Audigy 2 ZS + Inspire 5500 = alleen geluid voor

Pagina: 1
Acties:

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik zit met een probleem. Ik krijg alleen geluid op de voorste 2 boxen links en rechts. Ik weet zeker dat ik alles goed aangesloten heb. Gewoon precies de manual gevolgt dus dat zit allemaal goed.

Ik heb het met 3 verschillende geluidskaart namelijk: Onboard, SB live 5.1 en Audigy 2 ZS.

Als ik config programma gebruik van creative dan hoor ik alleen links geluid. Als ik een dvd film afspeel met Dolby Digital dan schakelt de externe decoder niet over naar Dolby Digital.

Ik begin er onderhand een beetje moedeloos van te worden. Ik heb echt al zoveel geprobeerd maar krijg het gewoon niet aan de praat.. Zijn er mensen die daar ook last van hebben en of een oplossing gevonden hebben laat het aub even weten.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33
warom 3 geluidskaarten........m dan is het niet zo heel vreemd dat het niet goed werkt.
warom haal je die SB live er niet uit?

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
en je onboard uitzetten.
heb je wel geluid op al je boxen bij standaard windows geluidjes?

staat je hardware acceleration wel full?

staat bij je audio devices wel op 5.1 geluid?

• WeAreLegion
  • Niet online
Kippy ik heb geen 3 geluidskaarten er in. Ik bedoelde ik heb het op 3 geluidskaarten geprobeerd. Ik ben erg slecht in nederlands maar probeer het zo goed mogelijk neer te zetten ben woordblind namelijk. Maar goed dat terzijde.

Ik heb onboard uitgezet. En ik moet even zeggen dat als ik de test knop op remote in druk ik wel overal geluid hoor dus het werkt wel. Die andere 2 dingen van Pshyto moek even na kijken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Je zegt dat je alles correct hebt aangesloten... Hoe dan :?

* voodooless is ook dislectisch :P

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 13-12-2004 20:32 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou gewoon zoals in de handleiding staat. Boxen naar subwoofer, stroom er in, dan din kabel naar decoder kastje, de boxen door gelust naar decoder kastje, en dan coaxial + verleng stukje naar digital out van me geluidskaart.

Dit is precies zoals het in de handleiding staat.

• kippy
WeAreLegion schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:08:
Kippy ik heb geen 3 geluidskaarten er in. Ik bedoelde ik heb het op 3 geluidskaarten geprobeerd. Ik ben erg slecht in nederlands maar probeer het zo goed mogelijk neer te zetten ben woordblind namelijk. Maar goed dat terzijde.

Ik heb onboard uitgezet. En ik moet even zeggen dat als ik de test knop op remote in druk ik wel overal geluid hoor dus het werkt wel. Die andere 2 dingen van Pshyto moek even na kijken.
ik ben ook dislectiesch maar dat terzijden.

wat voor externe decoder gebruik je?

• WeAreLegion
  • Niet online
Het is een decoder die bij de boxen zit. Boxen zijn de Inspire 5500 digitaal. En ondersteund dus Stereo, Dolby Pro Logic en Dobly Digital.

Dat kastje sluit je weer aan via een coaxial kabel op je geluidskaart. Je heb hier een verloop stekker voor want anders gaat het niet passsen (word er gewoon bij geleverd)

• kippy
vind et zeer vreemd hij zou et met die Audigy 2 toch goed moeten doen. heb je de instellingen in je dvd software op SPDIF staan?

das et enige wat ik me kan bedenken anders weet ik et ook niet

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups staat op daar op. Vreemde is dat het gewoon zelfs niet in hun eigen software werkt. Ik heb het gevoel dat ik echt iets kleins over het hoofdzie

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Welke player heb je gebruikt voor het afspelen van DVD's?

• WeAreLegion
  • Niet online
PowerDVD 6.0 maar het is dus niet alleen bij dvd's he het werkt gewoon in het algemeen niet ook niet met het THX setup programma wat er bij zit. En dat vind ik zo vreemd. Heb net wat geprobeerd ik heb de subwoofer gelijk op me geluidskaart aangesloten. En de decoder kast alleen aangelsoten om hem aan tezetten en dan hoor ik ze wel. (Geluid moet wel erg zacht gezet worden want staat dan veels te hard)

Edit

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Het ligt namelijk aan de programma's zelf. Stond een stuk over op knowledge base van Creative ik ga er nog even mee kloten

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 13-12-2004 20:48 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zeker werkt het in zijn algemeen niet als je alleen optisch aansluit! Is ook helemaal niet vreemd.

Als je optisch aansluit kun je alleen met DVD's 5.1 geluid krijgen, voor de rest is het alleen maar stereo (tenzei je DPL op je set aanzet, maar dat is nep 5.1).

Wil je overaan 5.1, dan moet je je set analoog aansluiten.

In PowerDVD moet je aanzetten dat je geluid via SPDIF wil versturen, dan zou het gewoon moeten werken (voor AC3 geluid dan).

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 13-12-2004 20:49 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah dat stond er dus ook. Maar hoe zit het dan met games enzo? Want als ik het analoog aansluit dan is het volume echt giga hard gewoon. Ik ga nog wel even kloten
Once a system offers a multichannel digital interface such as Creative's Digital DIN (DTT 3500, Inspire 5700) or 4-Pole mini jack (MegaWorks 510 D / 650 D), 3 stereo PCM signals can be transferred simultaneously.
Ik snap er werkelijk geen donder meer van

Ik wil het volume wel zachter zetten maar ik vraag me nou werkelijk af wat voor nut dat kastje heeft dan eigenlijk gewoon helemaal niks. Maar dat kan ik er niet tussen

Maar goed ik heb dat kabeltje nog van me oude creative setje waar je volume mee zachter kan zetten dan laat ik dat kastje er wel tussen uit. De boxen zijn verder erg goed en me geluidskaart kan ook wat dat kastje kan :)

Nou ik heb het analoog aangesloten en ik kan het volume maar op 10% zetten. En dan nog klinkt het donders hard dus ik sluit het wel op de digitale manier aan. Vraag me alleen af of EAX enzo wel werkt dan.

[ Voor 90% gewijzigd door WeAreLegion op 13-12-2004 21:10 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

games idd analoog. Volume gewoon zachter zetten dan ;)

Pagina: 1