Toon posts:

[XP] Dubbel "Persoonlijke mappen" Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om een of andere vage reden heb ik sinds kort dubbel "Persoonlijk Mappen" in mijn Outlook staan. Jullie weten waarschijnlijk dat Outlook 2003 het niet toestaat om deze te verwijderen en dat is dus het probleem. Ik irriteer mezelf er enorm aan!

Weet iemand hier een oplossing voor?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bedoel je dan dubbele set mappen of een dubbele map Postvak in etc. in de personal folders? Outlook wil deze enkel verwijderen als er geen mailaccount aan gekoppeld zit. Dan kan je met iets in NL als "Close Personal Folders" de set mappen sluiten. De pst blijft wel bestaan op de hardeschijflokatie. Deze zou je daarna handmatig kunnen verwijderen.

Vertel verder eens wat meer over de configuratie. Met/zonder Exchange? Heb je misschien onlangs op een werkstation met een andere versie van Outlook of met een anderstalige versie? Hier is ook een tooltje voor. dit moet met de search wel te vinden zijn, is onlangs nog voorbijgekomen. Lees daarom Windows Operating Systems - Policy nog even goed door.Dan kom je er achter dat je topic in SA hoort. Ik ga het even verplaatsen:
Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen dubbele "Postvak in" maar dubbel "Persoonlijke Mappen" in mijn tabblad "Email" staan. Dus aan de linkerkant in het navigatievenster. Ik werk zonder Exchange server maar synchroniseer wel mn .pst bestand met met laptop (ook outlook 2003/Xp pro NL. zelfde als op desktop) via het prog Synchpst. Ik kan helaas niet zeggen of ik sindsdien die dubbele mappen heb.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Onder je account instellingen staan niet gewoon simpel weg 2 persoonlijke mappen ingesteld?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
chob, heb je de opties in mijn post al even doorgenomen? Wat lukte daarbij niet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@ the Real Falcon: Ik kan niets vinden behalve een "nieuw outlook gegevens bestand" aanmaken bij account instellingen. Wat bedoel je precies?

@ sanfranjake: Ik heb zeker je post doorgenomen maar het probleem is dat de Persoonlijke Mappen 1 op 1 zijn. Dus wanneer ik email ontvang word deze in beide mappen weergegeven. Ze zitten in hetzelfde .pst bestand. Dus wanneer ik deze verwijder ben ik alles kwijt. Het vreemde is dat ik dit niet voorheb bij mijn laptop terwijl ik ze wel dagelijks synchroniseer. Nu heb ik het volgende geprobeerd: na synchronisatie het .pst bestand van mijn laptop gekopieerd, geheel office verwijderd op mn desktop, opnieuw geinstalleerd en het gekopieerde .pst bestand in de folder van outlook op mn pc geplaatst. En ook dit werkt niet! Weer 2x persoonlijke mappen!
Ook heb ik gezocht naar "Persoonlijke Mappen sluiten" maar ook hier vind ik geen oplossing.

Verwijderd

en als je nou probeert te exporteren, dan kun je aangeven welke van de 2 je wilt behouden, vervolgens hele zaakje uninstallen en en opnieuw installen, en vervolgens de pst-file importeren. Volgens mij moet het dan lukken

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus geprobeerd (zie vorige post) en dat werkte niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:17:
en als je nou probeert te exporteren, dan kun je aangeven welke van de 2 je wilt behouden, vervolgens hele zaakje uninstallen en en opnieuw installen, en vervolgens de pst-file importeren. Volgens mij moet het dan lukken
Toch nog maar eens gekeken naar dat exporteren en terwijl ik dat deed gebeurd het volgende:
Ik klik op exporteren (het .pst bestand, kon idd kiezen welke "Persoonlijke Mappen") en toen zag ik dat hij wederom in het navigatievenster links OPNIEUW een map met "Persoonlijke Mappen" aanmaakte! Ik kan me herinneren dat ik dit ooit eerder heb gedaan en daarom staat dus die 2e "Persoonlijke Mappen" er dus. Het ziet er dus als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://212.61.71.8/~jobke/divers/outlook.jpg

Exporteren is waarschijnlijk dus de oorzaak geweest, nu nog een OPLOSSING voor het weghalen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:52 ]

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

De eerste ziet eruit als je primary pst file (of exchange account oid) en de 2e ziet eruit als een extra pst file. Dus of een pst weghalen (configuratiescherm/post (of email of mail, naam verschilt per OS/outlook versie) wellicht staat er trouwens mail/taken/agendaitems/etc in die pst file. Of leren hoe je met extra pst files kan werkt. (archief etc)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat ik maar 1 .pst file heb in de map
C:\Documents and Settings\Job\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
en kan er dus ook geen verwijderen want dan verwijder ik ze allebei (mn persoonlijke mappen bedoel ik dan)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 15:38 ]

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

Je moet even via het het configuratiescherm bij mail/post/email oid kijken en daar tussen de gegevensbestanden. Als je een exchange connectie hebt dan is dat de 1e set persoonlijke mappen, en dan is een .pst je 2e set. Als je geen exchange connectie hebt dan zal je via het configscherm kunnen vinden welke gegevensbestanden zijn gekoppeld.

Verwijderd

Topicstarter
mn welgemeende excuses Scraper!!! Heb je eerste post blijkbaar niet goed begrepen want daar stond de oplossing al! Thanx!

1 frustration down, many to go!
Pagina: 1