Beetje ranzige topictitel, maar wist even geen betere.
Ik heb een textbox die ik vul met een path door middel van een button en een folderbrowserdialog.
Het programmaatje draait al een maand zonder problemen.
Opeens kwamen er errors tevoorschijn.
Er is op de client niks verandert. Ook op mijn laptop waar ik dit programma heb gemaakt komt de bug te voorschijn.
Dit is het stukje code:
Zoals jullie kunnen zien heb ik de textbox ondertussen vervangen voor een richtextbox, ik dacht misschien dat de textbox control een of ander limiet in zich had.
De foutmelding treed op op het moment dat ik de "OK" knop inklik van de folderbrowserdialog.
Ik heb dus het path geselcteerd door middel van een directory te selecteren.
Foutmelding:
Ik heb uiteraard op google gezocht, maar het enige wat ik kan vinden is over een corrupte .com die optreed in windows 2000 sp2.
Ik ben uiteraard nog steeds aan het zoeken.
De exception komt uit de dialog box voort.
Nu staat er veel geschreven over het feit dat
enablevisualstyles()
veel problemen geeft.
Echter gebruik ik dit niet....
Maar ik denk wel dat ik het in deze hoek moet zoeken.
De clients bestaan uit:
Windows 2000 professional sp4 met .net framework 1.1
Windows XP professional sp2 met .net framework 1.1
Wie kan mij een beetje verder helpen ?
Ik heb een textbox die ik vul met een path door middel van een button en een folderbrowserdialog.
Het programmaatje draait al een maand zonder problemen.
Opeens kwamen er errors tevoorschijn.
Er is op de client niks verandert. Ook op mijn laptop waar ik dit programma heb gemaakt komt de bug te voorschijn.
Dit is het stukje code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
| Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click If FolderBrowserDialog1.ShowDialog() = DialogResult.OK Then RichTextBox2.Text = FolderBrowserDialog1.SelectedPath End If End Sub |
Zoals jullie kunnen zien heb ik de textbox ondertussen vervangen voor een richtextbox, ik dacht misschien dat de textbox control een of ander limiet in zich had.
De foutmelding treed op op het moment dat ik de "OK" knop inklik van de folderbrowserdialog.
Ik heb dus het path geselcteerd door middel van een directory te selecteren.
Foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [Resource lookup failed - infinite recursion detected. Resource name: Arg_NullReferenceException] An unhandled exception of type 'System.Runtime.InteropServices.SEHException' occurred in system.windows.forms.dll Additional information: Een extern onderdeel heeft een uitzondering veroorzaakt. An unhandled exception of type 'System.Runtime.InteropServices.SEHException' occurred in system.windows.forms.dll Additional information: Een extern onderdeel heeft een uitzondering veroorzaakt. |
Ik heb uiteraard op google gezocht, maar het enige wat ik kan vinden is over een corrupte .com die optreed in windows 2000 sp2.
Ik ben uiteraard nog steeds aan het zoeken.
De exception komt uit de dialog box voort.
Nu staat er veel geschreven over het feit dat
enablevisualstyles()
veel problemen geeft.
Echter gebruik ik dit niet....
Maar ik denk wel dat ik het in deze hoek moet zoeken.
De clients bestaan uit:
Windows 2000 professional sp4 met .net framework 1.1
Windows XP professional sp2 met .net framework 1.1
Wie kan mij een beetje verder helpen ?
[ Voor 23% gewijzigd door Remco op 13-12-2004 21:40 ]
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.