Audiostream opnemen met Cooledit lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OurLadyPeace
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2024
IK wilde vandaag een audiostream opnemen met Cooledit, maar toen ik eerst even een klein stukje had opgenomen om te kijken of het werkte hoorde ik helemaal niks...Hij heeft dus zeg maar wel opgenomen, het was iets van 30 seconden, maar die 30 seconden hoor je dus helemaal niks.

Nu had ik Cooledit al vaker gebruikt en ik heb er nooit problemen mee gehad, dus ik snap ook niet echt wat er fout gaat...

Eerst dacht ik dat het misschien aan hetgene lag wat ik opnam, maar ik heb ook geprobeerd wat andere dingen op te nemen, maar elke keer krijg ik hetzelfde resultaat.

Ik heb hier een beetje op het forum gezocht, maar dat heeft niet geholpen. Ik vond iets van dat je bij volumeregeling lijningang moet selecteren, maar dat hielp dus ook niet...

Ik hoopte dat iemand me misschien zou kunnen helpen en misschien iets weet waar het aan zou kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
volgens mij zijn die audio streams via 'direct sound (of hoe heet dat?)'
Je moet iig wel die aan vinken als opname bron, en misschien ook in cool edit (dat weet ik eventjes niet, ik heb zelf ook cooledit, maar zit op een andere plek nu)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OurLadyPeace
B_FORCE schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:25:
volgens mij zijn die audio streams via 'direct sound (of hoe heet dat?)'
Je moet iig wel die aan vinken als opname bron, en misschien ook in cool edit (dat weet ik eventjes niet, ik heb zelf ook cooledit, maar zit op een andere plek nu)
dank je voor je reactie :)
maar dat direct sound kan ik nergens vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Is het een audio stream van internet ofzo? Daar zijn wel makkelijkere manieren voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OurLadyPeace
ja het is een audiostream van internet :)
ik gebruikte altijd cooledit , dus ik was er al aan gewend, maar als er makkelijkere manieren zijn... :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:24
Als je een audiostream van internet speelt in een willekeurig audioprogramma en die wilt opnemen moet je dus niet de "line in" als opnamebron selecteren (tenzij je je line-out verbonden hebt met je line-in, ga ik even niet vanuit) maar "wave" :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OurLadyPeace
ooww...uhm waar kan ik wave dan selecteren, want ik zie het nergens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
OurLadyPeace schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:06:
ooww...uhm waar kan ik wave dan selecteren, want ik zie het nergens staan...
Gewoon in je windows mixer bij de opnameinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OurLadyPeace
XanderH schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:08:
[...]

Gewoon in je windows mixer bij de opnameinstellingen?
bij opnameinstellingen kon ik geen wave vinden, toen heb ik maar beetje zitten prutsen en uiteindelijk toen ik stereo mix had geselecteerd deed ie het weer dus :)

bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
OurLadyPeace schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:06:
[...]

bij opnameinstellingen kon ik geen wave vinden, toen heb ik maar beetje zitten prutsen en uiteindelijk toen ik stereo mix had geselecteerd deed ie het weer dus :)

bedankt voor de reacties :)
"Stereo Mix" is een mix van al het stereo geluid... ;) (duh :P)
Hier zit wave dus bij, klopt. Wil niet zeggen dat wave er niet bij zou moeten staan, maar die kun je misschien wel zelf uit een aan vinken.

Overigens...
Pixal schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:07:
Is het een audio stream van internet ofzo? Daar zijn wel makkelijkere manieren voor.
Er zijn inderdaad makkelijkere manieren, afaik bestaan er gewoon programma's die een stream automatisch opnemen... is misschien wat handiger dan met cooledit opnemen. Magoed, hiervoor moet je zelf maar even googlen.

Pagina: 1