heb met mijn muzieksmaak geen subwoofer nodig) en de hoge tonen zijn ook best aardig.

• Bigs
  • Niet online
Master__R schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:01:
Ik zou eerst even die radio kopen en testen met de standaard boxen en dan eventueel nog boxen daarbij kopen.
Hij heeft alleen speakers in de voordeuren.. over het algemeen zijn dat dunne kartonnetjes waar alleen wat schel gekraak uit komt :) De achterspeakers zou ik zoiezo meteen erbij kopen.. speakers voorin kun je later altijd nog kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Bigs op 13-12-2004 22:08 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Bigs schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:07:
[...]

Hij heeft alleen speakers in de voordeuren.. over het algemeen zijn dat dunne kartonnetjes waar alleen wat schel gekraak uit komt :) De achterspeakers zou ik zoiezo meteen erbij kopen.. speakers voorin kun je later altijd nog kijken.
Zo bedoelde ik het ook maar dan ovalen speakers achter in de hoedenplank ofzo.

ik heb nu trouwens een stel oude speakers onder mijn stoel gelegd (geen ruimte in het dashboard of deuren).
Ga je ook wel lekker van trillen (leuker effect als dikke bass buiten de auto).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 09:24

Sick Nick

Drop the top!

Met een beetje goede sub heb je dikke bas in de auto en kan je de boel ook wel laten trillen ;)
Zou in ieder geval wel de beste speakers voor doen, het geluid moet van voren komen natuurlijk en niet van achteren.
Of je nou sony speakertjes moet nemen, tja mijn smaak is het absoluut niet (te duur voor wat je krijgt, en wat je krijgt is niet echt mooi geluid) maar er zal allicht beter geluid uit komen dan standaard speakers.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55
Sony speakers dus niet echt aan te raden als ik het zo is hoor :D

Ik heb ook gekeken naar JBL en Pioneer speakers maar verder niet naar technische details, hoe denken jullie hierover? JBL is volgens mij ook wel aardig, staan ook goede ervaringen bij. Dit is de enige review die ik heb gevonden van de Sony speakers, ben er niet echt van overtuigd eigenlijk ;)

JBL GTO-935
Vind ik ook wel mooie dingen, helaas hier ook geen reviews van, staat wel in top 10 van best-sellers

JBL GTO-6536E
Deze staan bij de radio aangegeven als "vaak gekocht door klanten die deze radio kochten" en deze vind ik op zich ook wel mooi en de specs zien dr ook goed uit. Deze zijn 3 weg en dat is beter? (hoorde ik van een vriend zaterdag)

Pioneer TS-E1670
Vind ik niet echt mooi, glimt teveel en ziet er erg plastic/goedkoop uit

Pioneer TS-E2096 Vind ik qua design wel mooi alleen de kleur is wat minder... Kan je dat ook veranderen of moet je ze dan helemaal uit elkaar halen?

Whoop!

• Bigs
  • Niet online
Ik vind JBL persoonlijk wel goed klinken, maar er zijn ook veel mensen die het helemaal niks vinden.. kwestie van smaak dus. Die TS-E1670 lijkt me niks, ziet er goedkoop uit en de specs zijn ook niet echt spectaculair.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Tja, ik wil alleen zeggen dat de meeste mensen met verstand van car hifi Sony niks vinden voor in de auto...te weinig waar voor je geld. Paar goede merken:

Focal
Hifonics
Hertz
Alpine
MTX
Magnat (leuke budgetspeakers)
JBL
Infinity

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 14-12-2004 00:07 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Bigs
  • Niet online
De meeste die jij noemt zijn wel wat prijziger dan die de TS nu noemt :)

Magnat heeft best interessante budget speakers ja. Iedereen kraakt ze altijd af, maar ik heb een Xcentric 213 composet van hun en die klinkt voor dat geld echt wel goed.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ja, dat is idd een leuke composetje met een apart filter.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1