Half-life 2 geluid-probleem

Pagina: 1
Acties:

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik heb vandaag HL2 geinstalleerd (eindelijk CE editie binnen :P), en begon daarna met spelen. Helaas loopt hij niet bepaald lekker, telkens als ik ergens binnenloop of een nieuw geluidje wordt getriggerd, gaat de game enorm lopen stotteren en hakkelen. De ene keer erger dan de andere keer (bij die teleport actie in het lab is het wel heel erg bijvoorbeeld).

Ik heb het 1 en ander gelezen over een soundbug die automatisch gepatched zou worden door steam, maar ik weet dus niet zeker of dat idd gebeurd is (hij doet iig geen pogingen te gaan updaten). Ik heb m'n settings al verlaagd (800x600 en alles op het laagst) maar het probleem is nog precies hetzelfde. Heb al op steampowered.com gekeken naar mogelijke oplossingen, maar die werken allemaal niet.

Mijn specs zijn ruim voldoende voor het spel: 2500+ @ 3200+ met 512 mb ram en een overgeclockte 9800 pro. Voor het geluid gebruik ik de onboard Nvidia soundstorm, waar ik normaal nooit problemen mee heb.

Weet iemand waar je kan zien wat steam allemaal heeft geupdate, of hoe het probleem op een andere manier alsnog verholpen kan worden?

PSN: Arienix

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:38
Dat klinkt alsof er data van je harddisk afgehaald moet worden, dat is langzaam en zorgt voor haperingen, ik heb exact dezelfde pc als jij en bij doet ie het goed op max detail.

-Defragmenteren helpt hier ook een beetje tegen.
-Alle onnodige processen en programma's in windows uitzetten.
-spyware en andere rommel scannen

[ Voor 36% gewijzigd door Dekaasboer op 13-12-2004 20:13 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Chi3F
Dekaasboer schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:11:
Dat klinkt alsof er data van je harddisk afgehaald moet worden, dat is langzaam en zorgt voor haperingen, ik heb exact dezelfde pc als jij en bij doet ie het goed op max detail.

-Defragmenteren helpt hier ook een beetje tegen.
-Alle onnodige processen en programma's in windows uitzetten.
-spyware en andere rommel scannen
Defragmenteren heb ik pas geleden nog gedaan, ben nu even een spyware scan aan het doen maar daar verwacht ik niet al te veel van (firewall houdt meeste zooi wel tegen, en heb niet zo lang geleden nog gescand).

Heb toch het idee dat het door die soundbug komt, want alle 'symptomen' zijn hetzelfde zeg maar, alleen ik weet dus niet zeker of ik die patch al heb, weet ook niet waar ik dat soort dingen kan zien in steam :?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:38
Kijk even bij de property's van het spel:

Start steam, rechtermuis op HL2, property's en check vervolgens of keep automatically up2date aanstaat en of het spel 100% ready2play is.

Gebruik je trouwens al wel de 4.12 BETA drivers?? Dat zijn de enige drivers die echt geschikt zijn voor Hl2
meuktracker: ATi Catalyst 4.12 beta

[ Voor 32% gewijzigd door Dekaasboer op 13-12-2004 20:24 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Chi3F
Dekaasboer schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:21:
Kijk even bij de property's van het spel:

Start steam, rechtermuis op HL2, property's en check vervolgens of keep automatically up2date aanstaat en of het spel 100% ready2play is.

Gebruik je trouwens al wel de 4.12 BETA drivers?? Dat zijn de enige drivers die echt geschikt zijn voor Hl2
meuktracker: ATi Catalyst 4.12 beta
Nee die drivers had ik niet geinstalleerd, nu wel... :)
Loopt inderdaad stukje beter nu, iets meer speelbaar. Heb nog wel korte haperingen, hoop dat er daar ook nog een patch voor komt ofzo.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan ook deze tweak proberen:
With this, you won't have stutter (only autosaves, but it's just a second or two). Follow this steps:

- Download and install GCFScape from http://countermap.counter-strike.net/Nemesis/ (it must be 1.2.4 version).

- Run GCFScape and extract all the "hl2" folders of the .gcf files to your "half-life 2" folder (BTW, they are +3Gb, make sure you have enough space in your HD).

- Create a new one or edit your autoexec.cfg file and add this: ai_norebuildgraph "1"
Misschien riskeer je dan een ban van Valve (Ik weet het niet zeker) omdat je al die files decrypt.

http://www.steampowered.c...ad.php?s=&threadid=187555

[ Voor 17% gewijzigd door magnifor op 14-12-2004 18:48 ]

• Chi3F
Werkt nauwelijks, verschil is niet echt merkbaar in ieder geval. Heb nog steeds regelmatig last van stotteren, vooral na laden.
Baris Ka schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:47:
Je kan ook deze tweak proberen:

[...]

Misschien riskeer je dan een ban van Valve (Ik weet het niet zeker) omdat je al die files decrypt.

http://www.steampowered.c...ad.php?s=&threadid=187555
Da's wel een extreem gedoe, heb eerlijk gezegd ook geen zin om een ban te riskeren (heb het spel niet voor niets origineel gekocht)!

Las trouwens op steampowered.com dat ze bij Valve nog steeds hard bezig zijn om een goede fix te maken, ik hoop maar dat die op korte termijn uitkomt dan... :)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Chi3F schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:03:
[...]

Werkt nauwelijks, verschil is niet echt merkbaar in ieder geval. Heb nog steeds regelmatig last van stotteren, vooral na laden.

[...]

Da's wel een extreem gedoe, heb eerlijk gezegd ook geen zin om een ban te riskeren (heb het spel niet voor niets origineel gekocht)!

Las trouwens op steampowered.com dat ze bij Valve nog steeds hard bezig zijn om een goede fix te maken, ik hoop maar dat die op korte termijn uitkomt dan... :)
Of je geband wordt, weet ik niet zeker. Heb ik alleen maar gelezen in het HL2 draadje hier op GoT.

• Chi3F
Baris Ka schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:11:
[...]

Of je geband wordt, weet ik niet zeker. Heb ik alleen maar gelezen in het HL2 draadje hier op GoT.
Ik wil sowieso niet het risico lopen, want wil nog wel online kunnen spelen enzo... :P

Pagina: 1