[batterijprobleem] Batterij armada m700 valt halverwege uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-10 17:41
Ik heb een tweedehandse compaq armada m700 gekocht, p3 450, 20gig HD en 256mb ram, maar niet heel interessant denk ik.

Het probleem dat ik heb is dat elke keer als de batterij ongeveer 55-60% geladen is de laptop plotseling uitvalt. Opstarten is dan niet meer nodig. Ik dacht eerst dat de stroommeter gewoon niet klopte en de batterij eigenlijk leeg was, maar ik ben er nu achter gekomen dat als ik de batterij eruit haal, even op het testknopje druk en er weer in stop, de laptop het gewoon weer doet! Hij valt dan binnen +- 2 minuten opnieuw uit, maar als je de procedure dan nog een keer uitvoert functioneert de laptop daarna weer zonder problemen een uur.

Het probleem is dus dat halverwege de ontlaadcyclus om één of andere reden de computer steeds uitvalt, terwijl er nog meer dan genoeg batterijcapaciteit beschikbaar is. Ik vind het echt een superweird probleem dat het precies tussen 55 en 60% optreedt. Ik zou bijna denken dat de chip zich heel vreemd gedraagt...

Is er iemand die dit gedrag eerder gezien heeft en iemand die een mogelijke oplossing heeft? ik zou het namelijk erg prettig vinden als ik de werktijd van 1 uur naar 2 uur kan verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zie hier voor alle compaq software voor je type. Met de compaq software zit er in het accu status scherm een knop om de accu te calibreren. In sommige gevallen helpt dit, maar ik heb ook twee armada m300 accu's hier liggen waarbij ik dezelfde verschijnselen had en dit niet hielp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-10 17:41
De power extentie had ik bij de eerste installatie geïnstalleerd en ik heb ook meteen de calibratiesoftware gedraaid.

Eigenlijk durf ik daar nu niet meer aan te komen, want toen ik de laptop kocht heb ik daar dacht ik tot ongeveer 50% batterijkracht zonder problemen op gewerkt toen win98 er op stond. Ik heb ook ergens een thread gelezen waarin ze zeggen dat deze calibratieroutine je batterij om zeep kan helpen... :(.

Ik heb nu juist die software gedeïnstalleerd dus ik ga even kijken hoe het gaat zonder die software, maar ik heb niet heel veel hoop.